Zijn Vogelaars "Ouwe Lullen"

Gestart door Ted van der Knaap, juni 13, 2012, 15:33:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: garryb op juni 13, 2012, 23:15:01 PM
Mee eens, leeftijd alleen zegt niets. Leeftijd versus ervaring wel. En ja, het veld wordt gedomineerd door beeldbepalende karikaturen. En de echte fossielen (66 jaar en ouder) zullen hier wel ondervertegenwoordigd zijn, die hebben toch geen computer joh! (en liggen allang op bed).

Die ouwetjes gaan altijd vroeg naar bed om voor dag en dauw in het veld te kunnen zijn, wat met zo'n rollator nog helemaal niet meevalt. Onderweg komen ze de lallende jeugd van tegenwoordig tegen, op weg van kroeg naar bed.
Herman van der Meer

Ted van der Knaap

Vind het wel frappant dat er in de fossielencatagorie  ;) ;) ;)  helemaal niemand is die nog naar Vogels kijkt
....of moeten de 2 Japen hun stem nog uitbrengen?  ;D

(computerles voor senioren bestaat toch al een tijdje!)


groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Citaat van: Ted van der Knaap op juni 16, 2012, 15:51:21 PM
Vind het wel frappant dat er in de fossielencatagorie  ;) ;) ;)  helemaal niemand is die nog naar Vogels kijkt
....of moeten de 2 Japen hun stem nog uitbrengen?  ;D

(computerles voor senioren bestaat toch al een tijdje!)

Die fossielen zijn veel te kippig om naar vogeltjes te kijken. Ze kunnen de toetsen van de computers van hun kleinkinderen niet eens meer onderscheiden.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: August op juni 16, 2012, 17:29:57 PM
Citaat van: HPM op juni 16, 2012, 16:03:23 PM
Citaat van: Marina op juni 16, 2012, 16:02:52 PM
gevoelig onderwerp dus?

Gaat je niks aan.
Hij is af en toe wel een ouwe zeur ;)  . Maar zonder Herman zou dit forum wel saai worden. Gek genoeg wonen we in de zelfde regio maar ben ik hem jammer genoeg nooit tegen gekomen zou graag een keer zijn hand schudden ;D

Je zal wel te laat naar bed gaan  :)

Herman van der Meer

Jan2002

Citaat van: garryb op juni 16, 2012, 15:40:38 PM
CiteerIk neem aan dat die opmerking over fossielen die geen computer hebben als grapje bedoeld is?
Wonderlijk, hoe het niet gebruiken van smileys mensen in onzekerheid kan storten ...
Klopt, het ontbreken van intonatie en lichaamstaal is nl. de grootste manco van communiceren via email/internet, en dus kan zonder smileys onmogelijk bepaald worden wat iemand echt bedoelt (wellicht tenzij je de persoon zelf kent)  ;) :( ??? :-X
Groet,
Jan

HPM

Citaat van: Jan2002 op juni 17, 2012, 11:47:21 AM
Citaat van: garryb op juni 16, 2012, 15:40:38 PM
CiteerIk neem aan dat die opmerking over fossielen die geen computer hebben als grapje bedoeld is?
Wonderlijk, hoe het niet gebruiken van smileys mensen in onzekerheid kan storten ...


Klopt, het ontbreken van intonatie en lichaamstaal is nl. de grootste manco van communiceren via email/internet, en dus kan zonder smileys onmogelijk bepaald worden wat iemand echt bedoelt (wellicht tenzij je de persoon zelf kent)  ;) :( ??? :-X

Dat wordt zo gemakklijk gezegd van internet maar ik heb in een boek, krant of tijdschrift nog nooit ook maar een emoticon zien staan en ik kan me niet herinneren dat dat bij mij ooit tot een misverstand heeft geleid.
Dat er op internet gemakkelijk emoticons gebruikt kunnen worden wil niet zeggen dat het niet gemakklijk zonder kan.
Gewoon goed lezen, het geschrevene  in de context zien en niet uitgaan van kwade bedoelingen van de schrijver zijn vrijwel altijd voldoende.
Mij storen  die emoticions vaak, vooral als ze overdadig gebruikt worden en al helemaal als ze misbruikt worden. Wat jij met die serie kopjesachter je bericht bedoelt is mij bijvoorbeeld een raadsel.



Herman van der Meer

Certhia

#36
Citaat van: HPM op juni 17, 2012, 12:06:45 PM
Citaat van: Jan2002 op juni 17, 2012, 11:47:21 AM
Citaat van: garryb op juni 16, 2012, 15:40:38 PM
CiteerIk neem aan dat die opmerking over fossielen die geen computer hebben als grapje bedoeld is?
Wonderlijk, hoe het niet gebruiken van smileys mensen in onzekerheid kan storten ...


