aardappelbovist

Gestart door bjornvanlieshout, februari 12, 2007, 12:07:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

bjornvanlieshout

Hallo Allemaal,

Is dit de gele of de kleine aardappelbovist?



m.v.g.
Bjorn

Niko Buiten

Volgens mij Gele aardappelbovist.  
Groet,

Niko Buiten.


Dragonfly

Lijkt mij ook een gele aardappelbovist.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

bjornvanlieshout

#3
Dank!

Nog een vraagje over de foto: De linkse 'krater' lijkt me voor het vrijlaten van de sporen te hebben gedient, maar de rechtse lijkt daar niet diep genoeg voor, is te zien waar die krater door is veroorzaakt? (een vogel ofzo?)

m.v.g.
Bjorn

Dragonfly

Ik weet hier eigenlijk weinig vanaf, maar het lijkt mij dat de paddestoel zo is uitgezet door de nattigheid dat die vanzelf uit elkaar is geploft. Vooral gezien de dikke weke massa die eruitkomt.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

bjornvanlieshout

CiteerIk weet hier eigenlijk weinig vanaf, maar het lijkt mij dat de paddestoel zo is uitgezet door de nattigheid dat die vanzelf uit elkaar is geploft. Vooral gezien de dikke weke massa die eruitkomt.
Ik wist niet dat dat ook al kon... 't is de laatste tijd natuurlijk erg vochtig, dus het klinkt logisch.

m.v.g.
Bjorn

Niko Buiten

#6
Wat een mooi verhaal, Godelieve.

Ik denk dat er dit is gebeurd: Toen de sporen in de Gele aardappelbovist begonnen te rijpen is de buitenwand opengescheurd. Zo kwamen de sporen vrij te liggen en konden die door springdraden de ruimte in worden geslingerd om zich via de lucht te verspreiden. Dat gebeurde vanuit beide kraters. De dikke weke massa is de buitenwand.

Mijn gedachte is gebaseerd op de foto van de Gele aardappelbovisten die op de website van het Paddenstoelenmeetnet te zien is: http://nem.paddestoelenkartering.nl/
Groet,

Niko Buiten.


Dragonfly

CiteerWat een mooi verhaal, Godelieve.

Ik denk dat er dit is gebeurd: Toen de sporen in de Gele aardappelbovist begonnen te rijpen is de buitenwand opengescheurd. Zo kwamen de sporen vrij te liggen en konden die door springdraden de ruimte in worden geslingerd om zich via de lucht te verspreiden. Dat gebeurde vanuit beide kraters. De dikke weke massa is de buitenwand.

Mijn gedachte is gebaseerd op de foto van de Gele aardappelbovisten die op de website van het Paddenstoelenmeetnet te zien is: http://nem.paddestoelenkartering.nl/
:o  Afgetroefd!

:duim:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

bjornvanlieshout

Dank voor de uitleg. Iedere keer dat ik hier op het forum kom leer ik weer wat bij  :duim:

m.v.g.
Bjorn