Hoofdmenu

Kleinst Waterhoen

Gestart door HPM, juni 18, 2012, 11:54:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: snwja3 op juni 19, 2012, 18:00:55 PM
Laat die jongen toch lekker enthousiast wezen, waarom gelijk zo afkammen? Zegt meer over .....
Tekst ala, maar een foto....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

Jongens rustig nou maar, foto was alleen maar een geintje. Verder aub een PM als je problemen hebt met mij.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

RikWinters

Om toch maar even topical te worden: gisteravond aanzienlijk minder vogels gehoord, maar de bekende KLstWHs zaten nog stevig op hun oude plek. Tellen af en toe lastig door alle 'meuk' zoals waterral, porshoen, roerdomp en eindeloos veel kikkers die herrie zaten te maken. Een bezoek aan de uiterste zuidkant van het gebied leverde geen extra hoentjes op, 'slechts' een stel kwartels, porshoenen en een fraaie poetsende ad kraanvogel. En dat alles op een twintig minuten fietsen van mijn huis...
Maar we geven de moed niet op: er zijn nog wat stukken die mogelijk het totaal naar de 'big 3-0' kunnen tillen.
Overigens horen we alleen roepende vogels. De wijsheid tot nu dicteert dat dat allemaal vrouwtjes zijn. Nou denk ik van niet (maar wie ben ik), want ik hoor verschillende roepjes. Zijn er nog mensen die daar een mening over hebben (en die willen delen)?
groet, Rik

UtrechtsVogelNet

Citaat van: August op juni 19, 2012, 19:09:46 PM
Citaat van: snwja3 op juni 19, 2012, 18:00:55 PM
Laat die jongen toch lekker enthousiast wezen, waarom gelijk zo afkammen? Zegt meer over .....
Ik heb destijds in de groene Jonker de derde, vierde en vijfde pul ontdekt mag ik deze ook opschrijven als eigen ontdekt soort. Zou namelijk nieuw voor mijn eigen ontdekt soort lijst zijn ;D .
Ik ben ook enthousiast hoor :duim:

Eens, het is hoe dan ook altijd leuk om soorten zelf te ontdekken. En een handtekening lezen hoeft niet perse (ik kijk er nooit naar en moest nu dus effe zoeken waar het over ging).
Heb zelf bewust geen handtekening want ik vind het veel te veel tekst worden als ik moet gaan opschrijven dat ik ontdekker/mede-ontdekker was van 3 van 5 gevallen KlWaHo in 2005, een nest met 5 pulletjes aldaar en het vrouwtje KlWaHo in Zevenhoven :-) :-) :-).

Wel gaaf, al die rallen in NL! Bij "ons" in de polder ook al 2 Kwartelkoningen en minimaal 1 Kleinst.

De mazzel, Phil

BramtK

Ach, het zijn slechts zeikwijven die zitten te zeuren over die zeikwijven die zeuren. Zo bang omdat iemand eens een mening heeft. Wat ik belangrijk vind is dat Folkert Jan niet handelt uit een gevoel van minderwaardigheid, of denkt hij zichzelf moet bewijzen of iets dergelijks. Wat dat betreft is het helemaal niet raar om te reageren op een best opvallende handtekening.
Groeten,

Bram ter Keurs


martin jansen

Citaat van: RikWinters op juni 19, 2012, 21:12:03 PM
Overigens horen we alleen roepende vogels. De wijsheid tot nu dicteert dat dat allemaal vrouwtjes zijn. Nou denk ik van niet (maar wie ben ik), want ik hoor verschillende roepjes. Zijn er nog mensen die daar een mening over hebben (en die willen delen)?
groet, Rik
Ik denk niet dat het roepje alleen betrekking heeft op vrouwtjes Kleinst Waterhoen. In een oude Limosa (1959) staat een verslag van dhr. Koridon. Deze man had in die periode jaarlijks KWH bij het Zwarte Meer. Hij beschrijft diverse roepjes, o.a. de korte roepjes die steeds opgenomen worden. Hij heeft het in het algemeen over oudervogels en zag de vogels terwijl ze riepen in de omgeving van het nest.
M.vr.gr.,
Martin Jansen

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Citaat van: RikWinters op juni 19, 2012, 21:12:03 PM
Overigens horen we alleen roepende vogels. De wijsheid tot nu dicteert dat dat allemaal vrouwtjes zijn. Nou denk ik van niet (maar wie ben ik), want ik hoor verschillende roepjes. Zijn er nog mensen die daar een mening over hebben (en die willen delen)?
groet, Rik
Allemaal vrouwtjes lijkt me een statistisch miracel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Citaat van: guusp op juni 19, 2012, 22:46:02 PM
Citaat van: RikWinters op juni 19, 2012, 21:12:03 PM
Overigens horen we alleen roepende vogels. De wijsheid tot nu dicteert dat dat allemaal vrouwtjes zijn. Nou denk ik van niet (maar wie ben ik), want ik hoor verschillende roepjes. Zijn er nog mensen die daar een mening over hebben (en die willen delen)?
groet, Rik
Allemaal vrouwtjes lijkt me een statistisch miracel.

Hogerop in dit topic werd ook al verwezen naar een in Lesbos gemaakte foto.

.
Herman van der Meer

erikwouda

Citaat van: hiskodevries op juni 19, 2012, 18:19:31 PM
Eens met Wietse
Sluit me daar bij aan. Sterker: dat enthousiasme werkt aanstekelijk. :duim:
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl


HPM

#44
Voor de liefhebbers: meer dan acht minuten geluid uit De Onlanden met o.a. Kleinst Waterhoen, door Willem-Pier Velinga gisteravond opgenomen.
Geen topopname maar op deze manier wel mooi om te horen en omdat de bijkomende soorten genoemd worden voor sommigen misschien ook wel leerzaam.
http://www.xeno-canto.org/104547
Herman van der Meer