Hoofdmenu

gal?

Gestart door oostsouburg, juni 22, 2012, 07:18:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit want ik weet totaal niet wat het is, ik vermoed dat het van een galwesp of glanswesp is omdat ik deze eerder in de tuin heb gezien.
Alvast dank voor je reactie.
groet, Chris 

Jan vH

Het ding lijkt er op los te liggen, dus dan is het (vrijwel zeker) geen gal. Wat het wel is weet ik niet precies, misschien een cocon van iets?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

oostsouburg

#2
Citaat van: Jan vH op juni 22, 2012, 07:43:59 AM
Het ding lijkt er op los te liggen, dus dan is het (vrijwel zeker) geen gal. Wat het wel is weet ik niet precies, misschien een cocon van iets?


Het zit in ieder geval niet los, heb het aangeraakt maar bleef op zijn plek en met de hevige stortbui van gisteravond is het ook blijven zitten.

Het zou wel eens de larve kunnen zijn van de zweefvlieg: http://www.ahw.me/indexzweefvliegen.html

groet,Chris 

Jan vH

Citaat van: oostsouburg op juni 22, 2012, 09:37:58 AM
Citaat van: Jan vH op juni 22, 2012, 07:43:59 AM
Het ding lijkt er op los te liggen, dus dan is het (vrijwel zeker) geen gal. Wat het wel is weet ik niet precies, misschien een cocon van iets?


Het zit in ieder geval niet los, heb het aangeraakt maar bleef op zijn plek en met de hevige stortbui van gisteravond is het ook blijven zitten.


groet,Chris

Ik bedoelde meer dat het niet een 'onderdeel' is van het blad (zoals een gal), maar iets 'los' is. Cocons e.d. kunnen ook wel 'vastgeplakt' zitten, maar niet zo als gallen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen