Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

falco

Citaat van: Henk de Waard op september 14, 2012, 14:31:58 PM
betekent toch nog niet dat iedere (halve) gelegenheid moet worden aangegrepen om hem dergelijk commentaar te geven?

Helemaal eens met Henk! Heb me al vaak afgevraagd wat bepaalde personen op dit forum tegen FJ hebben; is hij te fanatiek, jaloers op het feit dat hij meer tijd in het veld doorbrengt dan zijzelf, mag je geen fouten maken? Volgens mij zijn er in vogelend Nederland weinig personen die zo enthousiast en gedreven achter soms vage meldingen aangaan als FJ.
Er komt een dag dat jullie met z'n allen staan te kijken naar een soort die hij heeft ontdekt of teruggevonden. 
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HPM

Citaat van: falco op september 14, 2012, 20:46:13 PM
Citaat van: Henk de Waard op september 14, 2012, 14:31:58 PM
betekent toch nog niet dat iedere (halve) gelegenheid moet worden aangegrepen om hem dergelijk commentaar te geven?

Helemaal eens met Henk! Heb me al vaak afgevraagd wat bepaalde personen op dit forum tegen FJ hebben;
...
Er komt een dag dat jullie met z'n allen staan te kijken naar een soort die hij heeft ontdekt of teruggevonden.

Als hij zich dan beperkt tot die gevallen zal er een stuk minder gepiept worden.
Herman van der Meer

falco

Goed gedaan Herman, daar was weer zo'n halve gelegenheid!
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HPM

#663
Citaat van: falco op september 14, 2012, 21:32:39 PM

Goed gedaan Herman, daar was weer zo'n halve gelegenheid!


Drie halve gelegenheden, want het slaat natuurlijk ook op die mensen die hier komen piepen omdat er op DBA wordt gepiept en op de mensen die dan weer over dat piepen gaan piepen.
Herman van der Meer

snwja3

Citaat van: HPM op september 14, 2012, 21:53:31 PM
Citaat van: falco op september 14, 2012, 21:32:39 PM

Goed gedaan Herman, daar was weer zo'n halve gelegenheid!


Drie halve gelegenheden, want het slaat natuurlijk ook op die mensen die hier komen piepen omdat er op DBA wordt gepiept en op de mensen die dan weer over dat piepen gaan piepen.

Met je eens Herman, w.nl heeft genoeg aan zijn eigen vuile was. En als al die DBA-ers hier gaan lopen piepen, valt jouw piepen niet meer op en loopt mijn vaste gespreksonderwerp tijdens de koffie gevaar!  ;)

Maar ook serieus eens; als je wat te melden hebt over DBAlerts ben je welkom op dutchbirdalerts@dutchbirding.nl
Wietze Janse

HPM

Citaat van: snwja3 op september 14, 2012, 22:08:11 PM
Citaat van: HPM op september 14, 2012, 21:53:31 PM
Citaat van: falco op september 14, 2012, 21:32:39 PM

Goed gedaan Herman, daar was weer zo'n halve gelegenheid!


Drie halve gelegenheden, want het slaat natuurlijk ook op die mensen die hier komen piepen omdat er op DBA wordt gepiept en op de mensen die dan weer over dat piepen gaan piepen.

Met je eens Herman, w.nl heeft genoeg aan zijn eigen vuile was. En als al die DBA-ers hier gaan lopen piepen, valt jouw piepen niet meer op en loopt mijn vaste gespreksonderwerp tijdens de koffie gevaar!  ;)

Maar ook serieus eens; als je wat te melden hebt over DBAlerts ben je welkom op dutchbirdalerts@dutchbirding.nl

Mijn opmerking was primair een woordgrap op de 'discussie', waarvoor Kim Lotterman een soort van voorzet gaf. Niets om je druk over te maken.
Als ik mij speciaal op iemand had willen richten had ik dat wel gedaan.
Herman van der Meer

BramtK

Wie zegt trouwens dat FJ gebashed wordt? Waar? Wanneer? Ik zie het niet.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Bas vd Burg

kom op mensen, een beetje humor kan toch geen kwaad? Ik moest eigenlijk smakelijk lachen om de opmerking van Herman. Net als zijn opmerking in het topic zeevogels vandaag: "En nu is er geen Kuhls meer over maar is alles Kuhls/Scopoli's. Het zal wel langsvliegend inzicht zijn."
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

oceanodroma



Het zal waarschijnlijk wel kloppen maar deze roodpootvalk zit me niet helemaal lekker... De rode kruin is niet zoals ik roodpootvalken herinner en zie ik toch nog wat rood op de staart?


http://waarneming.nl/waarneming/view/71156824#
Dimitri Mulder
oceanodroma

Bram Rijksen

vergeet alle kleuren die op de foto wel/niet te zien zijn; er blijven dan maar weinig valkensoorten over die in zit zo'n staartprojectie- en bandering laten zien...

garryb

Gewoon een Smelleken toch? Ik zie er echt niks bijzonders in, zeker geen Roodpootvalk!

Bram Rijksen

Citaat van: garryb op september 14, 2012, 23:28:17 PM
Gewoon een Smelleken toch? Ik zie er echt niks bijzonders in, zeker geen Roodpootvalk!

percies..

oceanodroma

Dimitri Mulder
oceanodroma

Certhia

Niks mis met Smelleken. Snap de ophef niet.

