Twee torenvalken met Belgische ringen...

Gestart door Rene Janssen, november 02, 2012, 13:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rene Janssen

Dag allemaal,


Afgelopen zomer zijn er twee torenvalken gevangen in Zuid-Limburg met Belgische ringen om hun poten. Nu en ik enorm nieuwsgierig waar die vandaan komen en ben ik op zoek naar een snellere manier om er achter te komen dan via Griel. Het om deze nummers:


E...362256 gevangen op 8 juli 2012E...260110 gevangen op 2 juli 2012


Ik hoop dat één van jullie me verder kan helpen!



René
René Janssen

Klaas van Dijk

De ringnummers waren wat moeilijk te lezen (piepklein lettertype), maar het gaat dus om Bruxelles E...362256 gevangen op 8 juli 2012 en om Bruxelles E...260110 gevangen op 2 juli 2012. Op het forum Ringersnet (een yahoo-groep) zitten ook aardig wat Belgische ringers.

Rene Janssen

Dag Klaas!

ik krijg die Yahoo-groups maar niet aangeslingerd... Hoe kom ik daar op? Ik heb inmiddels ook een Ringersnummer...


NB heb de nummers nav jou bericht veranderd. Sorry voor de ellende, gelukkig heb je de nummers gevonden!
René Janssen

Klaas van Dijk

hoi René,

Is een besloten mailgroep. Gewoon even een mailtje sturen naar de beheerder (=Peter van Zwol, e-mail adres staat wel op de pagina) en vragen of je bij deze groep kunt. In het mailtje even vermelden dat je ringer bent (handig om ringersnummer te noemen) / met welke ringprojecten je bezig bent (evt. dat je ook met vleermuizen / zoogdieren bezig bent) en het is geregeld.

Groetjes, Klaas

Rene Janssen

Inmiddels 1 jaar en één week (twee maal dezelfde mail gestuurd) verder nog geen reactie... Kun je mij dat mailadres mailen? Mogelijk werkt dat beter?!



René
René Janssen

rob_voesten

hee rene

kun je die niet ook gewoon aan het belgen mailen. Daar is vast ook wel een mail aders van te vinden.

Gewoon recht streeks mailen. Dan heb je zo bericht via de post als het goed is.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Oenanthe

Het zal niet meevallen om naar Belgen te mailen als je niet weet naar wie je moet mailen. Geduldig afwachten is al wat je kan doen. Ik zit al langer dan een jaar op gegevens van buitenlandse ringen te wachten. Ze komen echt wel, maar het kan lang duren. Bij de ringcentrale zitten ze echt niet te kaarten of koffie te leuten.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Klaas van Dijk

Citaat van: Rene Janssen op november 12, 2012, 20:42:43 PMInmiddels 1 jaar en één week (twee maal dezelfde mail gestuurd) verder nog geen reactie... Kun je mij dat mailadres mailen? Mogelijk werkt dat beter?!René

Vreemd, e-mail adres is peterfvanzwol AT gmail DOT com

Peter heeft het soms wel erg druk, dus kan zijn dat het even is blijven hangen.




Klaas van Dijk

hoi René,

Ook via http://www.facebook.com/groups/birdringing/ kun je een oproep plaatsen (zelf zit je ook op Facebook, gewoon even aanmelden bij deze groep; wel even wachten op een reactie van de beheerder; ging bij mij razend snel). In deze groep zitten ook wel Belgische ringers.

Groetjes, Klaas

Rene Janssen

Dag Rob, Maarten en Klaas,

@ Rob: Goede tip, ring A natuurwetenschappen DOT be heeft net een mailtje ontvangen :D
@ Maarten: daar ga ik vanuit, maar mijn nieuwsgierigheid is niet heel geduldig ;)
@ Klaas: goede tip, ik heb me aangemeld, maar om daar nu met mijn nummers te gaan leuren vind ik weer zowat. Ik ga eerst maar eens wachten op een reactie van de Ringcentrale Brussel


René
René Janssen