leuke redding muisjes...

Gestart door d.donders, augustus 15, 2012, 18:24:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

d.donders

Dit is niet zozeer iets bijzonders maar wel even leuk om te melden/vertellen.
zo`n 3 weken geleden was ik de stal aan het opruimen waarbij ik een nest huisspitsmuizen (mama en 3 jongen en papa???) heb verstoord, ik wist niet dat ze er waren.
Met stal opruimen kwam ik keutels tegen en wel van een cm lang, ik dacht oww ratten....niet het meest gewilde diertje.
Toen ik een plastic zak wegtrok en die weggooide vielen me kleine piepkleine roze beestjes op de grond...ja dan moet je mij hebben, dus ik helemaal in paniek omdat ik bang was dat ze wat hadden...
ik dacht babyratten....
Wat normaal niet op prijs gesteld wordt heb ik de jongen met nest en al in een bakje gedaan en terug op de plaats neergezet, hopens dat de ouders ze kwamen ophalen en ergens anders heen bracht....
Gelukkig gebeurde dat ook maar ik verwachtte een rat maar er kwam een klein muisje aangelopen (heel relax) en pakte een baby en ging weg  totdat ze allemaal weg waren. Ik zag dat ze in een andere hoek in de stal was gegaan en ik ben toen op google gaan kijken.
Daar kwam ik dus uit op de huisspitshuis.
Ik heb een camera erop gezet en zag dat ze zich had genesteld in de hoek.
Ik wilde dat muisje niet doden en wegjagen ging ook niet, ze had immers baby`s, dus besloot ik dat ze de jongen mocht grootbrengen in de stal. heb haar bakje water neergezet, wat kranten en wc papier gegeven zodat ze een nieuw nestje kon maken en hiervan heeft ze gretig gebruikt gemaakt.
Nu ben ik paar dagen geleden gaan kijken en ze liep er wel nog rond maar de jongen waren weg.

mensen willen geen muizen in de stallen maar ik hou erg veel van dieren en vond dat ik het niet kon maken om ze dood te laten gaan.

Einde verhaal zou je zeggen...niet dus...

vandaag moest ik de stal van buitenkant opmeten ivm aanbouw en zag in de hoek allemaal dezelfde keutels liggen, direct ging ik ervan uit dat ze ook van de muisjes waren, alleen gingen die keutels richting de oudpapierdoos die morgen de deur uitgaat.
Het was een bananendoos en iedereen weet dat ze van die ronde gaten  hebben bij de onderkant en daar zat ook poep...uit nieuwsgierigheid heb ik de doos leeggehaald omdat ik bang was dat ze erin zouden zitten....en jaaaa hoor...3 kleine huisspitsmuisjes eruit gehaald, geen idee of het de 3 zijn die in de stal geboren zijn geworden maar stond er wel even van te kijken.
Ze zaten in de doos allemaal in een leeg ligadoosje.
Aangezien het papier werd opgehaald en ik ze niet dood wilde laten gaan..heb ik ze maar weer losgelaten in de stal, zodat ze hun weg kunnen vervolgen..ook heb ik de doos met oudpapier waar ze inzaten hoog gezet zodat ze er niet meer inkunnen.
Nu hopen dat ze ergens heen gaan op een veilige plek zodat ze een mooi leventje kunnen gaan hebben.
Ik had eerst weet ik wel niet hoeveel naaktsakken in de tuin en het is me wel opgevallen dat die ineens verdwenen zijn.
De muisjes en ik hebben elkaar dus geholpen...

Sommige van jullie vinden dit misschien een dom verhaal en zonde van dit topic maar ik vond het bijzonder genoeg om dit met jullie te delen omdat ik dit wel een leuke gebeurtenis vond...
groetjes, daniella

belle

Mooi verhaal hoor! Zo gaat het bij ons soms ook....  :)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Mark Broeckaert

#2
Zeker geen dom verhaal !!
Dank je dat je het delen wilt, mooi verhaal  ....
Met vriendelijke groet, Mark

vanmiddelkoop


Marcel van kammen

haha...mn moeder had vroeger ook eens een nest met jonge muisjes in de container gegooid (ja,zo zijn sommige moeders). Heb ze er stiekem allemaal weer uitgehaald en met nestje en al weer teruggeplaatst achter in het fietsenhok waar het nestje vandaan kwam. Mn moeder heeft er nooit geen last van gehad,ze heeft ze niet eens gezien, maar ze zijn allemaal groot geworden en vertrokken. Mensen overdrijven het ook wel eens, een muis heb je in principe weinig last van als ze in een hok of schuur zitten. Mooi laten zitten is mijn mening.
Heb op mn werk ook een tijdje gehad dat als ik achter de pc zat 's avonds, dat er dan een muisje vanonder de kast kwam,op mn buro klom en de broodkruimels uit het bord haalde wat zo'n meter bij me vandaan stond. Ik vond het altijd wel gezellig dat beestje.

d.donders

ja je went er idd zo snel aan dat die beestjes er zitten en zeker als je ze elke dag ziet rondrennen.
Er is hier ook een eekhoorn in de wijk en die komt elke dag langs gelopen en toen heb ik haar een hele tijd niet gezien, je gaat je dan echt afvragen of er iets gebeurt is maar ze is inmiddels ook weer een vaste bezoeker hier.

ze doen niemand kwaad en zijn nuttig dus laat ze lekker hun gang gaan :)

ook mooi verhaal van de redding van de muisjes uit de container :)
groetjes, daniella