Hoofdmenu

multimedia downloaden.

Gestart door JRoosma, augustus 17, 2012, 20:43:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

JRoosma

Ik zou erg graag de multimedia willen downloaden, maar heb geen wifi...Iemand tips?

Bij de Mcdonalds bv hier is wel gratis wifi, hoe lang zou het duren voordat ik alles gedownload heb? Een paar hamburgers en frietjes  :P ?
Jaring Roosma

Alex Kwak

Goed idee!  ;D

Ik weet het niet zo precies meer, maar alles downloaden kost iets van een dik kwartier of zo. Met name Xeno Canto is errug groot. De rest heb je zo binnen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

hiskodevries

Jaring ken je geen collega vogelaars met WiFi? Dan kun je daar data tanken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

Citaat van: JRoosma op augustus 17, 2012, 20:43:42 PM
Ik zou erg graag de multimedia willen downloaden, maar heb geen wifi...Iemand tips?

Bij de Mcdonalds bv hier is wel gratis wifi, hoe lang zou het duren voordat ik alles gedownload heb? Een paar hamburgers en frietjes  :P ?

Als je in Sneek bent kom je maar ff langs :-)
Johan op den Dries
Sneek

JRoosma

Ik zat afgelopen week in een bungalow op Texel met gratis internet, dus maar even het meeste gedownload in no-time  :) Ik kreeg op het laatst nog wel een fout-melding, maar klikte die te snel weg om te zien wat het was, maar wat ik wilde downloaden staat er op, super!

Misschien is het al gemeld als bug (ik loop 6 pagina's achter bij Bugreports 2.N , ik heb dan ook nooit problemen met ObsMapp  :duim: ), maar als ik geluid afspeel en ik doe de telefoon uit (Obsmapp loopt nog, maar het geluid is gestopt), wordt het geselecteerde geluid nog 1 maal afgespeeld. (overigens niet altijd, 4 op de 5 x wel).

HtC Desire Android 2.2.2, ObsMapp 2.6.4
Jaring Roosma

Alex Kwak

Citaat van: JRoosma op oktober 06, 2012, 18:47:57 PM
...maar als ik geluid afspeel en ik doe de telefoon uit (Obsmapp loopt nog, maar het geluid is gestopt), wordt het geselecteerde geluid nog 1 maal afgespeeld. (overigens niet altijd, 4 op de 5 x wel).

Dat is het afscheidsmelodietje  ;D

Geen idee, maar ik heb ook een Desire, en zal het eens proberen te reproduceren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Uploaden multimedia lukt niet. Heb hier in de trein wel wifi, (typ dit via een i-pad) maar mijn telefoon (htc desire s) reageert niet als ik zeg download multimedia en info. Het scherm blijft zwart. Wat doe ik verkeerd?
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

Is er nog iemand dit leest  :(  Of zit ik in het verkeerde topic  ???
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

#9
De trein is berucht om z'n slechte Wifi. Elders meer succes gehad?

En geef graag precies aan wat je doet. Wat klik je precies aan, en wanneer krijg je een 'zwart scherm'?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Ik zit inmiddels niet meer in de trein  8)  Ik heb het nog niet op een andere plek geprobeerd (geen gelegenheid gehad).
Wat ik deed was:
In het scherm 'Overzicht' via het keuzemenu klikken op 'Meer'
Vervolgens klikken op 'Foto's, geluiden en informatie'
Telefoon geeft aan 'Geen multimedia of info gevonden. Graag eerst downloaden' (en daarna dat dit vanwege de omvang van het bestand via wifi moet)
Vervolgens via het keuzemenu geklikt op 'multimedia en info bijwerken'
En daarna gebeurde er niks.

groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op oktober 16, 2012, 09:11:22 AM
Ik zit inmiddels niet meer in de trein  8)  Ik heb het nog niet op een andere plek geprobeerd (geen gelegenheid gehad).

Aangezien het bij anderen wél werkt, dart eerst maar proberen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Hoewel bijna iedereen tegenwordig wel wifi heeft of er wel eens gebruik van kan maken in openbare gelegenheden (trein, bibliotheek, mcdonalds of "stelen" van de buren), zou het misschien wel handig zijn als deze gegevens ook via de pc te downloaden zijn en dan handmatig (met een kabeltje of direct op een geheugenkaartje) over te zetten naar de telefoon. Vergelijkbaar met hoe OSM kaarten moeten worden toegevoegd.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Citeerzou het misschien wel handig zijn als deze gegevens ook via de pc te downloaden zijn en dan handmatig (met een kabeltje of direct op een geheugenkaartje) over te zetten naar de telefoon
wel heel erg 2010
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op oktober 16, 2012, 15:57:53 PM
wel heel erg 2010

Lol :P ach ja met OSM gebeurt het nog steeds...

En no offence maar als we het dan toch over verouderde technieken hebben... tabellen voor layout (bijvoorbeeld het menu/de header op de homepage) zijn zo... euh vorig millenium? (Uiteraard doel ik met dit commentaar uitdrukkelijk NIET op de tabel die gebruikt wordt om de waarnemingen in weer te geven, dit is juist precies waar een tabel voor bedoelt is.)

Een iets serieuzer reactie: het kan volgens mij geen kwaad om mensen die het niet zo bijhouden met moderne technieken (of hier om andere redenen (nog) niet aan meedoen) de mogelijkheid te geven om het via oudere technieken ook te kunnen doen (uiteraard verlies je daarmee een stukje gebruiksvriendelijkheid en comfort, maar je kunt hierdoor over dezelfde informatie beschikken).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 16, 2012, 15:38:40 PM
Hoewel bijna iedereen tegenwordig wel wifi heeft of er wel eens gebruik van kan maken in openbare gelegenheden (trein, bibliotheek, mcdonalds of "stelen" van de buren), zou het misschien wel handig zijn als deze gegevens ook via de pc te downloaden zijn en dan handmatig (met een kabeltje of direct op een geheugenkaartje) over te zetten naar de telefoon. Vergelijkbaar met hoe OSM kaarten moeten worden toegevoegd.

