Zeer vage foto roofvogel

Gestart door veronica60, augustus 19, 2012, 12:38:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

veronica60

Deze vogel zag ik zaterdagochtend tegen half acht vanaf de Grote Praambult. Hij kwam aanvliegen, lichte kop, behoorlijke spanwijdte, geen V-vorm geen puntige vleugels, en met "hangende" poten. Dacht vanuit de verte eerst aan de zwarte ooievaar, maar toen ie in de boom zat bleek het een roofvogel. Wie kan er iets uit deze foto's opmaken? Ben heel benieuwd.
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

firecrest

Klinkt als een Bruine Kiekendief

HPM

Herman van der Meer

veronica60

Herman, foto is gemaakt met een simpel digitaaltje.....vind 't nog kunstig dat íe erop gekomen is, beter iets dan niets, toch?
Lars, knap dat je er nog iets van hebt kunnen maken, dankjewel.
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

HPM

Citaat van: veronica60 op augustus 19, 2012, 12:50:22 PM
Herman, foto is gemaakt met een simpel digitaaltje.....vind 't nog kunstig dat íe erop gekomen is, beter iets dan niets, toch?
Lars, knap dat je er nog iets van hebt kunnen maken, dankjewel.

Maar Lars heeft het- gedaan op grond van je beschrijving want dat op de foto had voor mij echt een prullenbak kunnen zijn.

Herman van der Meer

KorHaan

Het is wel een prullenbak met een steeltje  ;D , dus dat zou de staart wel eens kunnen zijn. De lege ruimte tussen de onderkant van de prullenbak en de tak doet vermoeden, dat het een vogel met lange poten is. Samen met de beschrijving is Bruine Kiekendief dus een goede suggestie.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

gko

het kan volgens mij vrijwel elke soort roofvogel zijn
met vr gr gkoopman

GijsB

Citaat van: KorHaan op augustus 19, 2012, 16:22:16 PM
Het is wel een prullenbak met een steeltje  ;D ,

Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Niet heel zeldzaam lijkt me


;D
Gijs

Bart van Hoogstraten

Biotoop is in ieder geval wel behoorlijk "Marsh Harrier-achtig" (maar dat zegt ook helemaal niets eigenlijk) -> indet!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjanH

Citaat van: dralion13 op augustus 19, 2012, 20:11:24 PM
Citaat van: KorHaan op augustus 19, 2012, 16:22:16 PM
Het is wel een prullenbak met een steeltje  ;D ,

Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Niet heel zeldzaam lijkt me


;D


Nog niet. Door het beleid en de daarmee gepaard gaande bezuinigingen zullen veel prullenbakken op termijn gaan verdwijnen. De gevolgen laten zich niet zo moeilijk raden. Maar even terugkomend op waar het om gaat: op basis van de foto's durf ik niet te stellen welke soort het hier betreft. Dit topic heet niet voor niets "Zeer vage foto roofvogel". De fotografe heeft in ieder geval iets vastgelegd en gevraagd om mogelijke duidelijkheid. Dan vind ik het niet netjes om met een soort van cynische ondertoon (zo komt het althans op mij over) te stellen dat het er uit ziet als een prullenbak.

HPM

Citaat van: ArjanH op augustus 19, 2012, 22:33:34 PM
...
De fotografe heeft in ieder geval iets vastgelegd en gevraagd om mogelijke duidelijkheid. Dan vind ik het niet netjes om met een soort van cynische ondertoon (zo komt het althans op mij over) te stellen dat het er uit ziet als een prullenbak.

Kan wel zijn maar ik vind dat het lijkt of er  een bruine(?) prullenbak in het veld staat en geen vogel. Ik herken er niets eens een vogel in. Dat ligt aan de foto en niet aan mij.
Herman van der Meer

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

jvdlaan

Citaat van: HPM op augustus 19, 2012, 23:41:36 PM
Citaat van: ArjanH op augustus 19, 2012, 22:33:34 PM
...
De fotografe heeft in ieder geval iets vastgelegd en gevraagd om mogelijke duidelijkheid. Dan vind ik het niet netjes om met een soort van cynische ondertoon (zo komt het althans op mij over) te stellen dat het er uit ziet als een prullenbak.

Kan wel zijn maar ik vind dat het lijkt of er  een bruine(?) prullenbak in het veld staat en geen vogel. Ik herken er niets eens een vogel in. Dat ligt aan de foto en niet aan mij.