Klopt, het ontbreken van intonatie en lichaamstaal is nl. de grootste manco van communiceren via email/internet, en dus kan zonder smileys onmogelijk bepaald worden wat iemand echt bedoelt (wellicht tenzij je de persoon zelf kent)  ;) :( ??? :-X

Dat wordt zo gemakklijk gezegd van internet maar ik heb in een boek, krant of tijdschrift nog nooit ook maar een emoticon zien staan en ik kan me niet herinneren dat dat bij mij ooit tot een misverstand heeft geleid.
Dat er op internet gemakkelijk emoticons gebruikt kunnen worden wil niet zeggen dat het niet gemakklijk zonder kan.
Gewoon goed lezen, het geschrevene  in de context zien en niet uitgaan van kwade bedoelingen van de schrijver zijn vrijwel altijd voldoende.
Mij storen  die emoticions vaak, vooral als ze overdadig gebruikt worden en al helemaal als ze misbruikt worden. Wat jij met die serie kopjesachter je bericht bedoelt is mij bijvoorbeeld een raadsel.


Mee eens.


Posts worden naar mijn mening tegenwoordig vaker negatief geïnterpreteerd dan neutraal of positief; dit lijkt me echt het verkeerde uitgangspunt. http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_charity


Ook zit het gebrek vaak niet in het ontbreken van intonatie maar in de retoriek zelf. Een met aandacht geschreven bericht kan heel goed de bedoelde intonatie weergeven bij de juiste woordkeuze. Desnoods met een toelichting als een bepaalde tekst voor meerdere interpretaties vatbaar is binnen de context waarin deze geschreven is.







Jan2002

#37
Citaat van: Certhia op juni 17, 2012, 16:48:50 PM

Posts worden naar mijn mening tegenwoordig vaker negatief geïnterpreteerd dan neutraal of positief. Dit lijkt me echt het verkeerde uitgangspunt. http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_charity
Reden temeer dus om gewoon duidelijk te zijn met wat men bedoelt.
Groet,
Jan

Jan2002

Citaat van: HPM op juni 17, 2012, 12:06:45 PM
Wat jij met die serie kopjesachter je bericht bedoelt is mij bijvoorbeeld een raadsel.
Helemaal niets, was een (blijkbaar slecht) grapje, net als de opmerking van gerryb
Groet,
Jan

belle

Alle vogelaars zijn misschien geen o.l. maar o.h.-en kunnen ze uitstekend!
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Mark Zevenbergen

En de meeste O.H.'s vogelen niet meer  ;D

evertdirks

Citaat van: Mark Zevenbergen op juni 19, 2012, 09:08:14 AM
En de meeste O.H.'s vogelen niet meer  ;D
Kijk het juiste gebruik van een emoticon(smiley)
Maar gelukkig hebben ze veel tijd om van alles en nog wat te spotten :angel: .
Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: belle op juni 17, 2012, 19:10:47 PM
Alle vogelaars zijn misschien geen o.l. maar o.h.-en kunnen ze uitstekend!

De komkommertijd '12 van de vogelaars is definitief aangebroken vrees ik...   :rolleyes:
(maar nog maar 4 weekjes en dan schakel ik in ieder geval om naar Observado  :blink: ).
(geldt je aanbod nog?)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 21, 2012, 18:27:01 PM
Citaat van: belle op juni 17, 2012, 19:10:47 PM
Alle vogelaars zijn misschien geen o.l. maar o.h.-en kunnen ze uitstekend!

De komkommertijd '12 van de vogelaars is definitief aangebroken vrees ik...   ::)
(maar nog maar 4 weekjes en dan schakel ik in ieder geval om naar Observado  :) ).
(geldt je aanbod nog?)

Ja, veel nieuws is hier niet meer te beleven.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Henri van Dodeweerd

'Ouwe lullen' kunnen dus ook ruzieschoppen  ;D
Dat nota bene digitaal ;D

PS Dit is een geintje
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Vincent Hart

Nee joh, in de bloei van je leven!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Als het weer fout gaat verwijder ik het onderwerp. Klachten kun je hier kwijt http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=185745.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op juni 21, 2012, 21:39:43 PM
Als het weer fout gaat verwijder ik het onderwerp. Klachten kun je hier kwijt http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=185745.0

Screenshots van wat je hebt verwijderd had ik al in veiligheid gebracht.
Herman van der Meer

Norman

Citaat van: HPM op juni 21, 2012, 21:55:45 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 21, 2012, 21:39:43 PM
Als het weer fout gaat verwijder ik het onderwerp. Klachten kun je hier kwijt http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=185745.0

Screenshots van wat je hebt verwijderd had ik al in veiligheid gebracht.

