afgebeten veren

Gestart door eline1234, februari 10, 2007, 19:51:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

eline1234

welk dier laat dergelijke bijtsporen achter? aan de vogel zelf was niets te zien, er lagen ook meerdere meeuwen met dezelfde afgebeten (?) veren, zonder dat de vogel verder aangevreten was.
Eline

andre

Hoi

Het lijkt mij meer op het werk van een schaar gezien de mooie rechte lijn .

Andre
Andre Boven

eline1234

zou kunnen, maar wie gaat er nou van allerlei meeuwen veren afknippen om die vervolgens te laten liggen? ik zal eens opletten of ik iemand met een schaar tegenkom ;)
Eline

klaas van haeringen

Volgens mij is het een manier van het tellen, om dubbeltellingen van (o.a. aangespoelde) dode vogels te voorkomen worden de handpennen afgeknipt. Als je het mij vraagt ontzettend zonde, vond een jaar geleden een kapotgeknipte bruine kiekendief...

Jeroen Nagtegaal

Een paar vragen, waar was het? en hdeb je prenten gezien? ik zou zeggen vos maar vind ze erg scherp afgesneden, dus bovestaand verhaal zou best kunnen kloppen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

teunvankessel

CiteerEen paar vragen, waar was het? en hdeb je prenten gezien? ik zou zeggen vos maar vind ze erg scherp afgesneden, dus bovestaand verhaal zou best kunnen kloppen,
Ik weet niet veel van zoogdieren maar ik heb niet vaak een Vos op het strand gezien
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

klaas van haeringen

#6
CiteerEen paar vragen, waar was het? en hdeb je prenten gezien? ik zou zeggen vos maar vind ze erg scherp afgesneden, dus bovestaand verhaal zou best kunnen kloppen,
Sterker nog, het klopt! Trouwens, een vos of marterachtige kan wèl een schacht doorbijten maar niet de hele veer in zo'n rechte lijn. Er komt nog bij dat deze aalscholververen niet bij de basis maar ergens halverwege de pen kapot zijn gemaakt, dat zou een roofdier nooit doen.

andre

Hoi Eline

langs de Groninger noordkust worden dus wel handpennen bij dode vogels geknipt .
de dode vogels worden geteld en om dubbel telling te voorkomen dus geknipt .
dit gebeurd al jaren en werk heel goed .

Andre
Andre Boven

eline1234

weer wat geleerd! bedankt voor t antwoord :)  
Eline