Hoofdmenu

meeuw welke

Gestart door marella, februari 04, 2007, 12:32:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

marella

Gisteren een dag gevogeld in zeeland. Pufff al die meeuwen. Wil het graag een keer leren maar waag me er nu nog niet te veel aan, eerst ander watervogels. Maar toch deze foto ben ik toch nieuwsgierig na. Ik dacht zilvermeeuw 2e winter, maar mijn man dacht mantelmeeuw.
Alvast dank groetjes Marella
groetjes Marella

Thijs Fijen

Deze vogel heeft roze poten. Dus dan valt de soort Kleine Mantelmeeuw uit (die heeft namelijk gele poten).

Dan blijft over, Grote mantelmeeuw, Zilvermeeuw, Pontischemeeuw en Geelpootmeeuw.
Voor Grote mantelmeeuw is de vogel te klein, en de mantel is veel te licht. In dit kleed zou de mantel al bijna donkerzwart moeten zijn ----> valt af

Dan de Zilvermeeuw, Geelpootmeeuw en Pontische Meeuw
Geelpootmeeuw zou in dit kleed al gele poten moeten hebben ----> valt af

Een Pontische meeuw zou toch witter moeten zijn. En over het algemeen een wittere aanblik. Verder is het koppie niet mooi rond en heeft ie niet echt een pinguinhouding. ----> valt ook af.

Dan blijft over de Zilvermeeuw. Daar heeft hij alles goed voor. Omdat hij al zover geruid is, hij al bijna een adult kleed heeft (met name de mantel) Neig ik naar Zilvermeeuw 3 winter 4e kalenderjaar.

Met name op dit laatste moet je me niet blind vertrouwen.. Maar daar zal vast nog wel enkel commentaar op komen ;)

Thijs
Thijs Fijen

maartenwielstra

Marella, je hebt helemaal gelijk gehad.

Wat aanmerkingen op het commentaar van Thijs:

-Roze poten in dit kleed sluiten de andere soorten niet uit. Tenminste niet het soort roze voor zover te beoordelen aan de hand van deze foto.

-Voor Grote Mantel te klein? Ik neem aan dat je dan praat over de verhoudingen i.p.v. het algehele formaat; laatste is namelijk niet in te bepalen natuurlijk ;)

-'pinguinhouding' kan afhankelijk zijn van de momentopname.

Thijs Fijen

CiteerMarella, je hebt helemaal gelijk gehad.

Wat aanmerkingen op het commentaar van Thijs:

-Roze poten in dit kleed sluiten de andere soorten niet uit. Tenminste niet het soort roze voor zover te beoordelen aan de hand van deze foto.

-Voor Grote Mantel te klein? Ik neem aan dat je dan praat over de verhoudingen i.p.v. het algehele formaat; laatste is namelijk niet in te bepalen natuurlijk ;)

-'pinguinhouding' kan afhankelijk zijn van de momentopname.
Van die poten heb ik eigenlijk maar zo aangenomen.
De grote bedoel ik inderdaad de verhoudingen, en met name de kop.
En inderdaad de houding is een momentopname

Maar je geeft Marella gelijk.. dus het was toch een 2e winter??

Thijs
Thijs Fijen