Spottingscope.

Gestart door duck, februari 28, 2007, 23:09:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

duck

Ik wil een Spottingscope aanschaffen en wil graag de Bynolyt spacelyt T60 15-45x wie heeft ervaring met deze kijker of kan iemand die deze in bezit heeft, en wat is de ervaring met deze spottingscope. Ik heb al een verrekijker van Bynolyt en ben daar zeer tevreden over. Ook erg aantrekkelijk geprijsd.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Antonie Blom

Hallo Marcel, ik ben in het bezit van deze spottingscoop, maar ik ben er niet echt tevreden mee. Van de zoom is 15x tot 25x echt bruikbaar en daarna wordt het beeld erg donker en wazig. Dit maakt deze scoop niet echt bruikbaar voor lange afstanden en bij kleine vogels. Daarnaast weet ik uit ervaring dat het een hele slechte scoop is voor digiscoping (mocht je dit willen). Het enige aantrekkelijke wat mij betreft is de prijs.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

duck

Bedankt voor de reactie ik denk dat onder de 300 euro je inderdaad er niet te veel van moet verwachten. Ik vind het wel een mooie compacte kijker maar het is jammer dat hij zo tegen valt
Die zoom 15 en 25  hoeveel meter afstand schatten jullie dat dit om gaat, is dat al verder weg of nog dichtbij genoeg om het met de verrerkijker goed te kunnen zien.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Antonie Blom

Hoe ver het goed gaat, is afhankelijk van de soort vogel (vooral het formaat, bijvoorbeeld een mus of een zeearend) en hoe goed je ben in het herkennen van bepaalde soorten. Uit ervaring weet ik dat je bijvoorbeeld strandlopertjes tot maximaal een meter of 60 kan herkennen, terwijl het met een goede scoop veel meer dan dat is.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

duck

#4
Dat is duidelijk gebruik je deze scoop hierdoor minder vaak en overweeg je om alsnog een betere te kopen,hoeveel meter is het ongeveer meer met een goede scoop. en binnen die 60 meter zijn dan de kleuren van kleine vogels nog goed te herkennen.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude