Wat is dit nu toch ?

Gestart door Maria vd Langenberg, juli 29, 2005, 10:15:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maria vd Langenberg

Dit piepkleine beestje van misschien een centimeter lang kreeg ik gisteren avond voor mijn lens, iemand enig idee wat het is ?  :huh:



groetjes, Maria

[edit] Nog eentje die ik niet terug kon vinden, heb hem uitgesneden want hij was een beetje klein op de foto, is dit een wants ?

 
groetjes Maria

Danielle

#1
Maria,


Eerste foto:
Ik zag hem gisteren ook zitten, helaas kreeg mijn "geweldige" camara hem niet goed helder en kon ik dus ook geen foto maken.

Ik heb gezocht op het internet en hij is door
Insecten van het kralinger bos

ook waargenomen, het schijnt een soort wants te zijn, zie op website " onbekende wants 9". Helaas staat hier ook bij dat hij onbekend is.

De tweede foto: schijnt een schuimbeestje te zijn.

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Maria vd Langenberg

Hi Danielle,

Het was ook wel een heel beweeglijk beestje, moeilijk om vast te leggen.....
Had nooit verwacht dat het een wants zou zijn  :o

Schuimbeestje, had ik ook niet op gezocht aangezien er geen schuim in de buurt was  :wacko:

Thanks voor de info  :P

groetjes, Maria
groetjes Maria

Jan-Pieter

Het schuim van het schuimbeestj eis er alleen als de eieren gelegt worden. Due gaan in een schuimpakket en daarontwikkelen de eieren en jongen zich in. Die tijd is voorbij dus geen schuim.

MVG JP

Maria vd Langenberg

CiteerHet schuim van het schuimbeestj eis er alleen als de eieren gelegt worden. Due gaan in een schuimpakket en daarontwikkelen de eieren en jongen zich in. Die tijd is voorbij dus geen schuim.

MVG JP
Thanks, weer wat geleerd  :)  
groetjes Maria

Danielle

Hai Maria,

Als je de naam van die wants weet dan hoor ik het graag van je, ben toch wel nieuwschierig.

Het is inderdaad een beweeglijk beestje, het leek dan ook wel dat hij niet op de foto gezet wilde worden. Ben jij links van de plant gaat hij naar rechts en andersom... :lol:

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Maria vd Langenberg

CiteerHai Maria,

Als je de naam van die wants weet dan hoor ik het graag van je, ben toch wel nieuwschierig.

Het is inderdaad een beweeglijk beestje, het leek dan ook wel dat hij niet op de foto gezet wilde worden. Ben jij links van de plant gaat hij naar rechts en andersom... :lol:

Groetjes,
Danielle
Hi Danielle,

Natuurlijk, zodra ik er achter ben geef ik een brul  :P

groetjes, Maria
groetjes Maria

Stippen

CiteerIk heb gezocht op het internet en hij is door
Insecten van het kralinger bos

ook waargenomen, het schijnt een soort wants te zijn, zie op website " onbekende wants 9". Helaas staat hier ook bij dat hij onbekend is.


Groetjes,
Danielle
Haha, dat is mijn site!
Ja het is een wants dat klopt,
ik heb al mijn 'onbekende wantsen' uit mijn fotoarchief even op de site gezet omdat een beroemde wantsoloog beloofd had er naar te kijken, maar ik denk dat hij op vakantie is.
Als hij terug is en doet wat hij beloofde breng ik jullie op de hoogte.


Hebben jullie al op heteroptera (duitse site) gekeken?

groet,

Kees
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

han.endt

Hoi allemaal,

Het wantsje is Heterotoma planicornis. Ik heb niet gekeken, maar er is een kans dat op die Duitse site (en op internet in het algemeen) een dubbelganger staat: Heterotoma merioptera. Dat is geen Nederlandse soort.

Groet, Han.

gardensafari

Het schuimbeestje is een Aphrophora-soort. In het geslacht Aphrophora vinden we een aantal sterk op elkaar gelijkende soorten die in ieder ik niet allemaal bij naam ken. Het echte schuimbeestje ( Philaenus spumarius) is niet gevlekt en egaal bruin. Het schuim of spuug van de Aphrophora-soorten valt op, omdat het hoog in de planten zit. Het belletje schuim van het echte spuugbeestje wordt maar zelden gezien, want dat zit vlak bij de wortels van de plant.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Maria vd Langenberg

@Kees, nee daar heb ik nog niet gekeken want ik spreek geen Duits  ;)

@Han, dank je wel, moeilijke naam  :)

@Hans, thanks, zal het veranderen in mijn database  ^_^

groetjes,

Maria
groetjes Maria

Stippen

Citeer@Kees, nee daar heb ik nog niet gekeken want ik spreek geen Duits  ;)

De site is geheel in het Belgisch! (plaatjes)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl