Ben ik nou gek (ja, maar dat terzijde), of... fuscus vs. michahellis

Gestart door ZLHaberham, juli 21, 2012, 14:13:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Meer voor mijn geestesgesteldheid dan iets anders. Plesmanlaan Amsterdam, alwaar twee volwassen geelpoten en een burgemeester, intussen beroemd.

Maar dit is toch een kleine mantelmeeuw? Veel donkerder dan die twee geelpoten, niet die mooie witte sterretjes op de punten van de handpennen die die twee geelpoten wel hebben, dunne snavel zonder rood op de bovensnavel.


ZLHaberham

Ja, precies. Kijken of een admin het ook oppikt ;). Hij is namelijk goedgekeurd als geelpoot nadat ik de determinatie in twijfel trok.

Vincent Hart

Citaat van: ZLHaberham op juli 21, 2012, 21:24:30 PM
Ja, precies. Kijken of een admin het ook oppikt ;) . Hij is namelijk goedgekeurd als geelpoot nadat ik de determinatie in twijfel trok.
Voorgelegd aan de meeuwenadmins, dank voor het melden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ZLHaberham

#4
Van die tweede foto weet ik het trouwens ook niet zeker; de grijstint is slecht in te schatten en de snavel lijkt zwaarder. Beide geelpoten hebben net P5 geruid, dus het beruchte bandje is sowieso niet te zien. Volledigheidshalve nog even die twee die er zaten toen ik er was; let op de gesleten toppen van de primaries; waardoor "sterretjes" ontstaan.:

Groot exemplaar:



Kleiner exemplaar (Will Price heeft daar een veel betere foto van geupload, trouwens. Let op het hoornen uitsteekseltje iets proximaal van de punt van de bovensnavel)



Wat me ook opviel was dat ze niet wezenlijk donkerdere mantels hadden dan de zilvers ter plekke. Degene die ik vorig jaar op Zeeburg zag was wel een slagje donkerder.

ruud_altenburg

Die op bijgesloten foto's zijn goed, die je als eerste aankaartte niet. Dank daarvoor. Het blijkt wel weer dat de automatische piloot beter uitgeschakeld kan worden ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam