Hé, dacht dat mijn melding van een mogelijke bladkoning bij Nijmegen niet doorgekomen was...
Voor de vogelaars uit Nijmegen en omgeving een mogelijke bladkoning sp.
Net daar 3 kwartier gepost en niets bijzonders aangetroffen. Er is ook door 2 andere vogelaars vergeefs gezocht.
Horen en zien is erg lastig daar -> zicht op die tuin is slecht, je mag het spoortalud niet betreden, permanente drukke verkeersstroom, om de haverklap een passerende trein en aan de overkant van het spoor zijn ze met een dragline in de weer.
kwam er eind van de ochtend op de fiets langs en toen was de vogel goed te horen (tenminste vijf keer duidelijk horen roepen). Zoals gezegd geen kijker mee en geen tijd om lang te blijven luisteren.
Jongens, besef jezelf dat de melder vast en zeker ook meeleest. Het is nogal denigrerend als er zo vanachter een beeldscherm zo over je waarneming wordt gesproken. Rob meldt het puur om de vogelaars een dienst mee te zijn, hij is zelf vooral van de zoogdieren. In plaats van dankbaar zijn dat hij ons waarschuwt (met een vraagteken zelfs!) gaan we hem hier een beetje half afbranden. Iets tactischer graag, ik stoor mij hier al vaker aan. Zo krijg je mensen aan de beweging om gewoon niets in te voeren als ze er niet zeker van zijn. Zou zonde zijn, kunnen we leuke soorten mee missen.
Nee hoor, voel mij niet aangevallen of zo. Wist natuurlijk van tevoren dat dit iets in de categorie 'vage melding' was.
Als de waarnemer meeleest. Bekend met de roep van Zwarte Mees?
Ben bekend met het feit dat de roep van zwarte mees verward kan worden met bladkoning. Heb voordat ik de waarneming op waarneming.nl plaatste nog even snel de roepjes van bladkoning, Humes bladkoning en zwarte mees beluisterd (op archief waarneming.nl). Toen (en nu nog steeds) kwam de roep van bladkoning het beste overeen met de door mij gehoorde roepjes (ook al is bladkoning in februari nou niet bepaald algemeen). Vandaar dat ik de waarneming toch maar heb geplaatst. Nu het dier niet meer door anderen is gehoord en ik verder geen opnames o.i.d. heb zal dit wel altijd een onduidelijke, mogelijk 'spannende' waarneming blijven...
Rob