Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Wielstra

Daarvoor hoef je toch niet op het jaarverslag te wachten? Zulke info kan je toch gewoon opvragen bij de CDNA? Dat heb ik ook gedaan toen een zekere Kortbekzeekoet werd afgewezen.

Vincent Hart

Prima, maar zonder het verhaal van de CDNA te kennen wild speculeren heeft m.i. weinig zin.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

Citaat van: Vincent Hart op februari 04, 2013, 15:33:38 PM
Prima, maar zonder het verhaal van de CDNA te kennen wild speculeren heeft m.i. weinig zin.
Als ik Dick Groenendijks verhaal zaterdag goed begrepen heb was de beschrijving of (1) niet goed genoeg om aanvaardbaar te zijn, of (2) juist té goed om aannemelijk te zijn.

Er zit overigens vast al ergens drie maanden een Haakbek in een tuin (als het op Shetland kan...), dus kijk nog 's goed naar je oude kerstbomen.

En een goede foto van die Wieringse spookvalk zou ook leuk zijn!

JanHein

Vincent Hart

Citaat van: migratorius op februari 04, 2013, 21:08:56 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 04, 2013, 15:33:38 PM
Prima, maar zonder het verhaal van de CDNA te kennen wild speculeren heeft m.i. weinig zin.
Als ik Dick Groenendijks verhaal zaterdag goed begrepen heb was de beschrijving of (1) niet goed genoeg om aanvaardbaar te zijn, of (2) juist té goed om aannemelijk te zijn.

Er zit overigens vast al ergens drie maanden een Haakbek in een tuin (als het op Shetland kan...), dus kijk nog 's goed naar je oude kerstbomen.

En een goede foto van die Wieringse spookvalk zou ook leuk zijn!

JanHein
Hmm, Dicks lezing is de enige die ik gemist heb  :(
Over die valk: Als dit 'm is, zijn we snel klaar  ;) http://waarneming.nl/waarneming/view/73557516
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Zou die nou de hele tijd daar hebben gezeten terwijl honderden vogelaars in januari alleen op de browuersdam hebben gestaan?  :rolleye:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=53258&page=1
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

andrestr

Citaat van: rnbflavour op februari 08, 2013, 12:32:32 PM
Zou die nou de hele tijd daar hebben gezeten terwijl honderden vogelaars in januari alleen op de browuersdam hebben gestaan?  :rolleye:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=53258&page=1
Of ze heeft al die tijd op grote afstand gezwommen.
En zelfs op kortere afstand denk ik dat ze een heleboel mensen niet eens opvalt in een grote groep.
Met vriendelijke groet André.

Corstiaan Beeke

Over die eend: realiseer jezelf vooral
- dat heel veel mensen die op de Brouwersdam komen, vooral heel graag een Roodkeelduiker of een IJseend willen zien, en een zeehond is ook heel fijn
- dat zeg eens wat 95% geen idee heeft hoe een Brilzee-eend te herkennen
- dat de Zwarte en Grote Zee-eenden op heel veel dagen ver uit de kust liggen
Tel uit je winst...

Guus Peterse

En dat er natuurlijk altijd één dag is dat een vogel ergens voor het eerst aanwezig is, en waarom zou dat afgelopen week niet kunnen zijn?
Overigens, zo'n vrouwtje lijkt me sowieso niet eenvoudig om eruit te pikken, zelfs als je wel weet hoe je haar moet herkennen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Van Vogelnet Zuid-Kennemerland:
CiteerVanmorgen hebben we oa onderhoud gepleegd aan de nestkasten van de Slechtvalken. Deze bevinden zich op het dak van de grote straaltorens van Haarlem en Wormer op ongeveer 115 meter hoogte en hebben we tevens de daaronder gelegen buiten bordessen (open ringen) ontdaan van prooi resten .

Naast de wat meer gebruikelijke prooi resten die ik nu niet nader zal noemen troffen we voor Haarlem twee nieuwe prooi soorten aan namelijk een Bokje en hou je vast ......... een.... Hop !!!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op februari 09, 2013, 20:07:42 PM
Van Vogelnet Zuid-Kennemerland:

CiteerVanmorgen hebben we oa onderhoud gepleegd aan de nestkasten van de Slechtvalken. Deze bevinden zich op het dak van de grote straaltorens van Haarlem en Wormer op ongeveer 115 meter hoogte en hebben we tevens de daaronder gelegen buiten bordessen (open ringen) ontdaan van prooi resten .

