bergen valken in gevecht met?

Gestart door Jorick, juli 22, 2012, 23:45:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jorick

Vandaag boven de jezuïtenwaai (duiven/groessen) voltrok zich een "dogfight."
Volgens mij zijn het boom- of slechtvalken met een bruine kiek. Het was duidelijk 3 kleine tegen 1 grote.
De 3 valken gingen daarna in de elektriciteitsmast zitten. Misschien heeft iemand dat de laatste tijd aldaar gezien?
Ik heb wat foto's die natuurlijk ver weg en niet super zijn. Hopende op uw aller expertise verblijf ik.
Dank!  groet jorick

ps ik heb nog wat (onduidelijke) kiekjes met andere aangezichten, mocht het nodig zijn.
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

SlechtValk

De onderste twee foto's lijken me vrij zeker slechtvalken, van de andere twee kun je misschien uitsnedes maken, maar grote kans dat het ook slechtvalken zijn.

Het is bekend van slechtvalken dat ze zelfs levend aas gebruiken om hun jongen te leren jagen. Er is een bekende documontaire (als ik mij niet vergis ingesproken door David Attenborough himself alhoewel het ook een NL-talige (EO) stem kan zijn, dat staat me niet geheel meer bij) waarin gefilmd wordt dat een slechtvalkenouder een duif vangt en deze niet dood, maar weer loslaat om zijn/haar jongen het over te laten doen. Keer op keer.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jorick

Dank je wel! Zag wel dat ik de grote toch niet geplaatst had. Dat was deze:
Nogmaals dank. Ben er blij mee!
groet jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

BramtK

Jawel hoor, op de derde foto in je eerste post staat een Bruine kiekendief, op de vierde een Slechtvalk. Op de eertse twee zijn de vogels iets te klein afgebeeld om met zekerheid te kunnen zeggen wat het zijn.
Groeten,

Bram ter Keurs

Jorick

Bram, Stefan en August,

Dank je wel voor de hulp... Blijft toch en mooie waarneming.
Groet! jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

frankw

Overigens iets wat je daar regelmatig mee kan maken. De lokale Slechtvalken houden niet echt van kiekendieven kunnen we wel stellen. 8)

Jorick

Hi Frank,

Ik vermoedde zoiets. Ook dat ze lokaal zijn. Ze gingen zo duidelijk en bewust in de masten zitten.
Schouwspel compleet met een hoop herrie van de drie is fijn om te aanschouwen.
Evenals de slangenarend vandaag op de veluwe!  ;D Vergeleken met de buizerd die ernaast vloog is het een behoorlijke knaap.
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....