Hoofdmenu

1KJ

Gestart door Martijn Bot, juli 19, 2012, 21:06:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

1KJ
Vanmiddag deze vogel gezien, en ik kom er even niet uit. Postuur, grootte en snavel deden me in eerste instantie aan Geelpoot denken, en het vliegbeeld met de witte buik, de staartband en een (ogenschijnlijk) doorschijnend venster leken me ook wel goed. Echter, zwemmend sloeg de twijfel toe door m.n. de sterk gekartelde tertials en het algehele postuur en kopvorm. Het is ongetwijfeld niet vreselijk moeilijk, maar ik heb weinig ervaring met meeuwen in de luiers, en al helemaal niet met GPM op deze leeftijd.


ruud_altenburg

Echt een standaardexemplaar hoor.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Martijn Bot

#3
Dank. Ik was in het veld ook wel overtuigd, maar eenmaal thuis en rondbladerend langs foto's kwam ik een dergelijk tertialpatroon niet heel veel tegen. Vast in veel opzichten standaard, maar wel een behoorlijk "geblokt" beest in vergelijking met vele op deze site te vinden 1kj's.
Leuk, op exact dezelfe plek zat drie dagen geleden een ander exemplaar, en met de vogel rond de Euroborg staat de teller voor de stad al op drie juveniele Geelpoten. Plaatjes van alle drie de vogels staan op mijn site www.pbase.com/martijnbot/recent