Citaat van: milvusmilvus op september 05, 2012, 20:46:48 pmCitaat van: Martijn Bot op september 05, 2012, 20:41:44 pmMet een wel heel bijzondere beschrijving.Je doelt waarschijnlijk op "beest leek redelijk fors" en de pootkleur. Dat vond ik ook al vreemd, maar de waarnemer heeft Terekruiter vorig jaar op zelfde plek ook gezien, dus heeft ervaring met beest. Dus wellicht...Contrastrijk zwart-wit...
Citaat van: Martijn Bot op september 05, 2012, 20:41:44 pmMet een wel heel bijzondere beschrijving.Je doelt waarschijnlijk op "beest leek redelijk fors" en de pootkleur. Dat vond ik ook al vreemd, maar de waarnemer heeft Terekruiter vorig jaar op zelfde plek ook gezien, dus heeft ervaring met beest. Dus wellicht...
Met een wel heel bijzondere beschrijving.
beschrijving getypt terwijl een auto toeterend op mij stond te wachten. Dan gebruik je wel eens wat vaag taalgebruik. vogel virig jaar ook gezien maar dat is uiteraard niet meteen een zekerheid dat ik nu weer gelijk heb. ach in de trend van je ziet wat afwijkends en dat meld ik. ben geen topvogelaar die alles meteen afmaakt vanwege veel ervaring ;-).
Er wordt op trektellen een dwerguil gemeld bij baccum, lingen. Niet ver van nl grens. Volgens mij is de vogel naar zuid gevlogen als mijn duits nog een beetje klopt.Gr marc
melding van een notenkraker richtng zuid, Lemelerberg, zie DB.
Citaat van: Gideon Vreeman op september 08, 2012, 10:42:04 ammelding van een notenkraker richtng zuid, Lemelerberg, zie DB.Link naar Notenkraker: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=47394&page=1Hopelijk krijgen we ook dit jaar weer eens een paar twitchbare
Citaat van: Yeronimo op september 08, 2012, 11:58:39 amCitaat van: Gideon Vreeman op september 08, 2012, 10:42:04 ammelding van een notenkraker richtng zuid, Lemelerberg, zie DB.Link naar Notenkraker: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=47394&page=1Hopelijk krijgen we ook dit jaar weer eens een paar twitchbare Ben je al aan het zoeken?
Wat is sterk? De locatie of het feit dat je het niet in de gaten had
Citaat van: canoorlander op september 10, 2012, 13:02:57 pmWat is sterk? De locatie of het feit dat je het niet in de gaten had Uiteraard de locatie en het tijdstip (mij ontgaan de meest simpele dingen soms ). Dit is pas de 6de Steppekiek voor Gelderland dit jaar en pas de 18de over-all. In de .nl-database heb ik nog geen waarneming in een stadscentrum gevonden.