Leuke combinaties

Gestart door huysse, februari 03, 2007, 12:15:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Margreet Kwh

Nog een vogelcombinatie, speciaal voor Jarinka: ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/52274257
IJslandse grutto tussen de Scholeksters, van Fred Visscher
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Jarinka

Citaat van: Question op februari 13, 2011, 09:27:03 AM
Citaat van: Jarinka op februari 12, 2011, 23:42:52 PM
Citaat van: MarKoHu op februari 12, 2011, 23:39:36 PM
http://waarneming.nl/fotonew/4/1843134.jpg
http://waarneming.nl/waarneming/view/52274949
Vos en mens van Tim Zutt
Tja... daar word ik nou niet heel blij van...
:-\ Waarom niet? geen goed teken als ze zo op de foto komen?
Inderdaad. In de Amsterdamse Waterleidingduinen loopt ook zo'n "rugzakvos" rond. Die raken steeds meer gewend aan mensen, en eten dingen die ze niet zouden moeten eten. Ze leven dan ongezond, waardoor ze sneller ziektes oppikken. En als ze vervolgens geaaid worden door mensen, kunnen ze dat ook overbrengen.
En mocht er nou een vos rondlopen die tam lijkt door hondsdolheid, dan kan die verward worden met andere tamme vossen. Maar als je die probeert te aaien is de kans groot dat je gebeten wordt.
Het is ook nog eens zielig voor de vossen zelf. Tamme vossen op de Veluwe worden namelijk afgeschoten omdat ze gevaarlijk kunnen zijn voor mensen. Fotografen vinden het natuurlijk geweldig als zo'n vos op een meter afstand komt zitten en het eten opeet. Maar wat als die vos naar een klein kind met eten gaat...
Groeten, Jarinka Heijink

Michiel en Milka

buizerd en fazant
Groet, Michiel

JohnvR

Snuif, snuif, waar zijn nou die feromonen die ze me beloofd hebben?

JohnvR

Nog een hele beklimming, zo'n kameel. Maar hadden die geen twee bulten?

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

huysse

groet,
Marijke

pieternella

 Echt een mooie lente foto!
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Jan vH


Niet heel onverwachte combinatie, maar wel leuke soorten. (Raad maar welke.  ;D )
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Tukkerbird


vuurvlinder

#523
Hele fraaie plaat! :duim: Ik heb nog een omslagfoto nodig voor ons IVN blad. Deze zou niet misstaan!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: tukkerbird op juli 03, 2011, 18:41:34 PM
Lief stel

Mooi shot!  :duim: (Weidebeekjuffer ken ik maar Omleidingskanaal?  ;) ). Weet je de naam van de andere soort?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

huysse

Eikenpage en Boerenkool.

groet,
Marijke

Norman

Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 09:37:20 AM
.....En mocht er nou een vos rondlopen die tam lijkt door hondsdolheid, dan kan die verward worden met andere tamme vossen. Maar als je die probeert te aaien is de kans groot dat je gebeten wordt.
Het is ook nog eens zielig voor de vossen zelf. Tamme vossen op de Veluwe worden namelijk afgeschoten omdat ze gevaarlijk kunnen zijn voor mensen......

Hondsdolheid komt in Nederland niet meer voor, ook de gevreesde vossenlintworm komt vrijwel niet voor in Nederland. De vossenlintworm komt op de grens met duitsland heel sporadisch eens voor. Maar om nu van een risico te spreken....

Een Vos die een keer aan een vinger knabbelt is een groter en dan word de Vos inderdaad afgeschoten omdat deze dan gevaarlijk is. Terwijl eigenlijk dat domme mens zou moeten worden bestraft.

BramtK

Citaat van: Jan vH op mei 21, 2011, 19:21:43 PM

Niet heel onverwachte combinatie, maar wel leuke soorten. (Raad maar welke.  ;D )

De rode draad in de foto is in ieder geval duivelsnaaigaren ofwel warkruid, een soort uit dat geslacht, Cuscuta. Klein warkruid woekert onder andere op soorten uit het geslacht Genista, familie van vlinderbloemigen. De gele bloem is natuurlijk uit dat geslacht. Ik denk dus Klein warkruid en ik gok (in het wilde weg) op Duitse brem.

Hoe zit het ook alweer, de warkruiden zijn parasieten, toch?
Groeten,

Bram ter Keurs

Jan vH

Je zit dicht in de buurt. Klein warkruid klopt (de warkruiden zijn inderdaad parasieten, ze hebben geen bladgroen). Duitse brem zou wel heel leuk zijn geweest, maar het is een algemenere soort (wel een brem).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Michiel en Milka

Dan ga ik voor kruipbrem. (en op de achtergrond struikheide?)
Groet, Michiel

Jan vH

Citaat van: Michiel en Milka op juli 20, 2011, 19:29:08 PM
Dan ga ik voor kruipbrem. (en op de achtergrond struikheide?)

