Hoofdmenu

Enige vragen / wensen

Gestart door Pieter Stolwijk, augustus 19, 2012, 20:57:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Stolwijk

Heb nu sinds donderdag ObsMapp op een Galaxy Nexus (ed. Google) en vind het fantastisch. Ik was al heel gelukkig met WnPda maar dit gaat allemaal veel soepeler.
Ik loop wel tegen een klein aantal zaken aan. Sommige daarvan vond ik terug in eerdere posts, mn van Bob Woets.

1. Onthouden soort werkt niet. Hoop dat dit weer ingebouwd gaat worden. Heb gisteren tijdens een autorit (mijn vrouw stuurde ;) ), om het apparaat uit te proberen, zoveel mogelijk Boerenwormkruid willen invoeren. Lastig als je dan steeds opnieuw de soort moet ingeven.
2. Wijzigen lukte bij veel (niet alle!) waarnemingen niet. Begreep dat dit met punt 1 te maken heeft. Het werkt idd wel als de optie van punt 1 is uitgeschakeld.
3. De soortenlijst van de libellen (bij andere soortgroepen heb ik het niet uitgeprobeerd) is niet geheel gelijk aan die op de site. Het is op de site mogelijk Sympetrum spec. of Heidelibel spec. in te geven. Erg nuttig als je de juiste soort pas thuis aan de hand van een foto hebt vastgesteld; dan is de plaats al vastgelegd en hoef je alleen nog de juiste soort in te vullen. Bij planten is het wel mogelijk om ...spec. in te voeren
4. Het filter werkt niet altijd zoals ik verwacht. Voorbeeld: ik typ in 'folium'. Dan krijg ik Achillea millefolium enz. tot en met alle Trifolium-soorten. Dat klopt dus. Maar als ik achter 'folium' een spatie invoer  folium ' met de bedoeling alleen Trifolium soorten te zien, krijg ik de melding: 'geen soorten gevonden'.
Lijkt me onlogisch, maar mogelijk werkt mijn logica hier niet.

Niettemin, een fantastisch product.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Botervlieg

Citaat van: Pieter Stolwijk op augustus 19, 2012, 20:57:56 PM
3. De soortenlijst van de libellen (bij andere soortgroepen heb ik het niet uitgeprobeerd) is niet geheel gelijk aan die op de site. Het is op de site mogelijk Sympetrum spec. of Heidelibel spec. in te geven. Erg nuttig als je de juiste soort pas thuis aan de hand van een foto hebt vastgesteld; dan is de plaats al vastgelegd en hoef je alleen nog de juiste soort in te vullen. Bij planten is het wel mogelijk om ...spec. in te voeren

Je moet bij elke soortgroep apart invullen of je ook de ondersoorten, verzamelsoorten, zeldzame soorten e.d. in de lijst wilt.
Mogelijk staat dat bij planten allemaal al aan en bij libellen nog uit.

Dus dat is een instelling die je even moet opzoeken per soortgroep.

Groetjes, Marleen

Pieter Stolwijk

Dat is het! Marleen recht hartelijk dank.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

#3
Punten 1 en 2 zijn opgelost in de versie 2.6 die 30 augustus uitkomt. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=181041.msg1245765#msg1245765

Punt 4 (eigenlijk je tweede punt 3  ;)) komt omdat zodra je een spatie invoert het zoekfilter overgaat op beginletters van soorten (g b s vindt grote bonte specht). Hij zoekt dan dus naar soorten die beginnen met "folium".

Je eerste punt 3 is prima uitgelegd door Marleen  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Punt 1/2 Fijn
Punt 4 Helder, en ook een leuke feature.
Bedankt voor je reactie.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Pieter Stolwijk

Na een paar dagen met Obsmapp in de weer te zijn geweest, wil ik mijn grote tevredenheid over de app hier vermelden. De wijze om een soort te selecteren gaat geweldig.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!