Dat begrijp ik allemaal. Waar het mij om gaat is het volgende:
Stel, Hisko heeft achter de schermen gezien dat persoon W, X, Y en Z een bepaalde soort, die onder embargo staat en derhalve niet door "gewone" leden van waarneming gezien kan worden, hebben ingevoerd.
Dit betekent dus dat deze vier personen deze soort, die nog steeds maar voor een bepaald publiek zichtbaar is, hebben gezien.
Dat betekent vervolgens dus weer dat de kans op zijn minst zeer groot is dat deze personen deze embargo waarneming enkel en alleen te weten zijn gekomen uit hoofde van hun adminschap, hetzij op waarneming, hetzij op DB.
En dan komen we bij de kern van de zaak. Je zou dan kunnen betogen dat admins van waarneming en/of db gebruik hebben gemaakt van hun positie als admin om achter de lokatie van een soort te komen waarvan de degene die de soort onder embargo heeft ingevoerd heeft gemeend te moeten invoeren zonder dat de lokatie bekend zou raken.
En nu is die lokatie dus toch bekend, namelijk bij 4 admins.....
Conclusie zou dus KUNNEN zijn dat je waarnemingen niet veilig zijn, zelfs als je ze onder embargo invoert. En dat is niet gewoon kwalijk, dat is de bijl aan de wortel van waarneming.....
(LET WEL: er is nog een (theoretisch bestaande) andere mogelijkheid waardoor die vier admins de waarneming zouden kunnen kennen, maar dat wordt dan wel erg theoretisch en lichtelijk onwaarschijnlijk....)
Of zie ik nou iets helemaal verkeerd?