wie kent deze grote jongen?

Gestart door erik bruinning, augustus 06, 2012, 12:25:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

erik bruinning

Kwam gister op mijn nachtvlinderdoek zitten! ongeveer 4cm groot.
Hoe meer ik waarneem des te meer ik besef dat ik nog veel te leren heb. Grt Erik

jwj1976

Hallo Erik,

Misschien is het makkelijk als je de locatie ook opgeeft. Op kerbtier.de kun trouwens fijn foto`s vergelijken. Dit lijkt op wel iets op een kortsprietboktor - Asemum striatum.

mvg Wim
Groeten Wim

wouterbosgra

Heb je een detailfoto van de achterpoot?

erik bruinning

gespot in voorthuizen. welk deel van de achterpoot wil je zien? heb opnames van de kever van voren, zijkant en bovenkant.
Hoe meer ik waarneem des te meer ik besef dat ik nog veel te leren heb. Grt Erik

beetlestitch

een arhopalus spec. er zijn 2 soorten wlke duidelijk op het 4e tarslid van de achterpoot gesplitst worden verder aan de ogen is er een ander soort kenmerk. vandaar de vraag. de nederlandse naam van een van de soorten is bruine grootoog boktor. de 2 soorten zijn a. ferus en a. rusticus. vergelijk deze maar eens op het internet. groeten toon.
Toon Keukelaar

erik bruinning

foto achterpoot en kop
Hoe meer ik waarneem des te meer ik besef dat ik nog veel te leren heb. Grt Erik

beetlestitch

lijkt zo voor mij a. rusticus. het gaat over de insnijding van het 4e tarslid. driekwart ingesneden rusticus en tot de helft ingesneden ferus. groeten toon.
Toon Keukelaar

erik bruinning

Toon zover bedankt.. heb echt geen idee waar je t allemaal over hebt, maar gelukkig jij wel. Richt me meer op vlinders al zijn kevers ook reuze leuk om te ontdekken.
grt, Erik
Hoe meer ik waarneem des te meer ik besef dat ik nog veel te leren heb. Grt Erik