Niet mogelijk om teruggezette waarnemingen opnieuw in te lezen.

Gestart door Remco (en Violet), juli 30, 2012, 18:17:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remco (en Violet)

Zojuist heb ik een aantal ingevoerde waarneming vanuit ObsMapp ingelezen, maar onder een verkeerde account van ons.
Wij hebben nl. onze eigen account en die van onze vlinderwerkgroep.

Ik dacht (niet gecontroleerd dus) onder die van de vlinderwerkgroep 'ingelogd' te zijn en dus de waarnemingen op die account ingevoerd te hebben.
Maar dat was dus niet zo, ik zat onder onze eigen account 'ingelogd'.

Ik heb de waarnemingen teruggezet, maar als ik deze opnieuw wil uploaden, nu onder de account van de vlinderwerkgroep, lukt mij dat niet en komt de volgende melding:
'waarneming.nl: these observations are already uploaded'.

Is dit een bug of doe ik nog iets verkeerd ?
Als het niet mogelijk is om de waarnemingen nogmaals in te lezen, wat is dan het nut om dit wel te kunnen doen?
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Alex Kwak

Heb je per ongeluk teveel waarnemingen teruggezet, en probeer je nu een set waarnemingen te uploaden waarvan er al een of meer eerder zijn geupload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remco (en Violet)

#2
Ja, ze zijn al geupload, maar naar het verkeerd account van ons. (deze heb ik  inmiddels al verwijderd)
Niet opgelet voordat ik op de knop drukte om te gaan uploaden.  :-[
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Alex Kwak

Ik vermoed dus dat 1 of meer waarnemingen die je nu probeert te uploaden ook al onder hetzelfde of een ander account op de server staan. Controleer dat nog eens goed.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remco (en Violet)

De waarnemingen zijn inderdaad al geupload onder account 1, maar hadden onder account 2 geupload moeten worden.
Door het terugzetten van de waarnemingen had ik verwacht deze onder onze een andere account te kunnen oploaden.
Dit is dus niet mogelijk...?
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Violet (en Remco)

Citaat van: Alex Kwak op juli 30, 2012, 22:40:25 PM
Ik vermoed dus dat 1 of meer waarnemingen die je nu probeert te uploaden ook al onder hetzelfde of een ander account op de server staan. Controleer dat nog eens goed.

Dag Alex,

Het betreft allemaal waarnemingen van 29/7, en onder geen van beide accounts hebben we waarnemingen van 29/7 staan. Er staat dus niets meer op de server van de betreffende waarnemingen.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Alex Kwak

Ik vrees dat ik hier samen met Hisko even naar moet kijken, maar Hisko is op vakantie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Violet (en Remco)

Het is niet anders, dan wachten we geduldig af.
Want om nu bijna 70 waarnemingen met de hand te gaan invoeren (vooral 'waar was het precies') zien we ook niet echt zitten...

Of zou jij het misschien wel kunnen (en willen) uploaden als we het xml-bestand en gebruikersgegevens aan je toe sturen?

Dank in ieder geval voor je hulp!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Alex Kwak

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 31, 2012, 18:58:18 PM
Het is niet anders, dan wachten we geduldig af.
Want om nu bijna 70 waarnemingen met de hand te gaan invoeren (vooral 'waar was het precies') zien we ook niet echt zitten...

Ja, dat is nou precies het voordeel van mobiel invoer  ;)

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 31, 2012, 18:58:18 PM
Of zou jij het misschien wel kunnen (en willen) uploaden als we het xml-bestand en gebruikersgegevens aan je toe sturen?

Waarschijnlijk wel, maar dat wordt dan komend weekend pas, ik zit nu ook op de camping  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Violet (en Remco)

Nou, dus nokken nu en vakantie vieren  8)

Komt wel. We sturen je het bestand door en kijk maar wanneer je tijd hebt.

Veel plezier op de camping!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl