Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 113 114 [115]   Omlaag

Auteur Topic: Vogelnieuws in de media  (gelezen 383413 keer)

migratorius

• Validator
Re: Vogelnieuws in de media
« Reactie #3420 Gepost op: november 30, 2021, 22:12:55 pm »

Erg leuk zon nieuwe soort, maar om er nu direct minimaal 15 te verzamelen is wel een beetje overdreven. Is ook een beetje weggemoffeld in het artikel. Normaal zou je in de methode sectie moeten lezen hoeveel individuen werden bestudeerd en hoe die verkregen waren. Ook ontbreekt m.i. een fatsoenlijk onderbouwde populatie schatting. Al met al verdiend dit m.i. niet echt de schoonheidsprijs. Tenslotte vind ik dat je zeker in dit soort artikelen een verantwoording moet opnemen waarin duidelijk wordt beschreven waarom je zo veel exx hebt verzameld. Ik begrijp dat je een nieuwe soort zorgvuldig wilt beschrijven en documenteren, en ben niet tegen verzamelen, maar ik vind dat je daar zeer prudent mee om moet gaan. Dus, niet meer dan strikt noodzakelijk. Dit artikel had ook met een n=1 of n=2 geschreven kunnen worden.
Voor iedere Zuid-Amerikaanse soort worden forse aantallen verzameld, want de Noord-Amerikaanse musea willen allemaal een paar balgen in de la hebben liggen.
Er heerst volkomen onbegrip bij mensen als Dan Lane dat niet iedereen dit meer normaal vindt.

Maar men doet zo zijn best het oerwoud te vernielen dat die paar balgen niet het grootste probleem zijn...

JanHein
Pagina's: 1 ... 113 114 [115]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.052 seconden met 20 queries.