Vossen in de stad

Gestart door Vincent Sanders, juli 13, 2012, 19:06:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Rob Koelman

'viervoetige slachter', 'sluwe seriemoordenaar'

Helaas een nogal tendentieus nieuwsbericht...


Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Norman

Het kippenhok open laten staan en dan verontwaardigt zijn. Die mevrouw verdient een Darwin award.
Overigens nergens bewijs gezien dat het daadwerkelijk een Vos is geweest. Een Steenmarter bijvoorbeeld is beslist niet uitgesloten of zelfs een huiskat is niet onmogelijk. 3 kippetjes zijn zo gedood, ook door een kat.

Vorige week nog dook er een kat op 1 van onze kippen. Gelukkig liep het goed af.

yvesv

Heb toen ik in Amsterdam woonde vossen zien lopen in de buurt van Station Sloterdijk. Zelfs als het al licht was.
Op BBC bij spring/autumnwatch ook vaak genoeg stukjes over vossen (en dassen) in de steden gezien.

Ik dacht dat dit inmiddels wel bekend terrein was. Om daar nou zo'n oorlogsbericht over te sturen. Het is zeker komkommertijd in Hilversum. Het valt me nog mee dat er niet wordt gesuggereerd dat het wolven zijn ;-)


Oenanthe

Niets nieuws onder de zon. De vos krijgt de schuld zonder enig bewijs. En het illustreert wat Midas Dekkers al in 1987 schreef: We zijn dol op dieren zolang ze niets stuk maken, niet in de weg lopen, overal afblijven, hun voeten vegen, het op de bak doen, met twee woorden spreken en op het eerste verzoek ophoepelen naar de bossen waar ze thuishoren, de landlopers (Leve de dieren, blz. 119)
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

d.donders

het geluid wat je hoort is toch ook niet van een vos, of ben ik nu gek??
groetjes, daniella

HPM

Citaat van: d.donders op juli 14, 2012, 22:27:07 PM
het geluid wat je hoort is toch ook niet van een vos, of ben ik nu gek??

Ik durf het niet te zeggen.
Herman van der Meer

augustvansteensel

nee, dat hebben ze er gewoon onder geplakt...
En soms hoor je ook WOLVENgehuil  :huh:
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

d.donders

ja ik vond het ook op op wolf lijken , ze bezeiken je waar je bij bent
groetjes, daniella

augustvansteensel

ja, ze doen de vos voor als een bloeddorstige slachter,
maar als de vos dat is, zijn onze honden dat ook...
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

d.donders

Citaat van: augustvansteensel op juli 14, 2012, 22:48:32 PM
ja, ze doen de vos voor als een bloeddorstige slachter,
maar als de vos dat is, zijn onze honden dat ook...

mijn hond heeft afgelopen week woest een vlieg uit de lucht gehapt en het arme beestje met huis en haar verslonden :rolleye::P

groetjes, daniella

d.donders

wat ze daar lieten zien in het "geweldige" filmpje zijn ze toch zelf schuld (vind ik dan)
die dieren moeten ook eten en waar is dat makkelijker dan in iemands achtertuin bij iemand die een kippenren niet dichtmaakt???
en dan nog, hebben ze een vos gezien(als dat al zo is) en meteen heeft de vos de halve huisdierenpopulatie opgegeten, andere dieren zijn ineens onzichbaar...pff

groetjes, daniella

augustvansteensel

ach, sommige nieuwsberichten moet je gewoon aan je voorbij laten gaan. ;)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

d.donders

Citaat van: augustvansteensel op juli 14, 2012, 23:48:38 PM
ach, sommige nieuwsberichten moet je gewoon aan je voorbij laten gaan. ;)

gelijk heb je :duim:
groetjes, daniella

René Boeting

Walgelijke nieuwsgeving.

Mooi ook dat mevrouw zegt: -dacht dat 1 van de katten een vogel gepakt had-
!!
Dat is namelijk normaal.
Dan is het wel natuur.
Irriteert me al jaren.
Dàt levert pas schade, schade die makkelijk vermeden kan worden.
De naam zegt het al; Huisdier...

Groeten,

René

Marcel van kammen

Wordt tijd dat die vossen eens katten gaan vreten....daar lopen dr genoeg van rond 's nachts, op plekken waar ze niet horen te zijn.

Norman

Huiskatten zijn een onderschat probleem, die niet thuis hoort in de voedselketen.
Helaas wordt dat onvoldoende onderkend en weggeschoven onder het kopje 'natuur'.
Het is wel de aard van het beestje en natuurlijk gedrag, maar beslist geen onderdeel van de natuur.
Het is een door de mens toegevoegde predator net als de Brown Tree Snake van Guam.

Kitty Cams
Brown Tree Snake

d.donders

op zicht is er niet een groot verschil tussen katten en vossen in de stad (vind ik dan)

ze eten allebei zo ongeveer hetzelfde
ze lopen waar ze willen
ze schijten en zeiken waar ze willen
ze leggen jongen waar ze willen
ze wonen waar ze willen
ze graven waar ze willen

hoeveel katten zwever er wel niet in het wild omdat ze geen baastjes meer hebben of omdat de mensen ze niet meer willen hebben die vormen ook overlast. en zelfs katten die een baasje hebben komen met dieren naar huis terwijl ze thuis hun eten hebben staan.
katten en vossen zijn nu eenmaal jagers en is balchelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen huisdier en wild.
ik zou meer last hebben van katten en van vossen..
katten gaan aan je autobanden de nagels manicure , ze gaan op je auto liggen, en als je 5 min de deur open hebt dan rennen ze zomaar je huis in, daarbij schreeuwen ze de nacht bij elkaal als ze ruzie hebben of als ze krols zijn. en als je langsloopt en het bevalt ze niet dan krabben of bijten ze je..
dat zie ik een vos 123 niet doen.

en idd dat stukje dat ze dacht dat de kat de vogel had gepakt....
of een kat of een vos dat dier heeft gepakt zal mij niet boeien, het beest is opgevreten omdat ze de ren niet deed gebruiken zoals het hoort. als je een ren koop waar een deurtje inzit dan gebruik die ook, hij zit er niet voor niks doe je dat niet dan vraag je om prolemen...

ik heb in een straat gewoond (doodlopende straat) en in die straat ware ongeveer 30 huizen en daar leefde al 25 katten in de straat en wij hadden daar 1 vos rondlopen.
daar was iemand die hield ook kippen en de katten hadden meer kippen opgevreten dan de vos had gedaan.....
ik vind het zels erger dat een huisdier moet doden terwijl hij thuis zijn eten heeft staan, dat heeft de vos niet. het zit in de aard van de dieren dus dat ze stoppen met zeuren over de vossen...
katten zijn erger als vossen....

dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening


groetjes, daniella

Rob Koelman

Ik bespeur een kattenhater...  ;D

Rob Koelman
(op persoonlijke titel)
Met vriendelijke groet, Rob

d.donders

nou ik haat ze niet maar ik zou er nooit een aanschaffen hahaha.
maar als dat vosje 1 kip vermoord en een kat 35 vogels vermoord, gaan ze zeuren over die ene kip en over die 35 vogels hoor je niks.
daar kan ik me erg aan irriteren. :angel:
groetjes, daniella

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!