Ik gok dat waarneming.nl wel een zekere redundancy heeft in diens servers en hoef je geen screenshots te bewaren.
Wel attent dat je er aan dacht om de data zeker te stellen. Ik denk dat het zeer gewaardeerd word.

Bart van Hoogstraten

Mijn leeftijd is 15 jaar of jonger - 8 (3.7%)
16 - 23 jaar - 44 (20.3%)
24 - 30 jaar - 37 (17.1%)
31 - 45 jaar - 73 (33.6%)
46 - 65 jaar - 55 (25.3%)
66 jaar en ouder - 0 (0%)

Maar dan nu... interpreteren! (vandaag valt er toch niets te vogelen  ;) ). De groep 16-23 is groter dan 24-30. Zou die groep krimpen omdat ze het plots te druk hebben met carrière en gezin? En de groep erna is weer groter (kinderen niet nieuw meer en de carrière blijkt vastgelopen in een routinebaantje?). En zo ja, waarom is de groep erna dan weer kleiner? (problemen met huwelijk, werk en opvoeding pubers?). Daarna opeens helemaal niets meer... (Gaan vogelaars van ellende vroeg dood door een bijzonder middelmatig bestaan?).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

FrankK

De groep 16-23 is het best vertegenwoordigd. 44 vogelaars verdeeld over 8 jaren.
Daarna de groep 24-30. 37 over 7 jaren.
Dan 31-45. 73 over 15 jaren.
Als laatste: 46-65. 55 over 20 jaren.
T/m 15 jaar en bover 65 jaar heb ik buiten beschouwing gelaten.
Mijn conclusie is dat vogelaars geen ouwe lullen zijn ;D
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Stijn E.

Het feit dat geen enkele vogelaar ouder dan 66 een stem heeft uitgebracht schept wat mij betreft een verkeerd beeld. Ik ken genoeg mensen die actief naar vogels kijken en die al sinds '40/'50 op deze wereld rondlopen. Het zal er dus eerder aan liggen dat zij, zoals enkele grappen al aanhaalden, minder actief zijn met de PC. Ik geloof niet dat zij hier niet op het forum rondneuzen, maar vermoedelijk doen zij dit dan dusdanig specifiek dat zij dit topic niet tegenkomen. Het is ook nog mogelijk dat ze de moeite niet hebben genomen om hun stem uit te brengen of het topic te lezen. Niets kritisch op die generatie (dan zou ik m'n vader namelijk ernstig tekort doen), hoor. Nee, ik geloof dat zij hun tijd nuttiger besteden in bijvoorbeeld een determinatietopic of in het veld. Zo zal er voor meerdere leeftijdsgroepen ook wel iets te zeggen zijn over een afwijking van de werkelijkheid door de plek en manier van stemmen, maar vooral bij de oudste categorie valt het op. Hoe dan ook wel interessant om je analyse te lezen, Bart. Ludieke gedachten!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Mijn eigenlijke conclusie is dat de ouwe lullen onder de vogelaars geen tijd besteden aan onzin... (door wijsheid en/of resterende levenstijd, maar dat is weer een speculatie).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan2002

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 24, 2012, 15:35:38 PM
Mijn eigenlijke conclusie is dat de ouwe lullen onder de vogelaars geen tijd besteden aan onzin... (door wijsheid en/of resterende levenstijd, maar dat is weer een speculatie).
Hoewel slechts 218 van 8509 leden gereageerd hebben, lijkt me dit een mooie eindconclusie  ;)
Groet,
Jan

Stijn E.

Citaat van: Jan2002 op juni 24, 2012, 16:26:56 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 24, 2012, 15:35:38 PM
Mijn eigenlijke conclusie is dat de ouwe lullen onder de vogelaars geen tijd besteden aan onzin... (door wijsheid en/of resterende levenstijd, maar dat is weer een speculatie).
Hoewel slechts 218 van 8509 leden gereageerd hebben, lijkt me dit een mooie eindconclusie  ;)

En daar ben ik het dan weer tweemaal mee eens!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 24, 2012, 16:57:37 PM
Citaat van: Jan2002 op juni 24, 2012, 16:26:56 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 24, 2012, 15:35:38 PM
Mijn eigenlijke conclusie is dat de ouwe lullen onder de vogelaars geen tijd besteden aan onzin... (door wijsheid en/of resterende levenstijd, maar dat is weer een speculatie).
Hoewel slechts 218 van 8509 leden gereageerd hebben, lijkt me dit een mooie eindconclusie  ;)

En daar ben ik het dan weer tweemaal mee eens!

(En daarmee samenhangend zal ik me dus tot op mijn sterfbed met zowel zin als onzin blijven bezighouden  ;) )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/