Naast de wat meer gebruikelijke prooi resten die ik nu niet nader zal noemen troffen we voor Haarlem twee nieuwe prooi soorten aan namelijk een Bokje en hou je vast ......... een.... Hop !!!


Een Hop als prooi van Slechtvalk zal wel uniek zijn in Nederland.
Jammer dat het het als waarneming onbruikbaar is omdat niet is te zeggen van wanneer hij was.
In december is er wel een in Assendelft gezien.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Claim sperweruil
Kan natuurlijk nog van alles zijn, maar je weet nooit. Er wordt gezocht.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

lennartv

Mark Hoekstein meldt nu een geelsnavelduiker bij de Grevelingen tussen Bruinisse en Dijkwater! Misschien kan iemand 'm ff piepen?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Steven Wytema

Citaat van: lennartv op februari 13, 2013, 15:20:42 PM
Mark Hoekstein meldt nu een geelsnavelduiker bij de Grevelingen tussen Bruinisse en Dijkwater! Misschien kan iemand 'm ff piepen?
Is al gebeurd.
Maar omdat DB Alerts het niet helemaal puik doet laatste dagen hierbij een directe link naar de plek.
edit: die link brengt je naar de noordkant van Grevelingen, moet dus Sirjansland zijn.

Steven Wytema


HJDT

Indien iemand meer info heeft over of de vogel het beste van de noord of zuidkant te zien is wordt ongetwijfeld gewaardeerd.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Steven Wytema

Steven Wytema


rinsevdvliet

#1545
Info van Pim Wolf die de vogel óók ziet:

-Te zien vanaf de Hageweg aan de westrand van Bruinisse.
-Netto verplaatsing: oost
-Ca 600m uit de kant.
-2e kj, prachtig licht op de vogel, fanatiek foeragerend

Rinse van der Vliet

falco

Iemand die nog een poging doet vanuit de buurt van Zoetermeer?
Ik wil graag meerijden 0623256271
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

morinel

Citaat van: Steven Wytema op februari 13, 2013, 15:25:44 PM
Maar omdat DB Alerts het niet helemaal puik doet laatste dagen hierbij een directe link naar de plek.

Ik heb hopelijk de bug gevonden in DB Alerts die alleen plaatsvond bij met de app geüploade waarnemingen. Dus als iemand t.p. nog even een testje wil versturen, anders morgen  :)

Bedankt,


Jeroen

Timo Roeke

Wat een eind rijden. Morgen toch maar een poging proberen :(.

Wouter Monster

Staat ondertussen ook een foto...
Groet, Wouter Monster


dupont

Ik adviseer één ieder die morgen wil gaan om vroeg te gaan gezien de weersvoorspellingen. Sectie Zwolle vertrekt om 05.05 uur...
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Martijn Bot

Citaat van: dupont op februari 13, 2013, 21:27:07 PM
Sectie Zwolle vertrekt om 05.05 uur...
Jullie vonden 5.00 uur te vroeg?

Rein Genuït

Citaat van: Martijn Bot op februari 13, 2013, 21:35:28 PM
Citaat van: dupont op februari 13, 2013, 21:27:07 PM
Sectie Zwolle vertrekt om 05.05 uur...
Jullie vonden 5.00 uur te vroeg?


Anders zijn ze er al voor het sneeuwt  ;D
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

dupont

Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Bram Rijksen

De combinatie MH-Zeeland-besneeuwd landschap-leuke soort blijkt opnieuw goud!

Justin Jansen

Vogel zit er nog, iets westelijker dan gisteren, zie DB alerts.
M.v.g., Justin Jansen


Certhia

Citaat van: Bram Rijksen op februari 14, 2013, 00:02:15 AM
De combinatie MH-Zeeland-besneeuwd landschap-leuke soort blijkt opnieuw goud!

Er is hier nog geen vlok gevallen. Vogel lijkt zich wel aan de afspraak te houden gelukkig.
Aan een ieder die gaat: geniet ervan!!
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

falco

Inmiddels al een hele tijd uit beeld begreep ik van iemand die ter plaatse is
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HPM

Citaat van: falco op februari 14, 2013, 09:51:53 AM
Inmiddels al een hele tijd uit beeld begreep ik van iemand die ter plaatse is

Door de sneeuw? Hier in Den Haag sneeuwt het sinds kwart over negen en aan buienradar te zien is het daar net zo. Erg slecht zicht en het ziet ernaar uit dat dat alleen maar erger zal worden.

Herman van der Meer