Waar kun je het beste staan voor de slangenarend?

Gestart door lennartv, juni 27, 2012, 19:37:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

lennartv

Hallo allemaal,

Morgen ga ik naar de slangenarend. Ik kom vanuit Zeeland dus ik ben daar totaal niet bekend. Aan de hand van opmerkingen bij waarnemingen en de waarnemingen zelf heb ik een verspreidingskaart gemaakt, zodat ik ongeveer wel weet waar ik het beste kan gaan staan. Voor de zekerheid wil ik het ook hier nog even vragen. We zullen er ongeveer om 10:00 uur zijn. Kan iemand misschien op de kaart aangeven waar je dan het beste kunt gaan staan?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

snwja3

Met de auto reden wij naar camping de Noorster: https://maps.google.nl/maps?daddr=52.813164,6.376183&hl=nl&sll=52.812983,6.381812&sspn=0.020569,0.066047&t=h&mra=mift&mrsp=1&sz=15&z=15
Als de daar parkeert is het een klein stukje door het bos lopen totdat je op de hei uitkomt. Je kan dan even naar rechts steken, goed uitzicht over de hei, maar ook naar links, moet je iets verder lopen. De vogels vlogen meestal tussen het Drosterveen en de Meeuwenplas en waren vanaf de noordkant goed te zien.
Wietze Janse

frankmeer

Neem er wel de tijd voor, vaak worden ze pas vanaf een uur of 11 wat actiever.
Frank van der Meer

lennartv

Bedankt voor de tip! We gaan er zeker de tijd voor nemen. Als het moet zijn we daar de hele dag. Ik hoop dat het gaat lukken!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

sytse

Ik neem aan dat niet iedereen bij de grote witte pijlen gaat staan kijken naar de slangenarend. Het Dwingelerveld is een belangrijk broedgebied voor talloze vogels en heeft een hoge natuurwaarde. Een aantal van de witte pijlen staan in niet toegankelijk gebied.

Groet Sytse
Sytse

lennartv

Ik zag het inderdaad ter plaatse. Met dank aan goede Vriend Jan, die hem ons het eerste aanwees. Daarna later nog op 15 meter boven ons hoofd. Heel erg gaaf! Dit is even snel een foto, maar een verslag met nog meer foto's volgt. Later ook nog de lichtste vogel tp in een boom tegenover de Davidsplassen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

hiskodevries

had toevallig de beheerder aan de lijn van het dwingelderveld ( over iets heel anders).
Die heeft geen klachten tot nu toe over de 'twitchers'
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jaap Denee

Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:28:16 PM
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.

Dit wekt de suggestie dat iedereen die zonder de genoemde spullen in de hei staat wellicht eerst alleen een waarschuwing krijgt, maar dat zal vast niet zo zijn...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

hiskodevries

Citaat van: Jaap Denee op juni 29, 2012, 12:49:34 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:28:16 PM
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.

Dit wekt de suggestie dat iedereen die zonder de genoemde spullen in de hei staat wellicht eerst alleen een waarschuwing krijgt, maar dat zal vast niet zo zijn...
wat heel goed zou kunnen, maar dat weet ik verder niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JohanvantBosch

Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:59:46 PM
Citaat van: Jaap Denee op juni 29, 2012, 12:49:34 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:28:16 PM
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.

Dit wekt de suggestie dat iedereen die zonder de genoemde spullen in de hei staat wellicht eerst alleen een waarschuwing krijgt, maar dat zal vast niet zo zijn...
wat heel goed zou kunnen, maar dat weet ik verder niet.

Ik mag hopen dat dat onderscheid niet wordt gemaakt....

lennartv

Citaat van: Jaap Denee op juni 29, 2012, 12:49:34 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:28:16 PM
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.

Dit wekt de suggestie dat iedereen die zonder de genoemde spullen in de hei staat wellicht eerst alleen een waarschuwing krijgt, maar dat zal vast niet zo zijn...

Zo'n waarschuwing is vast niet nodig. Elke niet-vogelaar die ik daar zag, dat op de fiets en was 65+ ;)  Overigens is het helemaal niet nodig om van de paden af te gaan.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

lennartv

Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Klaas van Dijk

hoi Lennart,

Mooi dat het zo goed is gelukt en geweldig dat je zulke mooie foto's hebt kunnen maken.

Groetjes, Klaas

Jildert

Citaat van: lennartv op juni 29, 2012, 14:13:39 PM
Citaat van: Jaap Denee op juni 29, 2012, 12:49:34 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 29, 2012, 12:28:16 PM
Wel de opmerking dat iedereen die met een verrekijker/ telelens in de hei staat zonder waarschuwing een prent krijgt.

Dit wekt de suggestie dat iedereen die zonder de genoemde spullen in de hei staat wellicht eerst alleen een waarschuwing krijgt, maar dat zal vast niet zo zijn...

Zo'n waarschuwing is vast niet nodig. Elke niet-vogelaar die ik daar zag, dat op de fiets en was 65+ ;)  Overigens is het helemaal niet nodig om van de paden af te gaan.

Idd, erg veel oudjes daar op de fiets. Dat was ons ook al opgevallen!  :rolleye:

Best gezellig, daar niet van...

Sander Haak

Zijn er nog andere parkeerplekken? Ik wil zaterdag ook even bij het Holtveen gaan kijken, maar dat is vanaf de camping 6km heen en 6km terug.
Groet, Sander Haak (Woerden)

MarianneW

Ik zou zeker ook even Jan de Jong om advies vragen, die weet precies waar je moet zijn om briljante foto's te maken  ;) .

Marianne
Marianne

FrankK

Citaat van: Sander Haak op juli 05, 2012, 16:18:07 PM
Zijn er nog andere parkeerplekken? Ik wil zaterdag ook even bij het Holtveen gaan kijken, maar dat is vanaf de camping 6km heen en 6km terug.

Ik was afgelopen maandag in die hoek (op de vouwfiets). De Kraloerweg is ter hoogte van de Postweg door middel van betonblokken afgesloten en daar stonden auto's geparkeerd.
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Sander Haak

Frank bedankt voor de tip. En Marianne, voor een dergelijke fotowaardering is de reis het wel waard.  ;)
Groet, Sander Haak (Woerden)