Het is niet alleen een kwestie van de bestanden op de juiste plaats, maar ook de database vullen met de juiste gegevens. Op zich een gebruikersvriendelijke optie, maar lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt.
En dat nog even afgezien van de kost-baten, die bij zo'n klus denk ik niet heel gunstig liggen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

zolang je een internet verbinding nodig hebt om waarnemingen te kunnen uploaden, nieuwe versies te installeren is het onzin om apart voor mm allerlei gedoe op de hals te halen. OSM kaarten download ik reachtstreeks om mijn devices, osm site openen via je devices klik op link, kies voor 'opslaan als'  klaar
niks geen pc, mijn hele verzameling android tablets en gsm`s hebben nog nooit een pc van nabij gezien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerben Mensink

Niet iedereen is zo'n early adaptor Hisko!
Maar ik zal het eens op een andere plek proberen.
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

Heb ik nu gewoon elke keer pech? Inmiddels ligt mijn telefoon al ruim 4 uur aan de Wifi (verdeeld over twee dagen) en nog staan die multimedia er niet allemaal op. Het grootste euvel is dat de boel telkens vastloopt  :-\ . Gisteren bijvoorbeeld tijdens het downloaden van de nachtvlinders en micro's, vandaag tijdens het unzippen. Ik heb de telefoon al drie keer opnieuw opgestart. Misschien daardoor staan inmiddels gelukkig de vogels, dagvlinders, libellen, sprinkhanen en nachtvlinders er op. En nu loopt hij weer vast  :(
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op november 02, 2012, 10:06:50 AM
Heb ik nu gewoon elke keer pech? Inmiddels ligt mijn telefoon al ruim 4 uur aan de Wifi (verdeeld over twee dagen) en nog staan die multimedia er niet allemaal op. Het grootste euvel is dat de boel telkens vastloopt  :-\ . Gisteren bijvoorbeeld tijdens het downloaden van de nachtvlinders en micro's, vandaag tijdens het unzippen. Ik heb de telefoon al drie keer opnieuw opgestart. Misschien daardoor staan inmiddels gelukkig de vogels, dagvlinders, libellen, sprinkhanen en nachtvlinders er op. En nu loopt hij weer vast  :(

Wat voor toestel heb je? Is het geheugen op je toestel en/of op de sdkaart misschien op?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Ik heb een HTC Desire S
Bij alle soortgroepen staat in mijn telefoon (... MB reeds gedownload). Ze staan echter niet in het scherm 'foto's, geluiden en informatie'
Dus nog maar eens een voor een geprobeerd.
Alleen zoogdieren aangevinkt
Gedownload
Dat gaat goed, bestand wordt ook automatisch ontzipt
Daarna bericht 'Downloading OK'
Ik klik op OK
De telefoon schakelt automatisch naar het scherm 'foto's, geluiden en informatie'
Daar staan de zoogdieren dan niet in.

Wat nu?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Heb je uberhaupt de soortgroep zoogdieren zelf wel gedownload?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Als ik klik op 'multimedia en info bijwerken' kom je in de lijst met soortgroepen. Daar staat bij zoogdieren (maar ook bij alle andere soortgroepen) 2MB reeds gedownload.
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

Oh wacht, ik snap het. Ik heb die soortgroep niet op mijn telefoon staan. Die voer ik nooit in. Ligt het daar aan?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op november 02, 2012, 11:07:10 AM
Oh wacht, ik snap het. Ik heb die soortgroep niet op mijn telefoon staan. Die voer ik nooit in. Ligt het daar aan?

Uiteraard, hoe kan je info over een soort tonen terwijl je die soort helemaal niet kent?  B)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Ik ging er vanuit dat het een soort 'los' naslagwerk was dat je in het veld kunt gebruiken. Geen moment bedacht dat dit gekoppeld zou kunnen zijn aan de soortgroepen die wilt invoeren. Zo zie je maar weer dat de een zijn logica niet altijd die van de ander is  8)
Bedankt in elk geval voor de hulp  :duim:
groet,
Gerben Mensink

JRoosma

Ik heb een nieuwe telefoon besteld (HTC One S).
Thuis heb ik echter nog geen wifi, maar ik wil wel graag de multimedia die ik al wel gedownload heb op de oude telefoon (HTC Desire) overzetten naar de nieuwe telefoon (via HTC sync).
Is het dan simpelweg ObsMapp opnieuw installeren, de map 'media' in de vers geinstalleerde ObsMapp vervangen door de oude data uit de map 'media' van de oude telefoon?
Of is er nog meer data die je over moet zetten?
In de map ObsMapp op de oude telefoon staan nu de volgende mappen:

backup (leeg), media (13 mappen met de multimedia die ik wil hebben), photo (leeg), temp(leeg) en 2 ingepakte bestanden> Sprinkhanen (59518 kb) en wn02 (96 kb groot).

Gewoon alle multimedia overzetten en klaar is Kees toch?
Jaring Roosma

Alex Kwak

Citaat van: JRoosma op februari 25, 2013, 19:26:06 PM
Gewoon alle multimedia overzetten en klaar is Kees toch?

Nee, helaas. De MM wordt ook bijgehouden in een database, en die database kan je niet kopieren.  :(
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!