GijsB

#674
Citaat van: HPM op september 14, 2012, 20:54:55 PM
Citaat van: falco op september 14, 2012, 20:46:13 PM
Citaat van: Henk de Waard op september 14, 2012, 14:31:58 PM
betekent toch nog niet dat iedere (halve) gelegenheid moet worden aangegrepen om hem dergelijk commentaar te geven?

Helemaal eens met Henk! Heb me al vaak afgevraagd wat bepaalde personen op dit forum tegen FJ hebben;
...
Er komt een dag dat jullie met z'n allen staan te kijken naar een soort die hij heeft ontdekt of teruggevonden.


Als hij zich dan beperkt tot die gevallen zal er een stuk minder gepiept worden.

Zeur...
Gijs

HPM

#675
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

garryb

#677
Er is vandaag klaarblijkelijk opnieuw een Kuhls Pijlstormvogel langs Katwijk gevlogen. Het zal weinig indrukwekkend zijn geweest, getuige het pas uren later wereldkundig maken van dit huzarenstukje ...

http://waarneming.nl/waarneming/view/71162142
http://waarneming.nl/waarneming/view/71165025

Norman

Niemand die twijfelt aan de waarnemingen van de Kuhls/Scopoli's ?

HPM

Citaat van: Norman op september 15, 2012, 19:28:05 PM
Niemand die twijfelt aan de waarnemingen van de Kuhls/Scopoli's ?

Persoonlijk betwijfel ik of er iemand zal zijn die zal beweren dat er niemand is die twijfelt.
Herman van der Meer

August

Citaat van: Norman op september 15, 2012, 19:28:05 PM
Niemand die twijfelt aan de waarnemingen van de Kuhls/Scopoli's ?
Waarom zou je moeten twijfelen ? Het zijn mensen die hun soorten wel kennen en uiteindelijk bepaalt het CDNA of de vogel op de Nederlandse lijst komt. En dat zal alleen gebeuren bij een overtuigende beschrijving.
August van Rijn

Norman

Ik heb een aantal jaar terug eens een Kuhls gemeld en bijkans het hele forum schoot in de verdedigende modus. Ik moest er ongeveer een boek over schrijven om gelooft te worden. (boek is er nooit gekomen dus waarschijnlijk is het nog steeds niet geloofd  ;D )

En nu, nu is er niemand die maar enige twijfel uit. Hoeft van mij ook niet, maar niet twijfelen omdat het bewuste poppetje zijn soorten kent is te kort door de bocht. Er staat me nog steeds een situatie in mijn geheugen gegrift van een keer dat ik met een vogelaar van naam en faam door het veld liep en hij riep na het horen van een piepje 'GOUDVINK' en ik de betreffende vogel zag die riep en dat was gewoon een Vink.

Maakt me verder niet uit, maar het viel me zomaar op.

Overigens ik twijfel niet. Ik ga er nog steeds van uit dat men naar beste eer en geweten handelt. Naïef ik weet het, maar beter dan wantrouwend.

andrestr

Deze waarneming wordt zojuist pas geupload vind ik toch wel jammer dat deze nu pas bekend wordt.
http://waarneming.nl/waarneming/view/71173851
Met vriendelijke groet André.

petermeer

Inderdaad jammer, maar het is natuurlijk aan de waarnemer of én wanneer deze de waarneming wil delen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jaofik

Ha,

Inderdaad jammer: een melding van 8 Grote Piepers op 15 september lijkt me toch de moeite van het delen waard..!

Groet,

Herman.

Tim de Boer

8 grote piepers (op 15 september) hoe logisch klinkt dat?
Overigens vind ik het apart dat die pijl vandaag niet echt gemeld (maar das mijn mening)...
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

August

Citaat van: Norman op september 15, 2012, 20:22:16 PM
Ik heb een aantal jaar terug eens een Kuhls gemeld en bijkans het hele forum schoot in de verdedigende modus. Ik moest er ongeveer een boek over schrijven om gelooft te worden. (boek is er nooit gekomen dus waarschijnlijk is het nog steeds niet geloofd  ;D )

En nu, nu is er niemand die maar enige twijfel uit. Hoeft van mij ook niet, maar niet twijfelen omdat het bewuste poppetje zijn soorten kent is te kort door de bocht. Er staat me nog steeds een situatie in mijn geheugen gegrift van een keer dat ik met een vogelaar van naam en faam door het veld liep en hij riep na het horen van een piepje 'GOUDVINK' en ik de betreffende vogel zag die riep en dat was gewoon een Vink.

Maakt me verder niet uit, maar het viel me zomaar op.

Overigens ik twijfel niet. Ik ga er nog steeds van uit dat men naar beste eer en geweten handelt. Naïef ik weet het, maar beter dan wantrouwend.
Met alle respect Norman hoeveel uren doe jij aan zeetrektellen? Hier zaten mensen bij die bijna dagelijks uren over zee kijken die verdienen wel enige krediet.
August van Rijn

Norman

Zoals ik al schreef, ik twijfel niet, maar blijf het opvallend vinden.

HPM

Citaat van: Norman op september 15, 2012, 20:59:48 PM
Zoals ik al schreef, ik twijfel niet, maar blijf het opvallend vinden.

Voor twijfel heb je argumenten nodig.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers