vraag over nachtkijkers

Gestart door martenboonstra, juli 20, 2012, 21:33:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

martenboonstra

Zou graag een infrarood nachtkijker aanschaffen. Bijvoorbeeld een Digitale Nachtkijker YUKON NV RANGER PRO 5 x 42
Kun je hier bijvoorbeeld ook muizen des nachts zien lopen? En bijvoorbeeld op welke afstand en hoe scherp zie je dit?
Wie heeft hier ervaring mee?

Graag tot horens.

Met vriendelijke groet,


Marten

Norman

#1
Lekker laten liggen. Alle nachtkijkers onder de € 1.000 zijn speelgoed en onbruikbaar voor waarnemen.

http://www.nightvisionforum.eu/

martenboonstra

En bijvoorbeeld gen2 technologie?

ATN rifle scope nachtkijker MARS4X gen. 2CGTi

Hoe zou dit zijn?

Bedankt dat je me hebt gewaarschuwd. Beter een keer iets veel uitgeven..

Norman

Gen2 is al veel beter, maar nog niet je van het.

Ik heb geen nachtkijker gekocht omdat het resultaat niet opweegt tegen het rendement.
Maar het ligt er aan wat je wil. Ik wilde zien of er een Das tussen de struiken liep. Veel nachtkijkers geven hiervoor te weinig contrast en je hebt niet continue de nachtkijker voor je ogen en mist dus nog heel veel.

Voor mij volstaat een lichtsterke kijker. Met een nachtkijker zou ik niet veel meer Dassen tellen of ik moet een fortuin uitgeven.

Ik overweeg nog een een Flir Scout aan te schaffen. Tussen 1.000 en 1.500 zou ik een dergelijke kijker moeten kunnen aanschaffen.

martenboonstra

Hallo Norman,

Bedankt voor je uitleg. Wat een schitterende mogelijkheid met zo'n flir scout. Lijkt wel op de camera welke ze ook in programma bigfoot gebruiken. Na mijn vakantie zal ik me hierin verder gaan verdiepen. Het zou mooi zijn dat de flir sout aangesloten zou kunnen worden op mijn camera...Tevens zal ik eens een prijsvergelijk onderzoek doen en/of deze gewoon via een Nederlandse dealer/importeur kan worden geleverd.

Zag in je reactie dat je in de werkgroep van dassen te Utrecht werkzaam bent. Heb je overigens interesse in coordinaten van een burcht van dassen op een afgelegen en verboden gebied in Drenthe (ruim 10 meter lang, 2,5 meter hoog en 10 meter breedt). Heb ontzettend veel in- en uitgangen aangetroffen. Dit is zeker de grootste en meest bijzondere dassenburcht welke ik ooit heb gezien.

Met vriendelijke groet,


Marten

Norman

Hoi Marten,

De Flir Scout modellen zijn gewoon te koop in NL.
Het loont wel de moeite om even te zoeken naar de juiste aanbieder. De verschillen zijn enorm.
Ook loont het de moeite om te kijken in Amerika. Flir is vaak veel voordeliger in Amerika dan in NL.