Hoofdmenu

Dwergooruil?

Gestart door Bart van Hoogstraten, juli 09, 2012, 09:46:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: Mark Zevenbergen op juli 10, 2012, 22:19:25 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 10, 2012, 09:26:43 AM
Citaat van: August op juli 10, 2012, 00:55:31 AM
Citaat van: HPM op juli 09, 2012, 11:11:41 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juli 09, 2012, 09:46:36 AM
Dit lijkt me een mooie klus voor Herman om te onderzoeken... (in combi met een duchtig stukje dauwtrappen  ;) ).

Herman heeft de nacht na de eerste melding er al  de dauw voor uit zijn longen getrapt in de hoop duidelijkheid en een bewijsopname te krijgen maar heeft toen net als Mark niets gehoord.
Ik veronderstel dat er ook nog wel anderen geweest zijn en/of zullen gaan.
Mij is het tot nu toe een beetje te vaag om er nog meer energie in te steken. Ik bedoel: onduidelijk in de eerste nacht, helemaal niets in de tweede en opnieuw onduidelijk in de derde. Eigenlijk nog onduidelijker want nu zou het ook wel op de Oosterbegraafplaats kunnen zijn.

PS. Roepen vanaf de Oosterbegraafplaats zou ik gisternacht zeker gehoord hebben.
Kom net terug helemaal niks gehoord wat enigszins in de buurt komt Van een DOU was er vanaf 23:15. Tot 00:40. Zonde van mijn tijd :( . Mark is een aardige vent maar ik vind nu wel dat sommige waarnemers waaronder Mark die regelmatig harde soorten claimen echt voortaan met harde bewijs moeten komen voordat hij iets meld.

Geen handig bericht august!
Ik ben just blij :wrong:  dat mensen dit soort waarnemingen melden. Heeft toch al mooie soorten opgeleverd.
Ook ik was niet heel blij toen ik op schiermonnikoog een fluiter hoorde terwijl er een bergfluiter was gemeld, maar de volgende keer is het wel raak.
Het is natuurlijk ook wel laat in het jaar voor roepende uilen dus kan me voorstellen dat die niet meer frequent zullen roepen.

Hallo,

Zit net dit topic te lezen...

Ik neem August niets kwalijk, ik had ook graag hard bewijs gehad, maar dat lukte nu éénmaal niet.

Ik heb juist afgelopen week een digitaal memorecordertje gekocht, om mijn waarnemingen te documenteren. In nacht 2 heb ik dus de hele nacht (voor joker) met dat ding in mijn hand gelopen. Bij de 'serie' in nacht 3 was ik net weer aan de wandel (er moet af-en-toe ook gewerkt worden) en was ik eigenlijk verrast. Ik had na de (voor mijn gevoel qua weersomstandigheden) goede 2e nacht waarin ik niets had gehoord, niet meer verwacht dat de vogel zich nog zou laten horen.
Ondanks dat had ik wel eerst staan posten met mijn recordertje in een poging 'bewijs' te vergaren en daarna ook een tijd lang na de serie (tussen mijn werkzaamheden door). Helaas voor mij wilde het dus niet lukken en heb ik dus nu weer (bij sommige mensen) een minpuntje achter mijn naam. Ondanks dat zal ik, voor mij zekere waarnemingen, blijven melden.

Tot de volgende Bruine Boszanger in mijn achtertuin,
grts Mark
Oke dan wacht ik voortaan tot er bewijs is ;) . Ps minpuntjes doe ik niet aan. Wacht voortaan alleen wat langer. Voor de rest heb ik voorlopig nog nooit een echte zeldzaamheid gevonden en jij wel.
August van Rijn


Mark Zevenbergen

Citaat van: jaapbird op juli 11, 2012, 12:26:39 PM
Mark : goed gedocumenteerd ;-)

http://waarneming.nl/waarneming/view/69712975
Ben alleen vergeten het geluid op te nemen  ;D  En Huiskraai voer ik ook soms zonder documentatie in, maar niet iedereen gelooft mij dan. http://waarneming.nl/waarneming/view/401192 Terwijl het een 'simpele' soort is als je hem kent.

Mark Zevenbergen

Even vergeten..... Er zijn mensen die mijn collega's vragen om mijn telefoonnummer, zodat ze mij 's-nachts kunnen bellen voor de juiste lokatie..... Dat lijkt mij niet de bedoeling  :police:  Ik heb bij de waarnemingen zo goed mogelijk beschreven waar ik vermoedde dat de vogel riep cq. waarvandaan de vogel gehoord werd.

Dus lees a.u.b. de teksten en commentaren bij de waarnemingen en eventueel ook nog in dit topic. Mijn collega's hebben niets met vogels (op 1 na, die ik probeer om te turnen) en hebben geen idee waar iemand het over heeft als er gevraagd wordt 'waar de Dwergooruil zit'.

groet Mark

HPM

Toen ik gisteravond na zonsondergang aan die kant van de stad was heb ik een ommetje gemaakt via Veurse laan en Rode laan maar heb geen Dwergooruil gehoord.
Herman van der Meer

Mark Zevenbergen

Afgelopen woensdagnacht hoorde ik tijdens mijn nachtdienst het geluid wat ik eerder toeschreef aan Dwergooruil. Frequentie qua timing was nog langzamer dan de vorige keren, MAAR zeker is dat het gezien de tijd van het jaar GEEN Dwergooruil betreft... Wat het wel is, ik zou het niet weten.... Rugstreeppad, lijkt me met deze temperaturen ook uitgesloten... Suggesties?? Bosuil met een spraakgebrek?? (want die zit er op zeker)

groet Mark

PS ga nu FF de DOU waarnemingen van eerder verwijderen....

Rikstar

Was het op precies dezelfde plek waar je hem eerder dit jaar had?

Citaat van: Mark Zevenbergen op november 16, 2012, 10:41:25 AM
Afgelopen woensdagnacht hoorde ik tijdens mijn nachtdienst het geluid wat ik eerder toeschreef aan Dwergooruil. Frequentie qua timing was nog langzamer dan de vorige keren, MAAR zeker is dat het gezien de tijd van het jaar GEEN Dwergooruil betreft... Wat het wel is, ik zou het niet weten.... Rugstreeppad, lijkt me met deze temperaturen ook uitgesloten... Suggesties?? Bosuil met een spraakgebrek?? (want die zit er op zeker)

groet Mark

PS ga nu FF de DOU waarnemingen van eerder verwijderen....
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Rein Genuït

Vroedmeesterpad ergens in een vijvertje ergens in een tuin zou meer voor de hand liggen, maar of die in dezer tijd van het jaar nog geluid maken...

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Mark Zevenbergen

Citaat van: Rikstar op november 16, 2012, 10:46:51 AM
Was het op precies dezelfde plek waar je hem eerder dit jaar had?
Ik liep dit keer aan de andere kant van het winkelcentrum en hoorde het geluid vanuit de richting kruising Noordsingel/Bachlaan.

grts Mark