Kleintje

Gestart door MarjoSmeets, juni 12, 2012, 18:23:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/69139586
onzeker Sprinkhaan onbekend - Orthoptera indet. gezien op 2012-06-10 Germany - Heinsberg (Landkreis)
Foto's:






bij voorbaat dank Marjo Smeets
Ik ben helemaal niet thuis in Sprinkhanen en Krekels. Deze zag ik in onze wei op Kamille (volgens mij dan) Het is dus een kleintje. Ik heb geen idee of het een jonkie of een imago is, al neig ik naar imago. Op het achterlijf lijkt hij iets van een doorntje te hebben en ik heb toevallig op internet iets gezien van Doornsprinkhanen, maar of hij daar ook thuishoort? Wie kan me helpen?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

Jan vH

Volgens mij een nimfje (dus een jong) van een veldsprinkhaan. Welke soort weet ik niet.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

MarjoSmeets

Toch een nimfje? Zou kunnen natuurlijk, zoals ik al zei, ik weet er niks van. Ik wacht nog even af of er nog meer op komt. In elk geval bedankt!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo