Nachtelijk spinnetje

Gestart door Jan Zwaaneveld, januari 29, 2007, 22:45:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Zwaaneveld

Deze nachtelijke stapper vond ik vanavond tegen de muur van een (open) schuurtje. Grootte als van een flink zebraspinnetje. Wie weet hoe -ie heet?

Alvast bedankt!
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Jan Zwaaneveld

Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Jan Zwaaneveld

Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Robert Heemskerk

volgens mij Clubiona, en met dat zwarte randje moet ik aan Zwartgerande Zakspin denken.

Zwartgerande Zakspin
Clubiona comta

Maar dit is waarschijnlijk veel te kort door de bocht, zo eenvoudig kan spinnen determineren niet zijn!

Even wachten op een spinnendeskundige..

Jan Zwaaneveld

Hoi Robert,

Zelf dacht ik ook aan een Clubiona, maar ik las ergens dat die lastig op naam te brengen zijn. Vandaar dat ik 'm maar even in de groep gooi. C. comta lijkt me een goede mogelijkheid, maar laten we nog even wachten op de spinnencracks.

Tirions spinnengids is trouwens niet meer te krijgen, lijkt het. Als iemand nog een exemplaar kwijt wil hou ik me aanbevolen!

Groet, Jan
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

spinnenvrouw

C. comta lijkt me wel goed, er zijn niet zoveel Clubiona's met rugtekening op het achterlijf.
Je bent niet de enige die nog een Tirion Spinnengids zoekt, maar ik leen de mijne niet uit.  Je kunt ook zeuren bij de uitgever dat het tijd wordt voor een herdruk.
Jacomijn Prinsen

Jan Zwaaneveld

Hartelijk bedankt voor de bevestiging, Spinnenvrouw!
Ik heb het boek trouwens gevonden, dus hopelijk gaat mijn spinnenkennis binnenkort met sprongen vooruit  :rolleyes:  
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

spinnenvrouw

Jacomijn Prinsen