Hoofdmenu

géén geelpoot...?

Gestart door Bram Rijksen, februari 13, 2007, 00:12:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

en kijk 's wie ik vanmiddag tegenkwam..!

Bram Rijksen

hij kwam me al zo bekend voor..

ruud_altenburg

#32
De ondervleugel zou overigens wel erg donker zijn voor Pontische en de kop in het plaatje daarboven geeft me ook niet echt een warm gevoel. Nu dus nog een plaatje in zijaanzicht... :P
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

maartenwielstra

Er is van de tertialschacht na slijt een hele spriet achter gebleven. Dit is toch ook goed voor Pont?

Bram Rijksen

afgelopen paasweekend op de Brouwersdam doorgebracht, die eigenlijk pas na vijfen leuk wordt (meeste mensen verdwijnen, meeuwen verschijnen).
Deze twee vond ik opvallend leuk om even hier te plaatsen. Ik heb nog wel wat plaatjes ervan, maar ben benieuwd wat jullie van deze maken:

maartenwielstra

Achterste met Geelpootachtige grote dekveren. Verder gewoon Zilvers.

Bram Rijksen

CiteerAchterste met Geelpootachtige grote dekveren. Verder gewoon Zilvers.
lijkt mij ook; de achterste vogel heeft inderdaad wel erg donkere en ongetekende grote dekveren, relatief donkere mantel, donkere ogen en een mooie ronde kop.
Tertials en dekveren lijken me (versleten) 2e generatie, en volgens mij zie ik daar een nieuwe adulte middelste dekveer...

Dat voorste beest moet inderdaad wel een zilver zijn, maar is het bewijs dat er nauwelijks een 'doosnee-zilvermeeuw' bestaat: wat een variatie...

ruud_altenburg

#37
Zou het geen afhangende schouderveer zijn? Wat volgens mij nergens beschreven is is dat grote meeuwen in het tweede kalenderjaar na de complete rui een volgende korte rui tonen. Hierbij worden vaak enkele (of vele, afhankelijk van de soort) tertials en dekveren vervangen. Ik kon twee jaar geleden in Amsterdam een Geelpootmeeuw volgen gedurende de zomer die dit fenomeen mooi toonde:

http://www.xs4all.nl/~daarruud/michahellis2f.html
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Bram Rijksen

CiteerZou het geen afhangende schouderveer zijn?
dat zou iig wel logischer zijn; 't zijn normaal gesproken toch de middelste dekveren die als eerste ruien. Bovendien zouden de poten inmiddels ook wel wat meer geel-tinten moeten vertonen, lijkt mij zo. Leuke 'reportage' trouwens, van het ruiverloop van die Geelpoot!