zilvermeeuw of pontische meeuw of geen idee?

Gestart door Muad'Dib, februari 11, 2007, 20:10:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muad'Dib

Vandaag even naar de VAM in Wijster geweest. Weinig meeuwen, wel deze... Gewoon een zilvermeeuw met een extreem lange dunne snavel of een pontische meeuw met een gele iris? Ik heb werkelijk geen idee....

Jeroen Nagtegaal

Een hybride mischien? tussen Zilver en Pont?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

thijs

#2
Mislukte snavel, kop veel te bol om pont te zijn, lichte iris (ongebruikelijk), roze/grijze poten, niet slank.
Gewoon Zilver denk ik dus.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Thijs Fijen

CiteerMislukte snavel, kop veel te bol om pont te zijn, lichte iris (ongebruikelijk), roze/grijze poten, niet slank.
Gewoon Zilver denk ik dus.

Thijs
Kop hoort juist mooi bol/rond te zijn voor Pont. Snavel is echt ontzettend dun. Roze/grijze poten past redelijk op Pont (ik vind het zelfs meer grijs dan roze) Zo als je zegt Pontische meeuw heeft over het algemeen geen lichte iris, maar kan..
Slank kan door houding beinvloed worden.

Ik vind de subterminale vlek op P10 erg groot wat wel goed op Pont past. En de vleugelpunten zijn redelijk klein.
Dus ik vind het erg lastig

Thijs

Haal me neer waar het moet!!
Thijs Fijen


Thijs Fijen

Thijs Fijen

andrevanreenen

Ik pleit voor zilvermeeuw om de witte iris, of is dat niet doorslaggevend. Wel vindt ik de snavel dan 'mislukt'. Volgens ANWB heeft de pont wel een peervormige kop.

tsja het blijft moeilijk...
ik weet niet of witte iris kan bij pont??

maartenwielstra

Pontische met zulke fellichte ogen heb ik nooit gezien. Ze zullen best bestaan, maar hebben vaak toch wat schemering in het oog. Op de snavel na zie ik niets 'doorslaggevends' voor Pont. Jizz en mantelkleur wijken niet af van Zilver denk ik. Zulke snavels heb ik i.e.g. wel bij Zilvers gezien. En hybride, ach, het is gewoon een nare groep vogels!