Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Citaat van: jelmerpoelstra op augustus 20, 2012, 08:47:10 AM
Citaat van: rnbflavour op augustus 20, 2012, 00:20:38 AM
Graag even ter bevestiging:

Ondanks zo'n 20 roepende vogels in juni in de buurt ben ik van deze toch niet helemaal zeker.
Deze is wel erg kort en rauw en ik durf een acro zelf niet direct uit te sluiten
Indien het er wel 1 is de 4e van groningen!

http://waarneming.nl/waarneming/view/70667417

Lijkt me een kleine kar...

Mij ook......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: frankneijts op augustus 20, 2012, 09:03:41 AM
Citaat van: jelmerpoelstra op augustus 20, 2012, 08:47:10 AM
Citaat van: rnbflavour op augustus 20, 2012, 00:20:38 AM
Graag even ter bevestiging:

Ondanks zo'n 20 roepende vogels in juni in de buurt ben ik van deze toch niet helemaal zeker.
Deze is wel erg kort en rauw en ik durf een acro zelf niet direct uit te sluiten
Indien het er wel 1 is de 4e van groningen!

http://waarneming.nl/waarneming/view/70667417

Lijkt me een kleine kar...

Mij ook......

en mij.

(Waarom staat dit eigenlijk niet onder 'Determinatie'?
Herman van der Meer

Folkert Jan

Bedankt! Volgende keer komt ie in determinatie  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankw

Waarom haal je je originele post weg?

Folkert Jan

Citaat van: frankw op augustus 20, 2012, 11:37:29 AM
Waarom haal je je originele post weg?

Hij stond in verkeerd topic  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

Leuk hoor, al dat enthousiasme over die Audouins Meeuw  :angel:
Steven Wytema


Jaap Denee

We wisten dat jij vanmorgen de Kinseldam ging checken, Steven, dus dachten: 'we houden ons nog even in'.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

H.Valkema

Grauwe fitis op schier wordt vandaag gehoord in het dorp..

Was gister ook op schier en tijdens een bakje koffie op het terras hoorde ik ook een opvallende roep.. Grauwe Fitis schoot door mn hoofd maar omdat ik de zang nooit zelf gehoord heb durfde ik hier niet een Grauwe fitis van te maken.. Nu heb ik het geluid zelf nageluisterd en eigenlijk is het exact hetzelfde.. Voor het geval mensen nog interesse hebben en de vogel morgen niet aanwezig is op ingevoerde plek, dit was bij 'het boothuis'.
Groeten,
Haije Valkema

Folkert Jan

Citaat van: H.Valkema op augustus 21, 2012, 18:09:44 PM
Grauwe fitis op schier wordt vandaag gehoord in het dorp..

Was gister ook op schier en tijdens een bakje koffie op het terras hoorde ik ook een opvallende roep.. Grauwe Fitis schoot door mn hoofd maar omdat ik de zang nooit zelf gehoord heb durfde ik hier niet een Grauwe fitis van te maken.. Nu heb ik het geluid zelf nageluisterd en eigenlijk is het exact hetzelfde.. Voor het geval mensen nog interesse hebben en de vogel morgen niet aanwezig is op ingevoerde plek, dit was bij 'het boothuis'.


Wat is "het boothuis" ?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg


Thijs Fijen

Citaat van: rnbflavour op augustus 21, 2012, 19:15:50 PM
Citaat van: H.Valkema op augustus 21, 2012, 18:09:44 PM
Grauwe fitis op schier wordt vandaag gehoord in het dorp..

Was gister ook op schier en tijdens een bakje koffie op het terras hoorde ik ook een opvallende roep.. Grauwe Fitis schoot door mn hoofd maar omdat ik de zang nooit zelf gehoord heb durfde ik hier niet een Grauwe fitis van te maken.. Nu heb ik het geluid zelf nageluisterd en eigenlijk is het exact hetzelfde.. Voor het geval mensen nog interesse hebben en de vogel morgen niet aanwezig is op ingevoerde plek, dit was bij 'het boothuis'.


