Ik weet overigens niet hoe waarneming.nl hier een rol in kan spelen. niet waarschijnlijk. Belangrijk is en blijft dat deze malloten aangesproken worden, al heeft het weinig zin als een hele groep maling heeft aan de rust en het welzijn van het onderwerp. (..). Toch hoop ik dat er mensen zijn gaan nadenken nadat ik ze gewezen had op dit idiote gedrag en dit niet meer herhalen.
Beste Norman,
Waarneming.nl kan hierin best een grote rol spelen, en doet dat nu zelfs al.
(1): Om te beginnen door ruimte aan jou en anderen te geven om er hier op dit forum uitgebreid over van gedachten te wisselen. En erg veel mensen ('lurkers') lezen mee hoor! En we noemen regelmatig namen van overtreders. De namen staan er nog steeds. Dus deze mensen betwisten het niet (anders trekken ze wel bij waarneming.nl aan de bel dat hun naam door het slijk wordt gehaald en haalt waarneming.nl de naam wel weg [en geeft de poster een tik op de vingers]).
(2):
Verstoring is niet te voorkomen. Bij aankomst vanochtend 7 fotografen langs de slootrand druk klikkend. Gevraagd of ze terug op het pad wilden komen, wazige blikken....Marianne
Ik neem aan (ken de locale situatie niet) dat het Verboden is om buiten de paden te lopen en dat deze 7 fotografen dus duidelijk in overtreding waren.
De 'wazige blikken' geven dus aan dat ze geen gevolg gaven aan het verzoek om zich aan de regels te houden. Nou, veel foto's maken van de fotografen (bewijsplaatjes dat ze in het Verboden Gebied rondsjouwen), uitvogelen wie het zijn en vervolgens zorgen dat hun foto's niet meer zichtbaar zijn op sites als waarneming.nl, birdpix.nl, dutchbirding.nl etc. En dat hun naam op een openbare zwarte lijst komt te staan (ook op waarneming.nl).
Dit forum wordt veel gelezen, dus hier een oproep plaatsen (met de 'bewijsplaatjes') wie de naam van de fotograaf kent. Werkt prima hoor.
Vanzelfsprekend de 'bewijsplaatjes' overhandigen (= doormailen) naar NM/ terreinbeheerder. Met naam en al erbij (incl. adres). Krijgen ze dus (1) alsnog een dikke boete en (2) komen ze op een zwarte lijst te staan bij de terreinbeheerders.
Ergo, zorgen dat dergelijke lieden niet langer kunnen pronken met illegaal verkregen foto's. Want dat is het in dit geval.
Wat vind je hiervan?
Groetjes, Klaas