Gestreepte Rietuil?

Gestart door Marnix, juli 05, 2012, 18:42:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marnix

Vorige week vrijdag kwam tijdens het nachtvlinderen in de Baggerputten, Slochteren (Gr.) onderstaande uil even op het laken zitten.
Ik zit aan Gestreepte Rietuil (L. obsoleta) te denken, maar kijk wat vreemd tegen het uitstekende achterlijf aan. Ook vraag ik me af of Stompvleugelgrasuil (M. impura) of een wat afwijkende Komma-uil (L. comma) voldoende uitgesloten kunnen worden. Wie kan hier wat meer over zeggen?
Alvast bedankt!
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

gko

#1
hij heeft niet de vleugelpunten van de stompvleugel, de komma-uil mist o.a. de stippenrij  voor zover ik dat op de foto-sites kan zien
bij de gestreepte rietuil heb ik echter net als jij wat twijfels, dus zo lang er niemand van de experts reageert zou ik hem op een onzekere
gestreepte rietuil zetten, alleen ken ik geen andere soort die  het zou kunnen zijn
met vr gr gkoopman

Ben Kruijsen

volgens mij gewoon de Gestreepte rietuil Leucania obsoleta. Dat uitstekende achterlijf kan best: http://www.lepiforum.de/cgi-bin/lepiwiki.pl?Leucania_Obsoleta

Marnix

Dank, dan hou ik het daar op! Zal soort 101 zijn (macro's en micro's) voor vorige week vrijdagavond nachtvlinderen! (leuke score)
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

Ben Kruijsen

101?  Een ouderwetse topavond. > 100 op één avoind is tegenwoordig een stuk zeldzamer dan vroeger schat ik zo in.