Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

Citaat van: jvdlaan op juli 13, 2012, 10:46:40 AM
Verder eens met Vincent (andere topic). Als iemand geen zin heeft in een toeloop van veel vogelaars om wat voor reden dan ook, dan is dat zijn/haar goed recht de boel op embargo te zetten.
Dat er in dit geval vervolgens nog 10-20 andere waarnemers komen die van dit embargo op de hoogte zijn, so be it.
Het is nog altijd minder en beter dan een paar honderd. En een Kleine Geelpoot duikt nog wel eens ergens anders op.
Inderdaad, het is maar een Kleine Geelpoot. Maar ben benieuwd wat de reacties hierop zijn wanneer het een volgende keer een echte mega betreft, Grote Kanoet, Kleinste Strandloper oid. Weet wel zeker dat zowat iedereen toch wel flink baalt, en niet zegt; goh, die man moet zelf weten of hij de ontdekking voor zichzelf houdt.

jvdlaan

It's all in the game, Rick. Ik zou dan ook balen, maar wel het recht van de waarnemer om iets stil te houden respecteren.

Stijn E.

Ach, het is wat. Jaren geleden, toen waarneming.nl nog niet bestond, werden veel en veel minder zeldzaamheden bekend en ik vraag me af of je toen ook zoveel geklaag hoorde. Dat een team geniale mensen met een geweldig idee kwam en hiermee de mogelijkheid biedt deze zeldzaamheden in een paar klikken voor iedereen beschikbaar te stellen, heeft iedere vogelaar volgens mij meerdere bijzonder gave soorten opgeleverd. Nu wordt er één vogel stil gehouden en prompt klaagt men. Yes, it's all in the game. Het is maar net wat je gewend bent, en volgens mij zijn we allemaal best verwend ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gideon Vreeman

Ik ben gister kort geweest, omdat ik in de buurt was (enkel zwarte kraaien ). Ik heb niet uitvoerig gezocht en alleen even rond gekeken op de gemelde locatie. Overigens is de soort al eens eerder in de provincie gezien, itt wat er in het commentaar staat.

Citaat van: hiskodevries op juli 13, 2012, 15:19:14 PM
Wie gaat deze mogelijke huiskraai eens checken http://waarneming.nl/waarneming/view/69730848
Gideon Vreeman

frankmeer

Citaat van: hiskodevries op juli 13, 2012, 15:19:14 PM
Wie gaat deze mogelijke huiskraai eens checken http://waarneming.nl/waarneming/view/69730848
CiteerBeste, de Huiskraai is nog nooit eerder in Utrecht waargenomen. Welke kenmerken heeft u gezien die een Kauw of een Zwarte Kraai uitsluiten

Hisko, als Utrechter zou jij toch moeten weten dat er in '99 een vogel een tijdlang bij een kinderboerderij in Overvecht heeft gebivakkeerd...  :D
Frank van der Meer


Gideon Vreeman

Jij woont toch ín de buurt' Hisko? Check dan ook even de kinderboerderij bij de molen, ten westen van de meldlocatie;)
Gideon Vreeman

hiskodevries

Citaat van: Gideon Vreeman op juli 13, 2012, 15:33:16 PM
Jij woont toch ín de buurt' Hisko? Check dan ook even de kinderboerderij bij de molen, ten westen van de meldlocatie;)
ik moet altijd werken en ik ga voor een kraai niet de regen in
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BramtK

Ik ga ook niet. Ik heb die vogels van HvH niet voor niets niet op mijn lijst staan. Kom nou zeg.  8)
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Citaat van: BramtK op juli 13, 2012, 16:02:18 PM
Ik ga ook niet. Ik heb die vogels van HvH niet voor niets niet op mijn lijst staan. Kom nou zeg.  8)
Neptwitcher!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Zonder dollen is het natuurlijk wel razend interessant (los van twitcher/niet-twitcher) om dit soort waarnemingen te checken.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

#193
Ga zo de stad nog in, ik zal (mss) even kijken.
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

KorHaan

De enige Huiskraai die ik buiten HvH gezien heb, zat 18-12-2000 in Hoorn (N-H) bij de FEBO. Kan dat die van Utrecht geweest zijn?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

SlechtValk

Citaat van: BramtK op juli 13, 2012, 16:02:18 PM
Ik ga ook niet. Ik heb die vogels van HvH niet voor niets niet op mijn lijst staan. Kom nou zeg.  8)

Gezien deze soort er om bekend staat zich opportunistisch mee te laten voeren met schepen e.d. (en dit volgens mij gewoon natuurlijk gedrag is) zie ik weinig reden om deze soort niet te tellen...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Gideon Vreeman

Waarschijnlijk geen huiskraai aangetroffen? Ik was ook even geweest en zag geen directe aanleiding waarom 'ie (indien hier geweest) rond deze plek zou moeten blijven hangen.
Citaat van: BramtK op juli 13, 2012, 18:36:38 PM
Ga zo de stad nog in, ik zal (mss) even kijken.
Gideon Vreeman

HPM

Citaat van: Gideon Vreeman op juli 14, 2012, 13:55:33 PM
Waarschijnlijk geen huiskraai aangetroffen? Ik was ook even geweest en zag geen directe aanleiding waarom 'ie (indien hier geweest) rond deze plek zou moeten blijven hangen.


