blauwtje nieuwegein

Gestart door JohanvantBosch, juli 25, 2005, 11:41:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Bij de waarnemingen van gisteren, 24 juli, staat een waarneming van een blauwtje van Henk van Sprundel in Nieuwegein. Hij staat nu als boomblauwtje (eerst bruin, maar dat zal wel een aanklikfout geweest zijn). Op de foto staat een blauwtje met brede zwarte randen aan de vleugel, wat inderdaad aan boomblauwtje doet denken. Op zowel voor als achtervleugel zitten echter oranje vlekken. Dit heb ik nog nooit gezien, ook niet op foto's en ben me er niet van bewust dat dat kan. Ook is de franje helemaal wit zonder blokking. Kan dit voor boomblauwtje? Of is het toch een (vrouwtje) icarusblauwtje, waar ik in eerste instantie aan zou denken. Maar ik heb de onderkant niet gezien, waarmee alles natuurlijk in een keer duidelijk kan zijn. Over de onderkant kan natuurlijk Henk zelf wat zeggen.
Iemand meningen of reacties?
Dank,
JOhan

han.endt

Ik denk dat je gelijk hebt met Icarusblauwtje. Het is zeker geen Boom- of Bruin Blauwtje. Sommige vrouwtjes van de icarus kunnen blauw op de vleugels hebben. Bij dit ex, is het wat extreem.

Han.

Vincent

Ik heb er commentaar bij gezet. Het is idd een vrouwtje Icarus, de blauwe variant.
Vincent

Bram Rijksen

en soms zijn er zaken waar ik me gewoon niet mee moet bemoeien...
Ik liet me misleiden door de foto niet aan te klikken en dus de brede zwarte randen voldoende te achten voor Boomblauwtje.