ringgegevens plaatsen bij een wn toegestaan?

Gestart door Ted van der Knaap, augustus 09, 2012, 18:30:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Als ik een ring heb afgelezen en deze doorgemaild heb naar de ringer plaats ik altijd de gegevens die ik terugontvang bij de waarneming,
zoals bv  "als nestjong (man) geringd op 01-01-2012 te Krabbeplas, Lutjebroek door R. Inger"

Nu ga ik twijfelen of dit eigenlijk wel mag omdat er bij een pas ontvangen levenslijst staat: "This list is for personal use only. When you want to publish data from this list, please contact R.Inger before publishing"

Weet iemand of ringers er bezwaar tegen hebben dat dit soort info bij een waarneming (op Waarneming.nl)  word geplaatst? Dit ivm copyrights.

ps  Mijn bedoelingen zijn puur informatief,  het delen van info met andere waarneming/ring-geinteresseerden!




groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Ik ken niemand die er bezwaar tegen heeft. RJ dus ook niet.
Het gaat er vooral om dat als er artikeltjes worden geschreven waaruit conclusies worden getrokken de ringer hier toch graag van op de hoogte word gebracht.

Dit is vooral omdat een ringer een bepaald onderzoek uitvoert, hiervoor data verzameld en ook kosten maakt. En als iemand anders er dan mee vandoor gaat is dat ronduit betreurenswaardig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 09, 2012, 22:22:40 PM

Het gaat er vooral om dat als er artikeltjes worden geschreven waaruit conclusies worden getrokken de ringer hier toch graag van op de hoogte word gebracht.


Dacht ook eigenlijk wel dat het geen probleem zou zijn en dat het idd meer geld voor wetenschappelijke publicaties/conclusies ed.
Maar toch even goed deze bevestiging.  :duim:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)