De Huiskraaien die momenteel in Den Haag zitten zitten ook alleen maar rond een paar tramhaltes. Ik zou er niet eens een frietkot in de buurt weten, laat staan een vispaleis. Een raadsel waarom ze nou juist daar zitten en blijven.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Ben er vanmiddag ook langs geweest (die in Utrecht). Niets gezien.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Ook langsgeweest (vandaag) en niets gezien.
Groeten,

Bram ter Keurs

Mark Zevenbergen

Citaat van: HPM op juli 14, 2012, 14:23:23 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op juli 14, 2012, 13:55:33 PM
Waarschijnlijk geen huiskraai aangetroffen? Ik was ook even geweest en zag geen directe aanleiding waarom 'ie (indien hier geweest) rond deze plek zou moeten blijven hangen.


De Huiskraaien die momenteel in Den Haag zitten zitten ook alleen maar rond een paar tramhaltes. Ik zou er niet eens een frietkot in de buurt weten, laat staan een vispaleis. Een raadsel waarom ze nou juist daar zitten en blijven.

Naar wat ik heb gezien tijdens mij waarneming, wordt er behoorlijk met brood e.d. gesmeten. Rond de tramhaltes zitten diverse meeuwen en heel veel Kauwen te wachten op de volgende lading. Ook in het parkje werd in de korte tijd dat ik er was, tot 2x toe een lading brood bij de meeuwen/eenden gegooid. Vreten zat voor de Huiskraaien dus.

grts Mark

August

Citaat van: HPM op juli 14, 2012, 14:23:23 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op juli 14, 2012, 13:55:33 PM
Waarschijnlijk geen huiskraai aangetroffen? Ik was ook even geweest en zag geen directe aanleiding waarom 'ie (indien hier geweest) rond deze plek zou moeten blijven hangen.


De Huiskraaien die momenteel in Den Haag zitten zitten ook alleen maar rond een paar tramhaltes. Ik zou er niet eens een frietkot in de buurt weten, laat staan een vispaleis. Een raadsel waarom ze nou juist daar zitten en blijven.
De Kentucky fried chicken zit er naast een er word heel veel gevoerd door de buurtbewoners omdat er een 10 tal Loopeenden zitten die zeer tam zijn.
August van Rijn

MLANG

Voor wat het waard is: mogelijk Middelste Bonte Specht in Zoetermeer.

http://www.haagsevogels.nl/cms/index.php?page=overzicht

Betrokkene is volgens mij een regelmatige poster daar. Gr. M.


HPM

Citaat van: MLANG op juli 14, 2012, 19:00:19 PM
Voor wat het waard is: mogelijk Middelste Bonte Specht in Zoetermeer.

http://www.haagsevogels.nl/cms/index.php?page=overzicht

Betrokkene is volgens mij een regelmatige poster daar. Gr. M.

Kennelijk een spotter.
Herman van der Meer

andrestr

Schijnbaar een Amerikaanse goudplevier Prunjepolder.
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=45678
Weet iemand of er nog gezocht wordt?
Met vriendelijke groet André.

Justin Jansen

Citaat van: andrestr op juli 17, 2012, 17:22:04 PM
Schijnbaar een Amerikaanse goudplevier Prunjepolder.
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=45678
Weet iemand of er nog gezocht wordt?
Hoezo schijnbaar, er staat toch zeker bij?
M.v.g., Justin Jansen


andrestr

En dat betekent dus dat dat altijd zo is?
Maar ik doelde meer op dat uit het bericht niet opgemaakt kan worden of de vogel er daadwerkelijk nog zit.
Met vriendelijke groet André.

Rob Halff

Citaat van: andrestr op juli 17, 2012, 18:27:15 PM
En dat betekent dus dat dat altijd zo is?
Maar ik doelde meer op dat uit het bericht niet opgemaakt kan worden of de vogel er daadwerkelijk nog zit.

Vind het bericht toch wel heel duidelijk, en gezien de reputatie van de waarnemer (en vele anderen zeeuwse vogelaars) mag je er wel vanuit gaan dat deze waarneming klopt.

Steven Wytema

Citaat van: Rob Halff op juli 17, 2012, 18:40:46 PM
Citaat van: andrestr op juli 17, 2012, 18:27:15 PM
En dat betekent dus dat dat altijd zo is?
Maar ik doelde meer op dat uit het bericht niet opgemaakt kan worden of de vogel er daadwerkelijk nog zit.

Vind het bericht toch wel heel duidelijk, en gezien de reputatie van de waarnemer (en vele anderen zeeuwse vogelaars) mag je er wel vanuit gaan dat deze waarneming klopt.
Helemaal gelijk Rob,
Maar uit die birdalert kan een willekeurig persoon (en ik denk andre ook niet) niet de reputatie van Sander ruiken.
De vogel is er wel degelijk eentje, getuige de foto bij de waarneming inmiddels :)
Steven Wytema