Hoofdmenu

storm- of zilver

Gestart door Bram Rijksen, februari 04, 2007, 22:43:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

QUOTE (theomuusse @ Feb 1 2007, 17:18 PM)
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1051723
is een stormmeeuw.




Hoi Theo,

prettig dat er even kritisch over de schouders meegekeken wordt zodat e.e.a. gecorrigeerd kan worden.
Maar dit beest wijkt naar mijn idee in wel erg veel opzichten af van 'de gemiddelde Stormmeeuw'. Over het algemeen zou een 1ste winter Stormmeeuw z'n juveniele rug- en schouderveren in februari toch wel geruid hebben? In dit geval dus niet, maar los daarvan: de kleur van de mantelveren (grijs) met zo'n fraai patroon brengen me knap in de war. En gezien het commentaar ben ik daarin niet de enige ("volgens Ruud A. was het een Zilvermeeuw"...)
Ben je dit soort kleden wel vaker tegengekomen? Zo ja, dan lijkt het me wel 's aardig om daar wat plaatjes van te zien.

ruud_altenburg

#1
Als ik die foto's terugzie denk ik dat we allebei wel eens gelijk kunnen hebben. De vleugels zijn eigenlijk veel te lang voor een Zilver en de snavel is wel erg fijn. De grote dekveren en schouderveren passen echter totaal niet op een Stormmeeuw maar zijn typisch voor Zilver.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Bram Rijksen

CiteerAls ik die foto's terugzie denk ik dat we allebei wel eens gelijk kunnen hebben.
je bedoelt dat én Theo én jij gelijk hebben? Dat zou inhouden dat het een Stormmeeuw is en dat het gelijktijdig een Zilvermeeuw is.. dat gaat niet lukken volgens mij.
Er zijn denk ik nog geen kruisingen bekend tussen beide soorten, toch? Het allereerste waar ik eventjes aan moest denken (en ik was niet de enige) was Ringsnavelmeeuw, maar dat was vooral gebaseerd op de snaveltekening, de houding en de jizz (daar is-t-ie weer..) van het beest. Maar ja, hoe zou die manteltekening daarin moeten passen?

theomuusse

Pim Wolf heeft weleens een vogel geplaat op Westkapelle die erg deed vermoeden dat er weleens een zilvermeeuw op een Stormmeeuw klimt.
Qua kleed klopt er niet alles aan stormmeeuw, maar qua jizz toch echt wel.
Theo