Als je niets aardigs weet te zeggen, zeg dan niets (citaat uit Bambi en wellicht een extra regel voor de gedragsregels)!



HPM

Ja, schandelijk dat ik zeg dat ik een donkere vlek van een kilometer afstand op een prullenbak vind lijken. Het zou verboden moeten worden, net als die kippen die er zoals gewoonlijk als bij zijn. Rijontzegging en verbanning!


Herman van der Meer

DuDe

Mensen, mensen. Een beetje humor moet toch kunnen? En trouwens: Suggestie vliegende prullenbak is zo gek nog niet.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Jaap Denee

Oh, is het gevoel voor humor waar het me aan ontbreekt? Okay...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Jaap Denee op augustus 20, 2012, 11:30:21 AM
Oh, is het gevoel voor humor waar het me aan ontbreekt? Okay...

Het ontbreekt je meer aan een jizz voor prullenbakken denk ik.
Herman van der Meer

jvdlaan

#17
Citaat van: HPM op augustus 20, 2012, 09:42:24 AM
Ja, schandelijk dat ik zeg dat ik een donkere vlek van een kilometer afstand op een prullenbak vind lijken. Het zou verboden moeten worden, net als die kippen die er zoals gewoonlijk als bij zijn. Rijontzegging en verbanning!


Stel je niet zo aan man. Wat gedraag je je toch altijd zo verongelijkt. Inge stelt een normale vraag, dus waarom kun je je dan niet bij of een normaal antwoord houden of gewoon niet reageren? Dat houdt de sfeer ook wat prettiger. Of zeg haar gewoon dat het maar een grapje was. Maar ergens op terugkomen, dat staat ogenschijnlijk niet in jouw woordenboek.


Bram Rijksen

Maar genoeg gelachen: Inge, op basis van jouw beschrijving komt Bruine kiekendief het meest in aanmerking. De foto ondersteunt het vermoeden niet direct, maar spreekt het ook niet tegen. Voor wat het waard is..

HPM

Herman van der Meer

veronica60

Jeetje, wat een "zeer vage foto" niet allemaal teweeg kan brengen  :rolleye:. Gelukkig heb ik een groot gevoel voor humor en ga er maar vanuit dat bepaalde reacties ook zo bedoeld zijn, toch? Het laat me in ieder geval niet weerhouden om, bij wederom gebrek aan betere, weer een vage foto te plaatsen. Beter iets dan niets. Ik dank jullie allen voor het meedenken en de reacties. Zullen we hiermee dit topic dan maar afsluiten?
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

Bart van Hoogstraten

Och Inge, gewoon een kwestie van wennen maar het is gewoon gezellig hoor -> alleen dus op een nogal specifieke manier... ;) (het geschreven woord lijkt hard maar je moet je er een soort stamkroeg bij voorstellen waar het zich allemaal afspeelt  ;D ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

veronica60

Ik vat 't allemaal ook met een knipoog op hoor ;).
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

HPM

Citaat van: veronica60 op augustus 20, 2012, 16:14:40 PM
Ik vat 't allemaal ook met een knipoog op hoor ;) .

Maar een kroeg waar allerlei kippen alarm beginnen te kakelen vanwege dit:  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=200436.msg1252977#msg1252977 zal mijn stamkroeg niet worden.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op augustus 20, 2012, 18:54:19 PM
Maar een kroeg waar allerlei kippen alarm beginnen te kakelen vanwege dit:  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=200436.msg1252977#msg1252977 zal mijn stamkroeg niet worden.

Zei Herman vanaf zijn vaste barkruk...  ;)  Cheers mate!  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 20, 2012, 19:16:32 PM
Citaat van: HPM op augustus 20, 2012, 18:54:19 PM
Maar een kroeg waar allerlei kippen alarm beginnen te kakelen vanwege dit:  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=200436.msg1252977#msg1252977 zal mijn stamkroeg niet worden.

Zei Herman vanaf zijn vaste barkruk...  ;)  Cheers mate!  :)

Het is bijna tijd om Groucho Marx te citeren geloof ik.
Herman van der Meer

Edwin Russer

Een prullenbak in een natuurgebied als de Oostvaardersplassen? Kun je daar tegenwoordig ook als een toerist rond banjeren?
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2