Hoofdmenu

Mystery gull

Gestart door maartenwielstra, februari 02, 2007, 18:44:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

maartenwielstra



Ben benieuwd of jullie deze herkennen. Hij is eind januari gemaakt.

Jos Welbedacht

Ik denk aan een Geelpootmeeuw.
Het belangrijkste kenmerk vind ik de zwarte snavel, bij een Zilvermeeuw zou deze nu al wat lichter aan de basis moeten zijn.
De Tertials zijn donker, maar vaag lijk ik een kartelrandje te zien, maar dat kan ook slechts een licht randje zijn. De schouderveren zijn te licht voor een Kleine Mantelmeeuw. De vogel is te donker voor een Pontische meeuw.
Als het geen hybride is lijkt het mij een 1e winter Geelpootmeeuw.
Ik heb deze informatie van waarneming.nl en dit forum gehaald.
Ik ben een beginner, en kan het dus zo fout hebben, dus ik laat me graag verbeteren.


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Thijs Fijen

#2
De tertials lijken me niet echt donker genoeg voor GPM, de staart lijkt me ook iets te licht. Daarbij komt dat de tertials wel de goede rand hebben voor GPM en dat hij hoog op de poten staat.

Dus het zou me niks verbazen als dit een hybride was tussen Geelpootmeeuw en Zilvermeeuw. Maar ik neig iets meer maar Zilvermeeuw 2e kj

Thijs

(PS ankertjes op de schouderveren waren toch niet goed voor Geelpootmeeuw? of heb ik me daar in vergist)
Thijs Fijen

Steven Wytema

wat is er mis voor Zilvermeeuw?
(wellicht nog wat laat voor een zwarte snavel en overwegend donkere tertials..)
Steven Wytema


ruud_altenburg

Gezien de forse kop, mooie verse schouderveren met zware ankers en de opvallende staartband ga ik voor een 2kj Grote Mantel.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

maartenwielstra

#5