Nog steeds geen Google Play

Gestart door chatman, juni 13, 2012, 11:47:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

chatman

Dag allemaal,

Tot mijn verbazing heb ik nog steeds geen Google Play op mijn HTC,
maar staat op mijn smartphone nog steeds Market.

Weet iemand hoe ik zelf Market kan updaten naar Google Play?

Bijvoorbaat dank voor de reacties.

Stijn E.

Ha Jos,

De market update zich volledig vanzelf, het is alleen zaak dat je hem een tijdje open laat staan met een werkende internetverbinding. Na verloop van tijd behoort de update vanzelf geïnstalleerd te zijn. Mocht dit na meerdere pogingen niet het geval zijn dan heb ik nog wel een apk'tje van de Play Store op m'n telefoon staan, maar dat is in principe niet de goede en bovendien onnodige weg. Laat hem dus eens aanstaan en laat het een tijdje rusten. Ik hoor wel of het werkt of niet.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

chatman

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 13, 2012, 14:24:08 PM
Ha Jos,

De market update zich volledig vanzelf, het is alleen zaak dat je hem een tijdje open laat staan met een werkende internetverbinding. Na verloop van tijd behoort de update vanzelf geïnstalleerd te zijn. Mocht dit na meerdere pogingen niet het geval zijn dan heb ik nog wel een apk'tje van de Play Store op m'n telefoon staan, maar dat is in principe niet de goede en bovendien onnodige weg. Laat hem dus eens aanstaan en laat het een tijdje rusten. Ik hoor wel of het werkt of niet.

Hallo Stein,

Sorry voor de late reactie. Ik lees het nu pas. Ik heb Market een tijd open laten staan maar er gebeurd niets.
Graag zou ik een recente versie willen hebben. Als je een link heb oid. Dan hoor ik het graag.
Ik zal dit topic ook wat beter in de gaten houden.  ;D

hiskodevries

jos is dat niet android versie afhankelijk ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Citaat van: chatman op juli 11, 2012, 16:14:38 PM
Hallo Stein,

Sorry voor de late reactie. Ik lees het nu pas. Ik heb Market een tijd open laten staan maar er gebeurd niets.
Graag zou ik een recente versie willen hebben. Als je een link heb oid. Dan hoor ik het graag.
Ik zal dit topic ook wat beter in de gaten houden.  ;D

Het blijft een lastig te controleren updatesysteem. Als het werkt is het reuzemakkelijk, maar in een geval als dit kun je het vervloeken. Dan maar zelf downloaden (http://205.196.123.141/n35vgwhuoqeg/42l9pj8zjrn0c1c/GP3.7.13.apk) en handmatig installeren. Niet vergeten om 'Onbekende bronnen' aan te vinken bij Instellingen > Applicaties. Laat maar weten of het werkt zo.

Citaat van: hiskodevries op juli 11, 2012, 16:20:08 PM
jos is dat niet android versie afhankelijk ?

Als je bedoelt of Google Play Android-versie afhankelijk is heb je het mis. Ik heb een HTC Desire met het ernstig verouderde Android 2.2 en zelfs daar vond men 'Google Play' ineens een betere term.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

chatman

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 11, 2012, 18:21:53 PM
Citaat van: chatman op juli 11, 2012, 16:14:38 PM
Hallo Stein,

Sorry voor de late reactie. Ik lees het nu pas. Ik heb Market een tijd open laten staan maar er gebeurd niets.
Graag zou ik een recente versie willen hebben. Als je een link heb oid. Dan hoor ik het graag.
Ik zal dit topic ook wat beter in de gaten houden.  ;D

Het blijft een lastig te controleren updatesysteem. Als het werkt is het reuzemakkelijk, maar in een geval als dit kun je het vervloeken. Dan maar zelf downloaden (http://205.196.123.141/n35vgwhuoqeg/42l9pj8zjrn0c1c/GP3.7.13.apk) en handmatig installeren. Niet vergeten om 'Onbekende bronnen' aan te vinken bij Instellingen > Applicaties. Laat maar weten of het werkt zo.

Citaat van: hiskodevries op juli 11, 2012, 16:20:08 PM
jos is dat niet android versie afhankelijk ?

Als je bedoelt of Google Play Android-versie afhankelijk is heb je het mis. Ik heb een HTC Desire met het ernstig verouderde Android 2.2 en zelfs daar vond men 'Google Play' ineens een betere term.

Bedankt voor de link, Google Play is nu geinstalleerd en werkt goed. De Market is nu verdwenen.

Ik weet niet of het afhankelijk is van de Android versie. Die van mij is 2.3.3. Is dat al oud?
Zo lang heb ik mijn HTC nog niet, maar goed smartphones verouderen snel tegenwoordig.  ;)

Maar het werkt in ieder geval. Stijn, nogmaals bedankt!  :duim:

nick w

Heb je de privacy statement van Google Play al gelezen? Een ouderwetse geheime dienst zou er jaloers op kunnen zijn wat die allemaal van je verzamelen...

Groet,
Nick W

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ejslootweg

groeten, Erik

hiskodevries

Volgens mij staan daar geen schokkende zaken in die niet ook gelden voor andere Google producten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ejslootweg

Google heeft zijn privacybeleid voor de meeste produkten op een lijn gezet, dus dat kan kloppen. En mij lijkt het ook niet schokkend, ze verdienen hun geld met reclame en gebruiken de gegevens om die reclame effectiever te maken. Het zou natuurlijk aardig zijn als ze een betaalde versie van alle diensten hadden waarbij geen gegevens verzameld worden, maar ik denk zelfs dan de meeste mensen de gratis versie zouden kiezen.

groeten, Erik
groeten, Erik