Ik ben het helemaal eens met Jan Kees. We moeten nu afgaan op ene Norman die (mogelijk gefrustreerd) met zijn camera rondstruint door de Groene Jonker. En ik vind lang niet alle foto's zo duidelijk. Daarnaast is hij nogal selectief te werk gegaan, want ik zie geen schapen op de foto's.
Ik vind het ongepast dat de foto's van de 'overtreders' op het forum staan. Allereerst is bij de meeste foto's niet te zien dat er een overtreding plaatsvindt (onterechte beschuldiging). Daarnaast publiceer je foto's van mensen zonder toestemming! Lijkt me niet handig!
Ik vind het jammer dat de Groene Jonker nu sporen van schade vertoont. Ik geloof wel dat die schade snel weer zal herstellen (pioniersvegetatie) en dat de rallen er niet tot nauwelijks last van hebben. Ik vind het wel erg leuk dat zoveel mensen ze hebben kunnen bewonderen.
Wat er in de Groene Jonker gebeurt is het volgende: we hebben nauwelijks nog natuur in NL, alles heeft een andere bestemming. Natuurliefhebbers van wat voor pluimage dan ook komen van alle kanten als vliegen op de honing af naar dit postzegeltje natuur: de Groene Jonker.
De andere bij wijzen van spreken 99.999% van de Nederlanders verlustigt zich, terwijl een natuurfotograaf of vogelaar een pol riet vertrapt, aan kiloknallers, goedkope vliegreizen, etc., heeft hardhouten kozijnen, laat zijn hond overal los lopen, jaagt (of stemt CDA), doucht een uur per dag, laat alle lampen branden enzovoorts enzovoorts. O ja, de zeeen worden leeggevist (wie eet er nog vis tegenwoordig op dit forum), de oerwouden verdwijnen.
Van alle natuurschade die er in NL plaatsvindt is voor 0.000001% of nog veel minder de vogelaar/fotograaf verantwoordelijk, en de tragiek is dat dit juist de mensen zijn die er nog om geven. Om die stakkers dan te gaan fotograferen en 'publiekelijk aan de schandpaal te gaan nagelen' vind ik getuigen van een enorme kleingeestigheid. Daartoe oproepen, zoals Klaas doet, zo mogelijk nog kleingeestiger.
Dit topic, en hopelijk niet het vogelgedeelte, is verworden tot een zure bende. Ik kom al jaren op het forum, probeer graag constructief mee te denken en oplossingen mee te bedenken, maar het wordt nu zo ontzettend kleingeestig dat het niet leuk meer is. Werk aan de winkel voor de admins (om te beginnen die belachelijke foto's weghalen, laat Norman lekker zijn eigen site bouwen
www.schandpaal.nl of zo).