Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Een melding van een enkel gehoorde Alpenheggenmus.
Frank van der Meer

HPM

Citaat van: frankmeer op april 20, 2016, 21:55:02 PM

Een melding van een enkel gehoorde Alpenheggenmus.

Mogelijk op het dak van een flat.

Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: HJDT op april 20, 2016, 21:49:49 PM
De waarneming is inmiddels verwijderd kennelijk. Waar ging dit om?

Om een alleen gehoorde mogelijke Alpenheggenmus op een winkelcentrum. De beschrijving had dermate weinig-om-t-lijf dat zelfs een "?" teveel eer ervoor was en ik de waarneming daarom heb afgekeurd. Betrof ook een waarnemer die vaker laten we zeggen wat 'overmoedig' is .. 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: frankneijts op april 20, 2016, 21:59:12 PM
Citaat van: HJDT op april 20, 2016, 21:49:49 PM
De waarneming is inmiddels verwijderd kennelijk. Waar ging dit om?

Om een alleen gehoorde mogelijke Alpenheggenmus op een winkelcentrum. De beschrijving had dermate weinig-om-t-lijf dat zelfs een "?" teveel eer ervoor was en ik de waarneming daarom heb afgekeurd. Betrof ook een waarnemer die vaker laten we zeggen wat 'overmoedig' is .. 8)

Maar als je ze in stenige omgeving moet zoeken zijn platte daken natuurlijk niet zo'n gek idee. Tijd om de Alpenheggenmussendrone van stal te halen.
Herman van der Meer

HPM

Waar is die Zwartkoprietzanger nou gebleven?
Herman van der Meer

Vincent Hart

In niet-toegankelijk gebied. Delen van de locatie was niet de bedoeling.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op april 21, 2016, 08:35:36 AM

In niet-toegankelijk gebied. Delen van de locatie was niet de bedoeling.

Ik weet hem lekker toch, en ik zal de enige niet zijn.
Ik vind het een rare gang van zaken.

Herman van der Meer

HPM

Voor degenen die niet begrijpen waar het over gaat:
In 'Zeldzaamheden in de WP' zette iemand een verwijzing naar DBa, waar een heel verhaal stond over de vangst vanmorgen van de eerste Zwartkoprietzanger van Nederland. Een paar minuten later was alles spoorloos verdwenen.
Herman van der Meer

HJDT

Ik, en vele anderen denk ik, zijn erg benieuwd naar meer info en en fotootje. Had niet alleen de plekinformatie verrwijderd kunnen worden?
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HJDT

Ik neem aan dat je dat verkeerd aanneemt.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Citaat van: HJDT op april 21, 2016, 09:47:22 AM

Ik neem aan dat je dat verkeerd aanneemt.

O ja, ze moeten natuurlijk 24 uur wachten omdat hij anders niet meetelt voor hun lijst. Dat wordt vanavond dus verdringen in slaapzakken.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Het 'hele verhaal' ging voornamelijk over het onder geen enkele omstandigheid toegankelijk zijn van het gebied. Wie het gelezen heeft, weet dat ie niet welkom is. Wie het niet gelezen heeft weet als het goed is de plek niet, of is anders via andere kanalen geïnformeerd dat er geen toegang is.
De suggestie van een toeloop lijkt me dus foutief.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op april 21, 2016, 10:00:01 AM

Het 'hele verhaal' ging voornamelijk over het onder geen enkele omstandigheid toegankelijk zijn van het gebied. Wie het gelezen heeft, weet dat ie niet welkom is. Wie het niet gelezen heeft weet als het goed is de plek niet, of is anders via andere kanalen geïnformeerd dat er geen toegang is.
De suggestie van een toeloop lijkt me dus foutief.

In het hele verhaal werd onder andere een mogelijke excursie morgenochtend in het vooruitzicht gesteld. Denk jij nou echt dat dat geen toeloop tot gevolg zou hebben?

Herman van der Meer

hiskodevries

de fotos zijn in elk geval fraai . ;D
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

UtrechtsVogelNet

De foto's zijn zeker fraai.

De vogel ook trouwens.