Klopt!  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

BramtK

Leuk, Jan! Duitse brem was wel erg onwaarschijnlijk natuurlijk. :)
Groeten,

Bram ter Keurs

Debby Doodeman

Citaat van: Norman op juli 16, 2011, 18:54:53 PM
Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 09:37:20 AM
.....En mocht er nou een vos rondlopen die tam lijkt door hondsdolheid, dan kan die verward worden met andere tamme vossen. Maar als je die probeert te aaien is de kans groot dat je gebeten wordt.
Het is ook nog eens zielig voor de vossen zelf. Tamme vossen op de Veluwe worden namelijk afgeschoten omdat ze gevaarlijk kunnen zijn voor mensen......

Hondsdolheid komt in Nederland niet meer voor, ook de gevreesde vossenlintworm komt vrijwel niet voor in Nederland. De vossenlintworm komt op de grens met duitsland heel sporadisch eens voor. Maar om nu van een risico te spreken....

Een Vos die een keer aan een vinger knabbelt is een groter en dan word de Vos inderdaad afgeschoten omdat deze dan gevaarlijk is. Terwijl eigenlijk dat domme mens zou moeten worden bestraft.

Ik neem aan dat die opmerking gaat over de 'mens' in het algemeen?

Deze foto is trouwens afgelopen winter gemaakt, erg koud zoals te zien is. Liep een vos in de verte dus we gingen door de knieen om eens rustig te bekijken wat de vos allemaal aan het doen was, we liepen ook niet door om hem niet te storen uiteraard. Dat de vos dan naar ons toe komt en zo dichtbij was wel het laatste wat we hadden verwacht   :)

Natuurlijk aan de ene kant erg leuk om eens zo van dichtbij te zien, maar we vreesden wel voor de vos dat er snel klachten zouden komen van bezoekers en ze er wat aan zouden doen.. Bij een haven dus hij zal misschien rondgescharreld hebben tussen het afval en zo gewend geraakt aan mensen..

Groetjes,
Debby Doodeman

g.j. keizer

Gisteren was ik getuige van enige schermutselingen tussen een van de in mijn achtertuin levende bosmuizen en twee vogels, een roodborst en een mannetjesmerel. De roodborst bleef daarbij op veilige afstand van de muis, die zich op zijn of haar beurt niets aan de roodborst gelegen liet liggen.
Toen ik mijn camera eenmaal in de aanslag had, was de roodborst door de mannetjesmerel verjaagd en was het dreigen van de merel om de bosmuis te verdrijven begonnen. De muis was niet onder de indruk van het imponeergedrag van de merel en kaapte de toch al voor hem of haar bedoelde zonnepitten brutaalweg onder de "neus" van de merel vandaan.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Citaat van: Debby Doodeman op juli 21, 2011, 01:10:26 AM
Citaat van: Norman op juli 16, 2011, 18:54:53 PM
Een Vos die een keer aan een vinger knabbelt is een groter en dan word de Vos inderdaad afgeschoten omdat deze dan gevaarlijk is. Terwijl eigenlijk dat domme mens zou moeten worden bestraft.

Ik neem aan dat die opmerking gaat over de 'mens' in het algemeen?

Deze foto is trouwens afgelopen winter gemaakt, erg koud zoals te zien is. Liep een vos in de verte dus we gingen door de knieen om eens rustig te bekijken wat de vos allemaal aan het doen was, we liepen ook niet door om hem niet te storen uiteraard. Dat de vos dan naar ons toe komt en zo dichtbij was wel het laatste wat we hadden verwacht   :)

Natuurlijk aan de ene kant erg leuk om eens zo van dichtbij te zien, maar we vreesden wel voor de vos dat er snel klachten zouden komen van bezoekers en ze er wat aan zouden doen.. Bij een haven dus hij zal misschien rondgescharreld hebben tussen het afval en zo gewend geraakt aan mensen..

Groetjes,
Debby Doodeman

Beetje late reactie, maar lees het topic nu pas.

Inderdaad gaat de opmerking over de mens in het algemeen. Ik begrijp heel goed dat je de interactie niet uit de weg gaat als zo'n "kans" zich voor doet. Als mensen het de Vos of welk ander dier maar niet kwalijk nemen als hij/zij een keer bijt. Je kunt het beestje niet afrekenen op zijn natuurlijk gedrag. De consequentie van dergelijk gedrag is doorgaans het einde van het diertje.

huysse

groet,
Marijke

JohnvR

De jonge appelvinkjes moeten gevoerd worden, de rest kijkt toe.


huysse