Hoofdmenu

Zwam

Gestart door J&L, februari 09, 2007, 22:29:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L



Sorry voor de slechte Foto's.Maar welke?Gr.tjes Jacob

Corryabbink

Dag Jacob,
Het lijkt me iets van een Aderzwam(Phlebia). De kwaliteit van de foto is eigenlijk te slecht om er meer van te kunnen zeggen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

J&L

Ja slecht hé. Ik dacht ook aan Oranje aderzwam maar toen kwam ik deze tegen Radulomyces molaris.En dacht nou ga ik twijfelen. :(  Maar deze heeft geen of ik kan hem niet vinden een Nederlandse naam.

Corryabbink

#3
CiteerJa slecht hé. Ik dacht ook aan Oranje aderzwam maar toen kwam ik deze tegen Radulomyces molaris.En dacht nou ga ik twijfelen. :(  Maar deze heeft geen of ik kan hem niet vinden een Nederlandse naam.
Die heet Getande boomkorst(Cerocorticium molare). Ik durf er met zo'n foto geen uitspraak over te doen. Het zou kunnen.............ik denk echter nog eerder aan Ziekenhuisboomkorst(Cerocorticium confluens).
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

J&L

Hoi Corry,

Zelfs met onduidelijke foto's kom je er nog uit. :D  :duim: Dank je  

Dragonfly

#5
CiteerHoi Corry,

Zelfs met onduidelijke foto's kom je er nog uit. :D  :duim: Dank je
Ahum, is ze er dan uit gekomen? Ze zegt dat ze aan een bepaalde paddenstoel denkt...  ;)
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

J&L

Hoi Dragonfly,

Ja ik heb gekeken naar foto's van dat soort en dat is hem zo te zien wel.
Gr.tjes Jacob

wim veraghtert

CiteerHoi Dragonfly,

Ja ik heb gekeken naar foto's van dat soort en dat is hem zo te zien wel.
Gr.tjes Jacob
Ziekenhuisboomkorst kan je helemaal niet enkel op basis van foto's determineren.
Eraan ruiken is nodig om zeker te zijn.
Als je het louter op basis van een foto doet, dan kan het vanalles zijn (er zijn wel meer van die bleke korstzwammen...).
admin nachtvlinders waarnemingen.be

J&L

Heren,ik schrijf hem niet weg onder die naam. Het is voor mezelf voor een volgende keer.Heb ik een idee aan wat voor soort ik kan denken.
(aan deze onduidelijke foto heb je al helemaal niks)Gr.tjes jacob

Corryabbink

CiteerHeren,ik schrijf hem niet weg onder die naam. Het is voor mezelf voor een volgende keer.Heb ik een idee aan wat voor soort ik kan denken.
(aan deze onduidelijke foto heb je al helemaal niks)Gr.tjes jacob
Heel verstandig. Nu nog aan de dames denken ;)  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

J&L

Dames,ik schrijf hem niet weg onder die naam. Het is voor mezelf voor een volgende keer.Heb ik een idee aan wat voor soort ik kan denken.
(aan deze onduidelijke foto heb je al helemaal niks) :D  :P Gr.tjes jacob