Cygnus

Dit topic gaat over zeldzaamheden in Nederland, dat is toch niet per definitie hetzelfde als de vraag of Jantje, Pietje of Klaasje een vogel op zijn lijstje heeft of wil hebben? Nu wordt interessante informatie en documentatie weggelaten om te voorkomen dat er ergens een stormloop ontstaat. Waar zijn de foto's te zien?   
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jaap Denee

Citaat van: Cygnus op april 21, 2016, 11:18:37 AM
Dit topic gaat over zeldzaamheden in Nederland, dat is toch niet per definitie hetzelfde als de vraag of Jantje, Pietje of Klaasje een vogel op zijn lijstje heeft of wil hebben? Nu wordt interessante informatie en documentatie weggelaten om te voorkomen dat er ergens een stormloop ontstaat. Waar zijn de foto's te zien?


Op mijn telefoon, Trinus. Jij en Herman zijn van harte welkom om te komen kijken.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee


Citaat van: HPM op april 21, 2016, 08:41:00 AM
Citaat van: Vincent Hart op april 21, 2016, 08:35:36 AMIn niet-toegankelijk gebied. Delen van de locatie was niet de bedoeling.
Ik weet hem lekker toch, en ik zal de enige niet zijn.

Citaat van: hiskodevries op april 21, 2016, 10:28:17 AM
de fotos zijn in elk geval fraai . ;D

Maar even serieus, heren: gaan we hier in dit afgezakte zooitje nu als een stel kleuters lange neuzen naar elkaar zitten maken? Werkelijk... niet te geloven dit.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Cygnus op april 21, 2016, 11:18:37 AM

Dit topic gaat over zeldzaamheden in Nederland, dat is toch niet per definitie hetzelfde als de vraag of Jantje, Pietje of Klaasje een vogel op zijn lijstje heeft of wil hebben? Nu wordt interessante informatie en documentatie weggelaten om te voorkomen dat er ergens een stormloop ontstaat. Waar zijn de foto's te zien?

Ik neem aan dat de documentatie wel zal komen. Voor mij maakt het niet uit of dat nu is of over een jaar. Ik vind het alleen raar dat het eerst aan de grote twitchklok werd gehangen en vervolgens voor "dit afgezakte zooitje" elk spoor werd uitgewist. Daarom vond ik het nuttig om er hier melding van te maken. Dan weten in ieder geval meer mensen dat het nuttig kan zijn om nu hun oren voor deze soort gespitst te houden. Alpenheggenmussen, Sneeuwvinken, Zwartkoprietzangers.
Herman van der Meer

Gerben Mensink

Alle begrip dat de locatie hier (nog) niet bekend gemaakt wordt tot er duidelijk is wat daar eventueel mogelijk is. Maar even een foto van de vangst hier plaatsen kan toch geen problemen opleveren? En wel een hoop plezier.
groet,
Gerben Mensink

HJDT

Ik zou me morgen nabij de vangplek willen ophouden om er direct te zijn als de vogel gemeld wordt. Is dat mogelijk? En zo ja, waar moet ik dan zijn?
Wordt/is de vogel na de vangst nog gezien of gehoor?
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Jaap Denee

De foto's zijn van de ringers en die zijn op dit moment nog hard in het veld aan het werk, heb ik begrepen. Maar de plaatjes zullen vroeg of laat ongetwijfeld beschikbaar komen.


Als je plezier wilt beleven aan Zwartkoprietzangers: http://www.pbase.com/dophoto/forapagliecastagnolo&page=all Enjoy!  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

theo53

Jaap,
Jij en ik weten waar me morgen moeten zijn. Vergeet je camera niet !!
Theo Admiraal

laatvlieger

Citaat van: theo53 op april 21, 2016, 13:14:43 PM
Jaap,
Jij en ik weten waar me morgen moeten zijn. Vergeet je camera niet !!
Wat een ontzettend flauwe reactie.... Zeg dan gewoon waar het is...
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Oscar Balm

Inderdaad. Zoals Jaap al aangaf: als een kleuter
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Max Berlijn

Nog even over de "grote twitchklok", als je lid bent van de DB alerts (abonnement tegen betaling) krijg je soms info die niet op de openbare site staat (of even heel kort). Lid worden heeft dus zin; dit jaar al twee maal (Alpenheggenmus excursies en Zwartkoprietzanger info)..
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

snwja3

#7436
Ter info, er wordt op de achtergrond gekeken of de vogel nog teruggevonden kan worden en of er dan excursies mogelijk zijn in het gebied.
Tot die tijd blijft de info nog wat schimmig (met reden), mocht het allemaal mogelijk worden, dan komt er zeker meer bericht.

Indien niet, gaan we op zoek naar een volgende ......
Wietze Janse

hiskodevries

Hup, naar buiten en zelf zo`n vogel zoeken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

UtrechtsVogelNet


jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)