eitjes van kevertje of iets anders?

Gestart door halfjewit, augustus 24, 2013, 17:29:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

halfjewit

Vandaag kwam ik deze eitjes tegen (zie foto). Weet iemand van welk insect deze zouden kunnen zijn.
Ik heb ze boven op het blad van een Oost Indische Kers gevonden.
Alvast bedankt,
Anneke

Botervlieg

Hallo Anneke,

Ik vind de eitjes wel vlinder-achtig overkomen.

Uitkweken? Wil ik evt ook wel voor je doen als dat wilt.

Groetjes, Marleen

halfjewit

Ha,
Deze weet ik wel te vinden id tuin. (rups nog niet gevonden). Zal ik ze met blaadje en al in een potje doen? en dan ergens droog buiten wegzetten, toch?
Mijn vorige kweek (weet je nog bij de tuinsafari?) was mislukt omdat het netje eraf gewaaid was (elastiekje stuk) :-\.
Gr.
Anneke

Botervlieg

Citaat van: halfjewit op augustus 24, 2013, 17:36:32 PM
Deze weet ik wel te vinden id tuin. (rups nog niet gevonden). Zal ik ze met blaadje en al in een potje doen? en dan ergens droog buiten wegzetten, toch?
:right:
Zorgen dat ze vers voedsel hebben/houden, dus af en toe even blaadje verversen. En een stokje/takje erin zodat ze daar op kunnen klimmen om de vleugels te drogen.

Citaat van: halfjewit op augustus 24, 2013, 17:36:32 PM
Mijn vorige kweek (weet je nog bij de tuinsafari?) was mislukt omdat het netje eraf gewaaid was (elastiekje stuk) :-\.
Oeps  ;D. Nou ja, al doende leert men. En ach, liever dat ze levend ontsnappen dan dat ze ergens dood liggen omdat ze vergeten zijn.

Succes met je nieuwe poging, gaat je vast lukken. Hou je ons op de hoogte?
Als je het leuk vind (moet niet, mag) kun je er hier een projectje van maken, het avontuur van deze eitjes, hoe het zich ontwikkeld.

Groetjes, Marleen