Wanted: Visdieven met blauwe coderingen

Gestart door Klaas van Dijk, juli 30, 2012, 15:27:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

Een week geleden kreeg ik onderstaande oproep van Gerrit Gerritsen (e-mail gerritjgerritsen@gmail.com ). Er vliegen daarnaast ook Visdiefjes rond met witte coderingen. Dit zijn vogels die door Derick Hiemstra in Groningen zijn geringd, zie http://www.avifaunagroningen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=385&Itemid=84 voor meer informatie over het project van Derick. Vanzelfsprekend is Derick ook erg geïnteresseerd in meldingen van vogels die door hem zijn geringd (e-mail adres is derick@upcmail.nl

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

------------------------------------------------------------------------------------------------
--- Original Message -----
From: gerrit gerritsen
To: undisclosed-recipients
Sent: Sunday, July 22, 2012 1:17 PM
Subject: Wanted: Visdieven met blauwe coderingen

Beste vogelaars,

Graag vraag ik jullie hulp voor het volgende. Al ruim 25 jaar broedt in Zwolle op een dak een grote kolonie Visdieven; de laatste jaren rond de 200 paren. Dit broedseizoen heb ik ruim 100 grote jongen van een blauwe codering voorzien. Op de blauwe ring staan in wit 2 cijfers en een hoofdletter A. De code kan zowel met A beginnen als eindigen (zie bijgaande foto). Mochten jullie de komende tijd jonge visdieven zien, controleer ze dan svp op deze blauwe ringen.

Op basis van eerder ringwerk met metalen ringen, blijken veel "Zwolse" Visdieven de nazomer door te brengen op IJsselmeer/Waddenzee voor ze zuidwaarts gaan.

Veel succes en plezier en ik hoop van jullie te horen.

Gerrit Gerritsen gerritjgerritsen@gmail.com