Wat is "het boothuis" ?
Naast de Spar
Thijs Fijen

Folkert Jan

Thnx! dat weet ik wel te vinden  :duim:  Dit weekend maar even een zoektocht aan wagen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

andrestr

Citaat van: Vincent Hart op augustus 17, 2012, 21:22:12 PM
Citaat van: andrestr op augustus 15, 2012, 21:52:20 PM
Weet iemand of de Blonde ruiter bij Ezumakeeg nog terug gevonden is of dat de vogel echt weg is?
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=46533&page=1
Ik kan niet eerder dan Vrijdag dus hoop dat ie terug gevonden is/word want is misschien wel laatste kans dit jaar.
tot je dienst ;)
Ja Vincent nog bedankt voor de bevestiging ter plaatse.
Het beestje heeft het kennelijk goed naar z'n zin daar want ik zag dat ie zich vandaag weer leuk liet zien.
Het valt me wel op dat de waarnemingen over het algemeen 's avonds of tegen de avond zijn.
Met vriendelijke groet André.

Justin Jansen

Dat is niet vreemd voor de Keeg, omdat dan het licht goed is (van achter).
M.v.g., Justin Jansen


Jos Welbedacht

Dat is zeker waar, maar er wordt overdags toch wel goed genoeg gezocht. Ik denk dat de Blonde Ruiter dan elders in het Lauwersmeergebied bivakeert, en dan 's avonds in de Ezumakeeg komt slapen. Hetzelfde gedrag herinner ik me van van een Vorkstaartplevier, enkele jaren geleden (die ik daardoor gemist heb).
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Rikstar

#496
leuk al die kleinste jager meldingen vandaag!
zie ook het trektel topic
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

georgetanis

#497
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=722

zie opm. bij "stern spec" in de telling..
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

garryb

Een JUVENIELE Brilstern in Nederland zo vroeg als 22 augustus is extreem onwaarschijnlijk (uitgaand van een herkomst uit de Caribbean, een dier uit de Rode Zee lijkt me vrijwel onmogelijk). Zelfs juveniele Vorkstaartmeeuwen bereiken ons makkelijker maar zijn er doorgaans nog niet zo vroeg. Terecht als Stern sp. ingevoerd m.i.

HJDT

Bij de opmerkingen staat nu alleen een opmerking over welk marineschip er langsgevlogen is (de relevantie van die informatie ontgaat met overigens nogal). Stond daar eerst meer info?
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

garryb

Je moet met je cursor over het sterretje achter "stern spec" bewegen. De vermelding van activiteit van (vissers)schepen bij een zeetrektelling kan later relevant blijken bij analyse van verplaatsingen van o.a. bepaalde soorten meeuwen en sterns.

frankcoenjaerts

Een langsvliegend marineschip lijkt me juist voor een vogeltrektelling grote gevolgen hebben Michel  ;D
Met vriendelijke groeten,

Frank

HPM

Citaat van: frankcoenjaerts op augustus 23, 2012, 09:06:41 AM
Een langsvliegend marineschip lijkt me juist voor een vogeltrektelling grote gevolgen hebben Michel  ;D

Precies, want dan heeft niemand meer aandacht voor vogels.
Herman van der Meer

nick

voorzichtig advies: besteed maar niet zo veel aandacht aan deze (stern?) waarneming/waarnemers.......
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

HPM

Citaat van: nick op augustus 23, 2012, 11:23:59 AM
voorzichtig advies: besteed maar niet zo veel aandacht aan deze (stern?) waarneming/waarnemers.......

Had je dat 'waarnemers' nou niet achterwege kunnen laten?
Hij heeft hem keurig op 'spec' gezet en erbij gezet dat hij er geen ervaring mee heeft.
Herman van der Meer

Norman

Citaat van: nick op augustus 23, 2012, 11:23:59 AM
voorzichtig advies: besteed maar niet zo veel aandacht aan deze (stern?) waarneming/waarnemers.......

Mijn geheugen zegt ook dat dit redelijk doorgewinterde zeerukkers zijn en dus wel serieus genomen mogen worden.

Vincent Hart

Citaat van: Norman op augustus 23, 2012, 12:01:47 PM
Citaat van: nick op augustus 23, 2012, 11:23:59 AM
voorzichtig advies: besteed maar niet zo veel aandacht aan deze (stern?) waarneming/waarnemers.......

Mijn geheugen zegt ook dat dit redelijk doorgewinterde zeerukkers zijn en dus wel serieus genomen mogen worden.
Ik denk dat veeleer voor Nick geldt.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Norman

Ik ken Nick niet, maar als jij het zegt geloof ik je direct.


frankmeer

Frank van der Meer