larve... wat is dit?

Gestart door M.S.M. de Keijzer, juni 05, 2012, 15:35:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

M.S.M. de Keijzer

Beste forumleden
Misschien zit ik in het verkeerde forum. Bijgaande foto toont een larve, maar ik heb geen idee bij welke diersoort deze hoort. Ik gok op een larve van een diptera. Heeft iemand een idee?
Waarneming: Kampina, 2 juni 2012, op gras.
Bij voorbaat dank,
Maja

corzonneveld

lijkt me toch wel een rups van een vlinder. Doet me denken aan een dikkopje. Is ie juist aan het vervellen? 't Ziet er toch wat vreemd uit.
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Ton van Haaren

tis geen diptera, maar weet niet wat het is, denk een soort Lepidoptera
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

M.S.M. de Keijzer

beste allemaal,
Bedankt voor het kijken en meedenken. Dit is geen larve van een dikkopje (lepidoptera), die zijn harig en hebben een heel ander uiterlijk. Volgens mij zelfs helemaal geen lepidoptera, maar ja, ook ik heb geen idee bij welke diergroep ik het moet zoeken.
Maja

M.S.M. de Keijzer

Hallo Ton,

Als het geen diptera is, zou de vraag dan verplaatst kunnen worden naar INSECTEN OVERIG? Of moet ik daar gewoon opnieuw beginnen?
Bij voorbaat dank voor uw advies,
Maja

Joris Menten

#5
Ik zou ook eerst bij lepidoptera zoeken. Een dikkopje lijkt me geen slecht idee. Buiten de kleur vind ik deze http://www.vlindernet.nl/rupsinfo.php?vlinderid=1018 toch niet zo anders. Misschien kleur wat anders door vervelling ? Joris

Arp

Waarschijnlijk geparasiteerd en vol met wespenlarvjes  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

M.S.M. de Keijzer

Dank je wel, Arp, ik ga mee in jouw idee, vandaar die slappe nekplooi van het dier....
Maja