Hoofdmenu

en nog een

Gestart door huysse, februari 12, 2007, 16:57:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Determinatie mogelijk?

Groet,
Marijke

huysse


Windekind

Dit is ook een zwam.

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Niko Buiten

Idd. een heel mooie paddenstoel.
Groet,

Niko Buiten.


Ismael

#4
vlgns mij een meniezwammetje?
Groeten Ismaƫl Wind

Arno van Stipdonk

Geen meniezwammetje, ik denk de Oranje druppelzwam.

Natuvos

Zou roestbruine kogelzwam ook kunnen?

xenion

CiteerZou roestbruine kogelzwam ook kunnen?
Volgens mij niet, die is meestal ronder gevormd, en bovendien is die veel ruwer aan het oppervlak.
Groeten,
Martin

Niko Buiten

Is deze niet te groot voor de Oranje druppelzwam? Er zijn meer oranje gekleurde Druppelzwammen.
Groet,

Niko Buiten.


Arno van Stipdonk

CiteerIs deze niet te groot voor de Oranje druppelzwam? Er zijn meer oranje gekleurde Druppelzwammen.
Er zijn er idd meer, maar dit lijken me toch wel Oranje druppelzwammen welke ook aardig groot kunnen zijn.  

Gert Kremer

bloedweizwam kan dat misschien ook?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Niko Buiten

Nee, het is volgens mij geen Bloedweizwam. Met 'Vermeulen' kom ik er niet goed uit. Het zou de Oranje druppelzwam kunnen zijn, maar ook de Gerimpelde druppelzwam. Bovendien is van beide de diameter maximaal 4 millimeter. Op de foto lijken de vruchtlichamen groter, dus is het misschien nog iets anders.
Groet,

Niko Buiten.


Arno van Stipdonk

Gerimpelde druppelzwam komt vaak 'solitary or gregarious' voor op deciduous trees, rarely confluent. (Nordig macromycetes vol. 3). Op deze foto is te zien dat sommige exemplaren in elkaar overlopen wat dus zelden voorkomt bij Gerimpelde druppelzwam.
Verder doet de vorm van de zwammetjes me veel meer denken aan Oranje druppelzwam, de Gerimpelde is veel meer gerimpeld en gladder, ook geler.
De Oranje druppelzwam heb ik al vaker in zulke grote groepen gezien, de gerimpelde nog nooit, wel enkele malen een los exemplaar en eenmaal een kleine groep van ongeveer 5 exemplaren.

http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=117189