avifauna schijnt ook een goede plek te zijn om je soortenlijst aan te vullen bijv: Kwak https://waarneming.nl/waarneming/view/116267176, maar ook roodhalsgans en witoogeend zijn er ingevoerd. Misschien dat je die nog even kan bekijken. Bij Aquazoo Friesland waar veel vogels gehouden worden lijkt niets vreemds aan de hand te zijn.
O ja, natuurlijk... Goed, we gaan aan het werk

Avifauna is natuurlijk net als Artis en Blijdorp een zooitje met zijn (on-...

)telbare Kwakken maar die laat ik maar buiten beschouwing.
Maar hier is ook opvallend veel werk te verrichten, zie het rijtje:
Roodhalsgans van het park, die is niet eens ontsnapt. Uit
dit rijtje horen dus alleen de Kauw en Meerkoet op deze site thuis.
Roze Pelikanen, voer ze dan gewoon helemaal niet in.
Buiten het park is prima, maar Heilige Ibissen
die nog in Avifauna zitten? Ik neem aan dat ze niet in die aantallen zijn ontsnapt.
Krooneenden, uit
dit rijtje hoort ook de Rosse Stekelstaart hier niet thuis.
Hm, daar zwemmen wel degelijk
Witoogeenden van het park rond weet ik. Dat ie wild of dus ook maar ontsnapt is geloof ik niet.
En verder dus
Rosse Stekelstaarten, maar die zijn al in de eerdere rijtjes van de waarnemers langsgekomen.
Opvallend hoe slecht dit gecontroleerd wordt en hoe veel werk ik hier tegenkom. Dat schreeuwt om betere regels en de betere uitvoering ervan. In mijn ogen moet je die waarnemingen gewoon verwijderen of anders afkeuren. Nieuw topic?
We zijn dit topic momenteel alleen een beetje aan het volspammen met waarnemingen

Dus ga ik rustig door, admins doe je werk!

Dierenpark Emmen: niets te melden
Safaripark Beekse Bergen: Dit is echt onmogelijk te overzien gezien de vele wilde ganzen en eenden die hier ook zitten. Toch een ding:
Is deze
Roze Pelikaan nou al ontsnapt of nog in gevangenschap? Vreemde situatie, al zou ik hem maar laten staan.